Vitamine B12 in grijs gebied
Zijn hier mensen die dit herkennen?
Wat heb je er mee gedaan? Toch aangedrongen op verder onderzoek/injecties?
Scandic schreef:Maar je slikt ook al vitamine b12 dus? Welke sterkte/dosering slik je? Zijn het smelttabletten? Vitamine b12 wordt veel beter opgenomen via de slijmvliezen dus smelttabletten zijn beter dan normale tabletten.
Huppekee schreef:Scandic schreef:Maar je slikt ook al vitamine b12 dus? Welke sterkte/dosering slik je? Zijn het smelttabletten? Vitamine b12 wordt veel beter opgenomen via de slijmvliezen dus smelttabletten zijn beter dan normale tabletten.
Een losse B vitamine. Maar de dosering van een losse B12 is veel hoger zie ik nu.. en dit is inderdaad geen smelttablet
Van welk merk slik jij ze?
Jip schreef:Ik heb niet alles gelezen. Ik injecteer mezelf elke 3 weken. Tabletten hielpen niet bij mij. Werd niet opgenomen.
Injectie doet geen pijn als je het met beleid doet.
Heb je verder nog andere problemen? B12 komt vaak niet alleen. Darmproblemen bijv
Urban Naked schreef:Nou dan moeten de assistentes bij mijn huisarts maar eens op prikles! Ik ben niet kleinzerig dus dan is het hun schuld dat het zo'n pijn deed
Urban Naked schreef:Volgens mij doen ze injecties ook alleen als je echt heel snel omhoog moet met je waardes, en niet zomaar als je wat laag zit. Want met pillen is het ook prima omhoog te krijgen alleen dat duurt iets langer.
Urban Naked schreef:Nou dan moeten de assistentes bij mijn huisarts maar eens op prikles! Ik ben niet kleinzerig dus dan is het hun schuld dat het zo'n pijn deed
Parisienne schreef:Urban Naked schreef:Nou dan moeten de assistentes bij mijn huisarts maar eens op prikles! Ik ben niet kleinzerig dus dan is het hun schuld dat het zo'n pijn deed
Haha! Geef de tip door voor een eventuele volgende keer
Beachgirl schreef:Urban Naked schreef:quote]
Belangrijk is dat je de ampul goed opwarmt voordat je hem laat prikken. De vloeistof moet in de koelkast bewaard worden maar koud inspuiten is heel pijnlijk. Verder langzaam inspuiten, 2ml is best veel dus dat moet echt rustig. En ontspannen uiteraard, maar kan begrijpen dat dat ook lastig is. Vraag desnoods of je op je buik kan liggen als ze de injectie zetten, dat kan ook al schelen. Ik bleef zelf altijd gewoon staan.
Hier deed de assistente het ook altijd in mijn bil en de ene assistente kon idd fijner prikken dan de ander. Nu prik ik mezelf (helaas) in mijn bovenbeen (bil wordt lastig bij mezelf prikken) en dat is wel iets gevoeliger maargoed, even een paar seconden tanden bijten en dan ben ik er weer vanaf.
.
Terug naar Lichaam & gezondheid
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers