Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Forumster van de maand januari

<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Bericht 15 Jan 2017 12:16

Forumster van de maand januari

We gaan alweer het vierde jaar in met een nieuwe forumster van de maand! December 2013 zijn we begonnen met de allereerste forumster van de maand, dat was Ella. 37 forumsters hebben wij al beter leren kennen de afgelopen jaren. Deze maand is het de beurt aan forumster Jezzie, want zij zal de eerste forumster van de maand zijn van het jaar 2017.

Wie ben ik?
Ik ben Jezzie, met deze naam forum ik al zolang dat dit huidige forum bestaat. Hiervoor heette ik Jezzie89, maar ik vond dat mijn geboortejaar er wel af kon. Sindsdien forum ik dus met deze naam.
Net als menig voorganger ben ik op het forum terechtgekomen door het tijdschrift. Ik las vooral mee, maar soms reageerde ik ook weleens ergens op. In 2011, nadat ik was gestopt met mijn opleiding en dus tijd over had, werd ik actiever op het forum.
Ik ben geboren en getogen in H.aarlem, waar mijn ouders nog steeds wonen. Nu woon ik echter samen met mijn man, mijn dochter van vier, mijn zoon van bijna één en onze Berner Sennenhond (Lars) in Friesland. Ik heb gewerkt in de kinderopvang en op de dagbesteding in een verzorgingshuis. Mijn contract werd helaas steeds niet verlengd. Sinds augustus heb ik mijn baan opgezegd en werk ik als gastouder in mijn eigen huis. Ik vind het heerlijk om thuis bij mijn kinderen te kunnen zijn, mijn dochter zelf naar school te brengen en op te halen en we hebben geen gedoe meer met oppas regelen!
Ik mis mijn oude woonplaats niet, maar ik vind het soms wel jammer dat mijn ouders en een goede vriendin niet wat dichterbij wonen. Hier heb ik helaas niet echt vriendinnen. Soms mis ik het dat ik niemand in de buurt heb wonen met wie ik makkelijk kan afspreken voor een kopje thee of om iets anders gezelligs samen te doen.

Rustig
Zo zou ik mijzelf beschrijven. Dit heeft voordelen, maar ik heb ook vaak nadelen ondervonden tijdens mijn opleiding en werk. Ik kreeg vaak te horen dat ik niet assertief genoeg was. Bij mensen die ik al langer ken en bij wie ik me meer op mijn gemak voel, ben ik dat veel meer. Mijn ouders zeiden altijd: “Alles wat ze op school niet zegt, haalt ze thuis weer in.” Zoveel praat ik dan.
Naast het feit dat ik rustig ben, ben ik ook zorgzaam en spontaan. Ik sta altijd voor iedereen klaar. Ik denk dat ik zo op het forum ook wel overkom.
Als ik een wens zou mogen doen dan zou ik ook wensen dat mijn kinderen gelukkig zijn en gelukkig blijven.

Het forum
Voorheen was ik het meest te vinden in de zwangerschap- & kinderenpijler, maar sinds ik via de mobiele versie de functie ‘actieve onderwerpen’ heb gevonden, ben ik overal wel te vinden. Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel ik op het forum te vinden ben. Ik kijk vaak tussendoor even op het forum. Soms lees ik alleen dingen en soms reageer ik ergens op of open ik een topic.
Fototopics met kinderen vind ik leuk. Ik vind het leuk om te zien hoe groot de kinderen van andere forumsters worden. Ook het wat eten we vandaag topic vind ik leuk. Ik haal er ook inspiratie uit om mee te koken.
Ik heb ontzettend veel geleerd van het forum rondom zwanger worden, zwangerschap, bevallen, borstvoeding en kinderen.
Mama’s met te vroeg geboren baby’s, zoals Lejow en Roodkapje, die staan me het meest bij van het forum. Ik was toentertijd zelf ook zwanger van de eerste. Zulke verhalen hebben veel indruk op mij gemaakt. Ik vind het fijn dat iedereen zo met een forumster meeleeft in een moeilijke situatie.
Minder leuk vind ik dat er soms wel flinke discussies zijn. Ik meng me daar dan ook niet in. Maar volgens mij is het de laatste tijd wel rustiger qua discussies.
Op het forum mis ik soms een ‘vind ik leuk’-knop, maar ik denk dat als die knop er zou zijn, we ook minder op elkaar reageren.

Ik nomineer
Maddie
als forumster van de maand februari. We zaten samen in het zomer 2012 mama’s topic. We wisten beiden het geslacht niet van onze baby. Uiteindelijk zijn we bijna precies tegelijk bevallen van een dochter. Haar dochter is om 12:15 uur geboren en die van mij om 12:16 uur. Ik zou graag wat meer over haar te weten willen komen.

