10 Feb 2017 19:12 door Marin
Ja precies, ik wist niet hoe het heette maar daar ben ik inderdaad bang voor Jip.
Wat ik er op doe? Zo min mogelijk maar toch best een aantal bewegingen. Als ik uit ben kom, recht omhoog, maar dat probeer ik nu dus te vermijden door te rollen naar de zijkant zoals ik van de bekkenfysio heb geleerd. Als ik op de bank zit, ietsje achterover en ik wil reiken naar iets wat op tafel staat (een glas, een nootje, telefoon, etc). Probeer dus zo veel mogelijk echt binnen handbereik te houden. Of bijv in de auto als ik naar voren reik om m'n handtas te pakken om flesje water te pakken. Dat soort handelingen doen pijn nu want ik voel dan dat m'n buikspieren opzij zitten en piept m'n baarmoeder er in het midden als een puntje tussenuit. Dat is pijnlijk en lijkt me ook niet goed, dus die handelingen probeer ik zoveel mogelijk te vermijden maar is niet volkomen te vermijden natuurlijk.
Nou komt het ook omdat ik nu op vakantie toch stiekem best veel heb gelopen. Op één dag in valencia heb ik toch nog 10 km gelopen, dat was misschien niet zo verstandig. Dat is gewoon te zwaar aan mijn buik. (jij kon dat soort dingen met je getrainde lijf misschien makkelijk hoor maar ik heb daar echt een dag herstel van nodig gehad). Andere dagen wel rustiger aan gedaan maar toch af en toe wel meerdere km gelopen. Door de zwaarte van m'n buik toxh ook niet echt lekker. Heb ook echt goed rust gepakt (uren bij de open haard rustig zitten enzo) maar ik merk dat het toch echt meer pijn is gaan doen in de afgelopen dagen, echt spierpijn.
En ik weet natuurlijk ook niet wat 'normaal' is qua gevoel rond deze termijn. Hoort het zo oncomfortabel te worden op een bepaald moment? Maar iets van ondersteuning lijkt mij wel erg prettig momenteel. Daar ga ik volgende week dus zeker naar kijken!
Let's discover the world together.