Help! Opvangproblemen
Inmiddels heb ik contact met het gastouderbureau waar de gastouder van onze eerste keuze bij aangesloten is en zij zijn voor mij aan het zoeken. Nu hebben zij een hele leuke gastouder voor ons gevonden, die hier ook in de buurt zit, maar zij heeft pas vanaf 1 mei plaats (dit omdat zij nu al twee baby's onder de 1 heeft, één baby wordt eind april 1 dus dan kan ze er weer een kleintje bij hebben). Het gastouderbureau heeft wel een alternatief voor de eerste drie maanden, maar dat is in een andere plaats die voor ons allebei niet op de route naar ons werk ligt. Heel onhandig dus.
Het kinderdagverblijf hier in de buurt heeft geen wachtlijst dus ik heb hen net gebeld. Zij hebben in beginsel wel plek, maar zijn terughoudend omdat ze liever geen kindjes plaatsen voor drie maanden. Dit in verband met wennen enzo. Had ik zelf nog niet bij nagedacht, maar is natuurlijk ook heel logisch.
En nu weet ik het niet meer. Ik heb nu geloof ik drie opties:
1. Hopen dat het gastouderbureau vervangende opvang kan regelen voor de eerste drie maanden, voor lief nemen dat ik dan drie maanden dik een uur extra moet rekenen omdat ik David een eind verderop moet wegbrengen en vanaf mei hem hier in de buurt naar de andere gastouder brengen.
2. Hopen dat het kinderdagverblijf hem wil plaatsen voor drie maanden zodat ik niet drie maanden lang een eind moet rijden en hem dan vanaf mei naar de gastouder brengen.
3. Het hele concept gastouder vergeten en een vaste plaatsing op het kinderdagverblijf regelen.
Welke optie zou jullie voorkeur hebben? Ik neig nu geloof ik naar de laatste omdat dat voor David wat rustiger is op lange termijn, maar ik vind het ook lastig om m'n hele gastouderidee overboord te gooien. Mijn voorkeur ging daar juist naar uit omdat het wat kleinschaliger is dan een kinderdagverblijf.
Iemand die met me mee wil denken? Het liefst zou ik nu ouderschapsverlof opnemen tot mei zodat ik nog even bij David kan blijven, maar dat gaat 'm ook niet worden denk ik haha!
♥♥
Don’t feed the troll 🧌