Re: Vitamine B12 in grijs gebied
Elle123 schreef:Beachgirl schreef:Urban Naked schreef:quote]
Belangrijk is dat je de ampul goed opwarmt voordat je hem laat prikken. De vloeistof moet in de koelkast bewaard worden maar koud inspuiten is heel pijnlijk. Verder langzaam inspuiten, 2ml is best veel dus dat moet echt rustig. En ontspannen uiteraard, maar kan begrijpen dat dat ook lastig is. Vraag desnoods of je op je buik kan liggen als ze de injectie zetten, dat kan ook al schelen. Ik bleef zelf altijd gewoon staan.
Hier deed de assistente het ook altijd in mijn bil en de ene assistente kon idd fijner prikken dan de ander. Nu prik ik mezelf (helaas) in mijn bovenbeen (bil wordt lastig bij mezelf prikken) en dat is wel iets gevoeliger maargoed, even een paar seconden tanden bijten en dan ben ik er weer vanaf.
.
Ik bewaarde ze voorheen ook inderdaad thuis in de koelkast (toen ik een paar keer per week moest). Nu liggen ze bij de huisarts en daar liggen ze gewoon in een la, niet koud dus. Dat scheelt wel. Hoewel ik het nooit echt pijnlijk heb gevonden. Ik steun altijd op mijn linkerbeen, rechtebeen buig ik een beetje zodat die helemaal ontspannen is en met mijn handen steun ik op het doktersbed. Dat gaat altijd pirma.
Ai zelf prikken lijkt me zo akelig! Moet je zo vaak dat je het nu zelf moet doen? Voordeel van in je bil prikken is dat je het zelf niet kunt zien.
Ik prik mezelf elke 5 weken. Dus niet heel vaak maar ik werk op 45 min van huis en huisarts dus het was gewoon erg lastig voor mij om steeds een afspraak te moeten maken bij de huisarts. Ik kom dan of altijd te laat op werk, of ik moet onder werktijd heen en weer en dat kost me dan dus 1,5 uur, voor 2 min injectie. Niet te doen.
De laatste tijd is het nogal pijnlijk in mijn bovenbenen helaas dus afgelopen keer heeft mijn vriend het in mijn bil gedaan, dat ging echt een stuk beter en mijn vriend vind het geen probleem. Die heft zichzelf in het verleden bloedverdunners moeten prikken dus die is ook wel wat gewend.