Re: Babytijd
♥♥
Don’t feed the troll 🧌
Niekske schreef:Ik schrijf trouwens elke dag positieve punten op en dat is wel fijn om terug te lezen. Als ze dan weer een tijd gehuild heeft en ik zit erdoorheen, kan ik teruglezen wat er allemaal wel leuk was.
Niekske schreef:Ik zit er nog midden in (dochter is 7 weken) en ik vind het ook loodzwaar. Ze slaapt overdag slecht en huilt dan veel en ik wil haar dan helpen, maar ze blijft onrustig. Dat gehuil is niet alleen hartverscheurend, maar bij mij trekt het ook alle energie uit me. Er zijn zeker ook momenten dat ik enorm geniet van onze mini, maar de minder leuke momenten komen harder binnen. En ook de onzekerheid die Elliot noemt vind ik heel moeilijk. Ik kom maar heel weinig aan mezelf toe en als dat een keer wel kan, moet ik echt nog leren om ervan te genieten. Gelukkig slaapt ze 's nachts best goed en heb ik hele lieve schoonouders op 5 minuten lopen. En ik denk dat ik zelf ook veel te perfectionistisch ben en meer los moet laten en maar gewoon toegeven aan de chaos.
Ik schrijf trouwens elke dag positieve punten op en dat is wel fijn om terug te lezen. Als ze dan weer een tijd gehuild heeft en ik zit erdoorheen, kan ik teruglezen wat er allemaal wel leuk was.
SoGood schreef:Ik vond het ook heel heftig, terwijl ik nog best een makkelijke baby had. Er komt gewoon zoveel op je af en alle tijd die je voor jezelf had voorheen is eigenlijk weg en wat je er voor terug krijgt is een enorme verantwoordelijkheid. Daarnaast liggen je hormonen aardig overhoop. Ik heb dan ook geen roze wolk ervaren, mijn man ook niet. Het werd langzaamaan makkelijker hoor. Succes.
HollyGolightly schreef:Ik lees veel baby's die overdag maar moeilijk slapen. Volgens mij is dat vrij normaal, die hazenslaapjes tussendoor de eerste maanden. Bij mijn drie kinderen zat er overdag pas rond 6 maanden een ritme in. Maar ze vielen tijdens wandelen wel in slaap in de kinderwagen en mijn jongste heb ik veel in de draagzak gehad, zodat ik mijn handen vrij had. Soms helpt het ook een shirt met jouw lichaamsgeur in de wieg te leggen.
Terug naar Zwangerschap & kinderen
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers