Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Jennings schreef:
Anousch, ronde acht al met clomid. Wat een geduld wordt er van ons gevraagd he. Ik hoop van harte voor je dat de onderzoeken niet nodig zijn! Zie je er tegenop? Hoe lang zijn jullie in totaal al bezig voor een kindje?
Over mijn miskraam: op dat moment was het zeker verdrietig maar we vonden het ook fijn om te weten dat het ons in elk geval een keer gelukt is om zwanger te worden, dat gaf vooral ook hoop. Jammer alleen dat het nu alweer zo'n lange tijd niet meer gelukt is.
Ik krijg deze week een echo en de uitslag van bloedonderzoek. Op basis daarvan worden de volgende stappen weer bepaald. Ik weet nog niet zo goed wat ik verder kan verwachten. Ik laat het maar op me afkomen allemaal.
Jennings schreef:Anousch, hoe gaat het? Morgen je NOD als ik het goed begrijp? Ik hoop voor je dat je helemaal niet ongesteld wordt natuurlijk, maar als het dan toch gebeurt dan duim ik voor morgen. Nu herinner ik me je verhaal inderdaad weer, over dat je tijdelijk in de overgang moest. Wat een vervelende nasleep heeft dat gekregen. Alvast veel succes met de kijkoperatie deze week.
Cato, nog een half jaar zelf proberen dus. Waarvoor zouden de echo's zijn die je zou mogen laten doen? Cyclus monitoring?
Ik heb deze week de uitslagen gekregen: de echo zag er goed uit, de kwaliteit van het zaad van mijn vriend is ook voldoende. Wel bleek uit de bloedtest dat de bloedwaarden van mijn schildklier iets verhoogd zijn. Ik moet daarom nog een keer bloed laten prikken om die waarden nog eens te meten. Volgens de arts is er ongeveer 64% kans dat we binnen een jaar zelf zwanger raken. Ik weet nu niet zo goed of ik dat veel of weinig vind. Mijn eerste reactie was dat het best hoog is. Er is dan ook geen behandeling voor ons nu, omdat de kans van slagen bij een medisch traject kleiner is dan die 64% dus dat zou weinig zin hebben. Ook hier dus nog een half jaar weer verder proberen en dan verder kijken. Wel gaan ze nu een keer mijn cyclus monitoren met echo's. Ik weet alleen nog niet zo goed hoe ik dat met werk moet gaan regelen. Ik weet in elk geval wel dat vriend en ik weer ergens een voorraadje geduld moeten gaan aanbreken, ik vraag me af hoe lang het duurt voordat die voorraad op raakt..
Terug naar Zwangerschap & kinderen
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers