Re: Géén getuige, wel andere rol bruiloft zus

Marin schreef:Tabbie schreef:
Ik las net wel over een symbolische akte/getuige. Misschien kunnen ze dat doen?
Haha ja dat doen ze bij kindjes van het bruidspaar vaak enzo! Dat is wel super schattig. Maar als volwassene vind ik dat een beetje stom, dan is het helemaal zo overduidelijk van ja broer en vriendin wel, maar dan doen we zus er nog even bij voor de symboliek. Nee, als zij dat kiezen dan kiezen ze dat, daar moet ik dan uiteindelijk ook maar vrede mee hebben, al vind ik het zelf wel pijnlijk.
Maar ik vind het inderdaad leuk om Maid of Honor of zoiets dergelijks te zijn hoor. Ik ga haar niet anders helpen of steunen hierdoor, zal nog steeds speechen als zus zijnde, etc maar ik blijf het wel rottig vinden. Maar dat is dan maar zo.
Exogenesis schreef:Ik begrijp je gevoel van gekwetst zijn. Ik zou dat ook hebben waarschijnlijk. Maar ze heeft haar besluit genomen en dat is nu niet anders meer. Loslaten dus. Ik zou overigens weigeren 'sloofje' te zijn. Want zo zie ik de rol van 'ere' ceremoniemeester wel een beetje.
Susan schreef:Exogenesis schreef:Ik begrijp je gevoel van gekwetst zijn. Ik zou dat ook hebben waarschijnlijk. Maar ze heeft haar besluit genomen en dat is nu niet anders meer. Loslaten dus. Ik zou overigens weigeren 'sloofje' te zijn. Want zo zie ik de rol van 'ere' ceremoniemeester wel een beetje.
Zo zie ik de rol van 'echte' ceremoniemeester meer. Volgens mij was de bedoeling van Marins zusje juist dat zij niet veel hoefde te doen.
Marin schreef:Ooh La La! schreef:Ik kan je teleurstelling wel voorstellen, maar waarom zoek je zo naar bevestiging? Waarom moet je rol een labeltje hebben? Voor de buitenwereld? Ben je bang dat anderen denken dat je niet belangrijk genoeg voor haar bent
Ja, daar ben ik inderdaad bang voor. Ik vind het echt niet leuk om dan straks te moeten kijken naar hoe mijn broertje en een vriendin wel mogen tekenen en ik niet.
Guattari schreef:Misschien ben ik gewoon slecht in begrijpend lezen, maar ik kan nog niet concreet eruit halen waarom je deze bevestiging graag wilt op de bruiloft. Waarom is het voor jou zo belangrijk dat de andere genodigden zien dat jij een duidelijke, afgebakende rol hebt op die dag? Ik probeer je te begrijpen, maar dit blijft onduidelijk voor me.
Carrie schreef:Maar dat is toch hartstikke oppervlakkig Marin, hechten aan status en aan hoe je overkomt op de buitenwereld en hoe mensen kijken naar wat je wel of niet hebt (bereikt). Zo leeg en inhoudsloos als je daar waarde aan hecht. Dat vind ik helemaal niet bij jou passen.
Carrie schreef:Maar dat is toch hartstikke oppervlakkig Marin, hechten aan status en aan hoe je overkomt op de buitenwereld en hoe mensen kijken naar wat je wel of niet hebt (bereikt). Zo leeg en inhoudsloos als je daar waarde aan hecht. Dat vind ik helemaal niet bij jou passen.
Jeanette schreef:
Iemand opperde ringen brengen met je kleintje, dat vind ik persoonlijke een hele mooie en stiekem nog persoonlijker dan een krabbel zetten.
Marin schreef:Ja omdat die vriendin al sinds de middelbare school roept dat ze getuige wil zijn en m'n broer omdat ze graag één sibling wilde en ze hem moeilijk om advies over trouwjurken kan vragen. Dat laatste zit natuurlijk wat in.
Marin schreef:Ja dat is ook zo Elska en Guattari. Dat een wildvreemde het mag doen, zo had ik het nog niet eens bekeken. Heldere reactie ook Guat. Ik kan het rationeel ook echt wel zo zien. Alleen gevoelsmatig nog even niet, maar ik doe wel hard m'n best er voor. Want het is haar dag, haar keuzes.
Terug naar Liefde, seks & relaties
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers