Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

"Dilemma" m.b.t. vlucht

<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 01 Feb 2017 21:01

"Dilemma" m.b.t. vlucht

Hoi,

In November ga ik naar Engeland. Heb 1 overnachting van zaterdag t/m zondag omdat ik niet zeker weet of ik les heb op de vrijdag en/of maandag. Ook weet ik niet of ik dan een propedeuse baan heb kunnen bemachtigen en moet werken op de vrijdag en/of maandag.

Nu zat ik na te denken of ik nu alvast een vlucht zou boeken. De goedkoopste prijs voor de optie die ik wil is +/- 125 euro retour. Echter, als ik er later achterkom dat ik toch langer zou kunnen blijven dan heb ik pech want de vlucht is non-refundable.

Wat zouden jullie doen?
[*] Nu vlucht boeken en dan maar balen als ik toch langer zou kunnen blijven.
[*] Wachten tot mijn school-, werkrooster bekend is (waarschijnlijk pas in oktober/november zelf) tot ik boek. Met de kans dat de vlucht zo dichtbij de datum of vol of een stuk duurder is.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem184

Bericht 01 Feb 2017 21:05

Re: "Dilemma" m.b.t. vlucht

Ik zou nu boeken en de vroegste optie op zaterdagochtend pakken en de laatste optie op zondagavond, en die vrijdag en maandag gewoon lekker uit m'n hoofd zetten. Scheelt ook weer in kosten voor een hotelovernachting uiteindelijk, toch?
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 02 Feb 2017 00:32

Ik zou nog niet boeken. Vind 125 euro retour naar Engeland (Londen?) behoorlijk prijzig. Er komen echt nog wel aanbiedingen!
Je kan bij Skyscanner een prijsalert instellen, dan mailen ze je als de prijs van die specifieke vlucht daalt.
Zou dan sowieso wachten op een aanbieding en pas boeken bij een goede deal of als je je rooster weet.
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 02 Feb 2017 00:45

Bedankt voor de reacties! De vlucht is van Amsterdam naar Birmingham. Helaas is het een stuk duurder omdat ik pas half zes terug wil vliegen, anders heb ik helemaal niets aan de zondag. Ik zal eens die skyscanner instellen, goede tip!
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem245

Bericht 02 Feb 2017 08:27

Ik ben vrijdagochtendvroeg (7.30) naar Londen gevlogen en we hadden om 15.30 op zondag het vliegtuig terug en ik vond het toch wat aan de korte kant, en dat is zelfs een dag langer dan wat jij graag wil. De zondag waren we eigenlijk helemaal kwijt omdat je vroeg op het vliegveld moet zijn. Wij zijn met ons 2en voor 245 euro retour gevlogen, was 3 weken voor vertrek de laagste prijs.
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 02 Feb 2017 10:32

Oke dat is ongeveer dezelfde wat ik nu zou betalen. Ja, het is inderdaad kort, maar ik ga voor een concert en ga denk ik alleen maar winkelen in de Bullring lol. Meer tijd om iets te gaan doen is er eigenlijk niet inderdaad. Gelukkig is het allemaal op loopafstand.. ik zou wel balen als ik tegen die tijd een baan heb, meer geld kan uitgeven en dan maar een paar uur kan winkelen haha.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 02 Feb 2017 10:37

Je kan ook eens kijken via skyscanner hoe de prijzen het weekend er voor of erna zijn. Weet niet of het een populaire zanger(es)/band is maar zoja, heb je de kans dat de vlucht daardoor ook duurder is.
Maarre ook al heb je een baan, je kan toch altijd een dag vrij vragen?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 02 Feb 2017 10:42

Inderdaad, ook al heb je dan een baan, dan kun je echt wel doorgeven dat je al een vakantie gepland hebt staan hoor! Ik zou je daar dus niet door laten tegenhouden.
❤ 7 juni 2018
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 02 Feb 2017 10:43

Het weekend staat vast, het concert is al geboekt :). Dan zit ik in het tweede jaar van HBO en krijg ik moeilijke programmeervakken, ben bang dat ik dan een belangrijk werkcollege mis. Ik denk dat ik toch maar ga boeken, dan maar een andere keer terug en langer.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 02 Feb 2017 10:47

Non refundable betekent niet perse niet wijzigbaar. Kijk daar even goed naar bij de ticketvoorwaarden. Zeker met de klm zijn bijna alle vluchten tegenwoordig wel wijzigbaar (tegen tarief). Maar anders inderdaad maar gewoon boeken en accepteren dat je misschien langer had kunnen blijven, maar hee, je gaat voor het concert toch dus dan is dat gewoon het hoofddoel.
Lieve kleine man. 01-04-2017
Lief klein meisje. 22-09-2020

Afbeelding

Afbeelding
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 02 Feb 2017 10:53

Je hebt gelijk, je kan inderdaad wijzigen, maar dan betaal je altijd 70 euro + tariefwijziging. (Tenzij je flex neemt, maar dat is een stuk duurder). Iemand een glazen bol te leen? :wink:
AfbeeldingAfbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 02 Feb 2017 11:10

Ja precies, dat is redelijk standaard tegenwoordig. Dan kan je alsnog kijken of 't 't waard is. Maar concert en beetje shoppen is sowieso al een gaaf tripje!
Lieve kleine man. 01-04-2017
Lief klein meisje. 22-09-2020

Afbeelding

Afbeelding
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 02 Feb 2017 13:12

Briggy schreef:Het weekend staat vast, het concert is al geboekt :). Dan zit ik in het tweede jaar van HBO en krijg ik moeilijke programmeervakken, ben bang dat ik dan een belangrijk werkcollege mis. Ik denk dat ik toch maar ga boeken, dan maar een andere keer terug en langer.

Nee ik bedoelde dat als het een populaire datum is vanwege dat concert (en er dus meer mensen voor naar Engeland vliegen) kan je beter nu wel boeken. En dat kan je checken door het weekend er voor en er na ook de prijzen te checken. Zit er geen verschil in zou ik nog niet boeken.

Terug naar Reizen & vakanties