Foto waar ik blij van word

Afbeelding

Dat is bovenstaande foto van onze trouwdag. We zijn heel simpel getrouwd, zonder al te veel poespas. Maar het was een hele fijne dag! Een goede vriendin was er de hele dag bij om op de kinderen te passen toen wij naar het gemeentehuis waren en toen we ’s avonds uit eten gingen.
In de middag, toen de visite weg was, zijn we spontaan de auto ingestapt en naar een strandje gereden. Mijn vriendin heeft toen veel mooie foto’s gemaakt, dit is er een van.
<<

Anoniem315

Bericht 15 Jan 2017 12:21

Re: Forumster van de maand januari

Heel leuk Jezzie! Je komt op mij inderdaad over als een rustige en lieve vrouw :) Stom he, dat ze dan gaan zeuren over assertiviteit. Dat vind ik altijd zo'n akelig argument om iemand af te wijzen. Jij hebt door je rustige karakter juist weer veel andere nuttige capaciteiten.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 15 Jan 2017 12:33

Leuk stukje is het geworden! Bedankt!

Dank je Exo :) ja heel stom! Gelukkig heb ik er ook wel de positieve kant van ondervonden.
Maar met sollicitaties ofzo is het wel altijd iets wat tegen mij werkt. Terwijl ik dan van collega's hoorde 'Als jij werkt zijn de bewoners ook rustiger'.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem192

Bericht 15 Jan 2017 14:03

Leuk om meer over jou te lezen!! :)
<<

Burgemeester Lotte

Bericht 15 Jan 2017 15:49

Leuk om wat meer over je te weten te komen, Jezzie!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Jan 2017 16:17

Erg leuk jezzie
Afbeelding
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Jan 2017 16:45

Leuk stuk om te lezen Jezzie!
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Brooke

Bericht 15 Jan 2017 17:10

Wat een leuk stuk om te lezen Jezzie en wat meer over je te weten.

Van dat rustig zijn herken ik ook. Ik ben ook niet de allergrootste babbelkous op werk, school etc. Maar dat betekende inderdaad dat je dan ook te horen kreeg dat je meer assertiever moest zijn etc. Terwijl er net als zoals Exo ook zegt, er ook positieve kanten aan zitten.

Ik vind je foto ook erg leuk om te zien! Heel simpel maar toch een bijzondere dag!
<<

anoniem196

Bericht 15 Jan 2017 20:22

Leuk stukje!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Jan 2017 20:28

Superleuk, Jezzie!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem278

Bericht 15 Jan 2017 20:53

Je komt hartstikke tof over!!! Mooie foto ook.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Jan 2017 22:58

Wat een leuk stuk! En super leuk dat ik het stokje straks van je mag overnemen!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 16 Jan 2017 08:29

Leuk om wat meer over je te weten te komen Jezzie! Je komt op mij ook over als een lieve rustige vrouw. Geen slechte eigenschappen hoor! Fijn dat je je rust hebt gevonden als gastouder.
Leuk dat je ouders hier in de buurt wonen. Hadden zij niet een boot en ging jij niet wel eens mee met ze varen? Wie weet kom ik ze wel eens tegen op 't water!

En leuk, benieuwd naar Maddie!
Let's discover the world together.

Afbeelding

Afbeelding
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 16 Jan 2017 08:43

Wat een lieve reacties! Dank jullie wel :)

Marin, mijn ouders staan met de caravan in de zomer altijd in Friesland, dus de boot ligt daar dan ook.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 16 Jan 2017 09:03

Leuk Jezzie! En vet mooie foto!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 16 Jan 2017 10:13

Ah wat leuk, Jezzie, lekker bij jou in de buurt dus. Dat is wel fijn, zie je ze in de zomer dan ook wat vaker? Ik herken het wel hoor, lastig als je ouders ver weg wonen.
Let's discover the world together.

Afbeelding

Afbeelding
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 16 Jan 2017 12:13

Marin schreef:Ah wat leuk, Jezzie, lekker bij jou in de buurt dus. Dat is wel fijn, zie je ze in de zomer dan ook wat vaker? Ik herken het wel hoor, lastig als je ouders ver weg wonen.

Ja dan zijn ze in de weekenden en vakanties in de buurt en zien we ze ook vaker. Heel fijn.
Afgelopen zomer hebben ze ook bijna elke vrijdag opgepast.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Jan 2017 23:35

Wat een leuk stuk Jezzie! Erg leuke foto ook!
2012 & 2016
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Feb 2017 13:00

Ben ik toch niet genoeg online in Oz :p
Afbeelding
Afbeelding
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 10 Feb 2017 13:08

Haha verkeerde topic, Marsy?

Maar fijn dat je deze even hebt geupt want ik had het nog helemaal niet gelezen. Leuk stuk Jezzie! Ik was in de veronderstelling dat je zelf ook uit Friesland kwam! Maar Haarlem dus. Wel een hele stap dan inderdaad om naar het Noorden te verhuizen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Feb 2017 20:53

Nee haha, kijk maar eens vanuit welke landen er is ingelogd en ik ben echt 2 keer per dag hier te vinden, incognito dus ws :p
Afbeelding
Afbeelding
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Feb 2017 21:01

Jawel haha, want je zit in het forumster van de maand topic. Je moet de statistieken hebben. ;)
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Feb 2017 22:12

Oh! Hahahaha.. Het is zo'n dag hoor, ben vanmorgen ook zonder schoenen de deur uitgelopen :p
Dank!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Feb 2017 23:40

Hahaha!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 11 Feb 2017 08:42

Haha Marsy :D

Ja klopt Teun,zeker een hele stap. Maar heb er nooit spijt van gehad! Woon hier ook al 6,5 jaar nu.
2012
2016
2020

Instagram

Terug naar Forumzaken