Re: Hey lieve mensen
Tip van mij: het gebeurt nu. Het is gebeurd. Dus bijvoorbeeld in de zin 'ik ben het na jaren echt zat, het gebeurt steeds opnieuw!' schrijf je gebeurt met een t.
Filoria schreef:Sookie, goeie! Zelfs die koekjes, Liga Continue, heten verkeerd óf het wordt in de reclame verkeerd uitgesproken. Storend.
Tip van mij: het gebeurt nu. Het is gebeurd. Dus bijvoorbeeld in de zin 'ik ben het na jaren echt zat, het gebeurt steeds opnieuw!' schrijf je gebeurt met een t.
Caulfield schreef:Zenna schreef:Ik hoor in mijn omgeving vaak: 'ben je nog iets nodig?'![]()
![]()
Haha, daar hou ik van, dat is Gronings dialect. Wij zeggen het thuis ook (met een extra zeikerig Gronings accent).
Palmyra schreef:Ik hoor de laatste tijd heel vaak zinnen waarin doen al werkwoord gebruikt wordt terwijl het volgens mij anders geformuleerd moet.
Dat doe ik voor u klaarmaken. Ipv dat maak ik voor u klaar.
Dat doe ik laten bezorgen Ipv dat laat ik bezorgen.
Dat is toch ook geen correct Nederlands?
Mizz_S schreef:Palmyra schreef:Ik hoor de laatste tijd heel vaak zinnen waarin doen al werkwoord gebruikt wordt terwijl het volgens mij anders geformuleerd moet.
In Limburg wordt dit ook heel vaak gebruikt. Maar het is in het Nederlands niet goed.
Serendipity schreef:Mizz_S schreef:Palmyra schreef:Ik hoor de laatste tijd heel vaak zinnen waarin doen al werkwoord gebruikt wordt terwijl het volgens mij anders geformuleerd moet.
In Limburg wordt dit ook heel vaak gebruikt. Maar het is in het Nederlands niet goed.
Ja, echt? Is mij nooit opgevallen. Ga er eens goed op letten want dat klinkt echt niet! Stomme dialecten af en toe!
Zenna schreef:Ik hoor in mijn omgeving vaak: 'ben je nog iets nodig?'![]()
![]()
Bliss schreef:Filoria schreef:Sookie, goeie! Zelfs die koekjes, Liga Continue, heten verkeerd óf het wordt in de reclame verkeerd uitgesproken. Storend.
Hé dat zei ik toch, van 'continu'? Nou ja, maakt ook niet uit verder. Misschien bedoelen ze eigenlijk [kontinjoe] in die reclame??
Filoria schreef:Sookie, goeie! Zelfs die koekjes, Liga Continue, heten verkeerd óf het wordt in de reclame verkeerd uitgesproken. Storend.
Sookie schreef:Bliss schreef:Filoria schreef:Sookie, goeie! Zelfs die koekjes, Liga Continue, heten verkeerd óf het wordt in de reclame verkeerd uitgesproken. Storend.
Hé dat zei ik toch, van 'continu'? Nou ja, maakt ook niet uit verder. Misschien bedoelen ze eigenlijk [kontinjoe] in die reclame??
Oh, ik had helemaal niet gezien dat jij dat ook al had gezegd
Blunt schreef:Het is crème fraîche. Dat de diakrieten worden vergeten ok, maar creme fresh is niet ok.
Spaghettie.
Burn schreef:Zenna schreef:Ik hoor in mijn omgeving vaak: 'ben je nog iets nodig?'![]()
![]()
Guilty!
Maar sinds ik hier heb gelezen van volgens mij Spencer, gaat het steeds beter.
Je HEBT iets nodig, en je BENT een ezel. Sindsdien weet ik 't!
Elliot schreef:Nou er was laatst sprake van het accepteren van me i.p.v. mijn omdat het zo vaak gebruikt wordt. Ik moest een beetje huilen.
Caulfield schreef:Palmyra schreef:Ik hoor de laatste tijd heel vaak zinnen waarin doen al werkwoord gebruikt wordt terwijl het volgens mij anders geformuleerd moet.
Dat is Brabants, volgens mij, al hoor ik het hier in Rotterdam ook wel - maar hier wonen ook Brabo's natuurlijk. Het is een gemakkelijke manier van spreken en schijven, omdat je het werkwoord niet hoeft te vervoegen.
Meneer Nilsson schreef:Caulfield schreef:Palmyra schreef:Ik hoor de laatste tijd heel vaak zinnen waarin doen al werkwoord gebruikt wordt terwijl het volgens mij anders geformuleerd moet.
Dat is Brabants, volgens mij, al hoor ik het hier in Rotterdam ook wel - maar hier wonen ook Brabo's natuurlijk. Het is een gemakkelijke manier van spreken en schijven, omdat je het werkwoord niet hoeft te vervoegen.
In mijn deel van Brabant zeggen ze dit niet hoor. Gelukkig niet.
Jans schreef:Mensen die "ooit" zeggen en "soms" bedoelen. Ik moet zo'n zin dan echt 2 keer lezen.
Bliss schreef:Jans schreef:Mensen die "ooit" zeggen en "soms" bedoelen. Ik moet zo'n zin dan echt 2 keer lezen.
Ja, dat vind ik ook raar! Is Brabants geloof ik.
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers