Beter met geld omgaan.
Zoals de titel al zegt wil/moet ik beter met geld omgaan. Ik heb een enorm gat in mijn hand en elke maand neem ik mij voor om het deze maand beter te gaan doen maar het lukt niet. Ik vind het echt heel lastig en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, tips geven en daarnaast ben ik echt heel benieuwd naar hoe jullie dat doen, met geld omgaan etc. Hieronder heb ik onze inkomsten en uitgaven gezet. En ja, ik heb schulden vanuit een vorige relatie

Onze inkomsten samen:
€2580,- (2x loon en zorgtoeslag)
Onze uitgaven:
- Huur €660,-
- Schuld €249,-
- Zorgverzekering 2x €235,-
- Benzine €150,-
- Gas/water/licht €110,-
- Auto €80,- (wegenbelasting+verzekering)
- Telefoons 2x €50,-
- Ziggo €44,50
- Inboedel & 2x uitvaart €25,-
- Lezen €10,30 (Tijdschrift)
- Netflix €7,99
Dit is samen €1621,80 zonder boodschappen, sparen en extra uitgaven zoals kleding. Dat zou dus betekenen dat we €958,- overhouden voor boodschappen, sparen en de extra uitgaven. Maar het erge is dat ik (ik ga over de administratie etc) elke maand net uit kom zonder ook maar 1 cent te sparen. Ik schaam mij heel erg hiervoor en het is ook gewoon te erg voor woorden! Ik koop zoveel onzin (makeupje hier, action prullaria daar en ga zo maar door). Maar ik wil het anders! Er staat 0 euro op de spaarrekening en dat maakt mij onrustig. Als er iets kapot gaat hebben we een probleem. Tevens is onze auto over een half jaartje aan vervanging toe, deze hebben we 2 jaar geleden gekocht voor €1700,- maar we willen beide nu een jonge (max 3 jaar oud) auto en daar betaal je al snel €9000/10.000 voor...tevens wil ik heel graag een buffer opbouwen dus er zal flink gespaard moeten worden. Ik wil dat echt heel graag! Maar ik ben zo slecht met geld dat ik heel bang ben dat het niet gaat lukken.
Kunnen jullie mij helpen? Hebben jullie tips? Ik vind het bijv heel moeilijk om niet dagelijks naar de supermarkt te gaan, eens per week haal ik boodschappen maar alsnog wandel ik bijna elke dag de supermarkt in voor...ja voor onzin eigenlijk zoals een blikje Energy oid.