Re: Waar baal jij op dit moment van? #2
♥♥
Don’t feed the troll 🧌
Green_Pepper schreef:
@Cotton: komt jullie kleine op dezelfde opvang als onze J.? Wel z.s.m. aanmelden dan he, ze zit altijd heel snel vol!
Oreo schreef:Cotton, mijn vriend heeft een leuk inkomen. Dat van mij is prut (maar wel leuk en uitdagend). Maar dan vind ik het nog steeds veel geld!
Elliot schreef:In het geval van alimentatie die niet afgetrokken mag worden van het verzamelinkomen snap ik dat het veel is en dat het krap wordt, maar in andere gevallen waarbij je zelf 'maar' 33% terugkrijgt van de opvangkosten verdien je waarschijnlijk ook gewoon voldoende om het te kunnen betalen. Het is natuurlijk niet leuk om zoveel geld te betalen, maar het is in verhouding hetzelfde als wanneer ik 250 euro betaal aan de opvang.
HollyGolightly schreef:Ik betaal als alleenstaande moeder die geen alimentatie krijgt bijna 400 euro zelf dus dan valt 700 voor twee personen nog wel mee
Zora schreef:Ff over die Kinderopvang nog: 70-80% terug? Wauw! Ik vind ook Caro, dat die kosten echt niet te geloven zijn. Men zal vast vinden dat wij het kunnen betalen, er zit vast eerlijke logica achter maar ik vind het altijd wel heftig hoor! Voor 10 dagen in de maand betalen wij 850,- en daar krijgen we slechts iets van 200 euro voor terug.
MrsMath schreef:Zora schreef:Ff over die Kinderopvang nog: 70-80% terug? Wauw! Ik vind ook Caro, dat die kosten echt niet te geloven zijn. Men zal vast vinden dat wij het kunnen betalen, er zit vast eerlijke logica achter maar ik vind het altijd wel heftig hoor! Voor 10 dagen in de maand betalen wij 850,- en daar krijgen we slechts iets van 200 euro voor terug.
Je krijgt minimaal 33% terug (wel tot een bepaald uurloon, alles wat daarboven zit zijn eigen kosten) en dan heb je een verzamelinkomen van 100.000 euro.
Ik vind het een goed systeem, hoe meer je verdient Hoe meer je zelf moet betalen.
Caro schreef:MrsMath schreef:Zora schreef:Ff over die Kinderopvang nog: 70-80% terug? Wauw! Ik vind ook Caro, dat die kosten echt niet te geloven zijn. Men zal vast vinden dat wij het kunnen betalen, er zit vast eerlijke logica achter maar ik vind het altijd wel heftig hoor! Voor 10 dagen in de maand betalen wij 850,- en daar krijgen we slechts iets van 200 euro voor terug.
Je krijgt minimaal 33% terug (wel tot een bepaald uurloon, alles wat daarboven zit zijn eigen kosten) en dan heb je een verzamelinkomen van 100.000 euro.
Ik vind het een goed systeem, hoe meer je verdient Hoe meer je zelf moet betalen.
Volgens mij klopt dat niet, een vriendin van mij brengt ook haar dochter weg voor 3 dagen en dat kost haar een kleine 1000 euro. Zij krijgt 170 euro terug.
Alibi schreef:https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/kinderopvangtoeslag/vraag-en-antwoord/hoeveel-kinderopvangtoeslag-krijg-ik
Volgens deze tabel krijg je sowieso 33,3% ook bij een hoger inkomen.
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers