Forumster van de maand januari
Wie ben ik?
Ik ben Jezzie, met deze naam forum ik al zolang dat dit huidige forum bestaat. Hiervoor heette ik Jezzie89, maar ik vond dat mijn geboortejaar er wel af kon. Sindsdien forum ik dus met deze naam.
Net als menig voorganger ben ik op het forum terechtgekomen door het tijdschrift. Ik las vooral mee, maar soms reageerde ik ook weleens ergens op. In 2011, nadat ik was gestopt met mijn opleiding en dus tijd over had, werd ik actiever op het forum.
Ik ben geboren en getogen in H.aarlem, waar mijn ouders nog steeds wonen. Nu woon ik echter samen met mijn man, mijn dochter van vier, mijn zoon van bijna één en onze Berner Sennenhond (Lars) in Friesland. Ik heb gewerkt in de kinderopvang en op de dagbesteding in een verzorgingshuis. Mijn contract werd helaas steeds niet verlengd. Sinds augustus heb ik mijn baan opgezegd en werk ik als gastouder in mijn eigen huis. Ik vind het heerlijk om thuis bij mijn kinderen te kunnen zijn, mijn dochter zelf naar school te brengen en op te halen en we hebben geen gedoe meer met oppas regelen!
Ik mis mijn oude woonplaats niet, maar ik vind het soms wel jammer dat mijn ouders en een goede vriendin niet wat dichterbij wonen. Hier heb ik helaas niet echt vriendinnen. Soms mis ik het dat ik niemand in de buurt heb wonen met wie ik makkelijk kan afspreken voor een kopje thee of om iets anders gezelligs samen te doen.
Rustig
Zo zou ik mijzelf beschrijven. Dit heeft voordelen, maar ik heb ook vaak nadelen ondervonden tijdens mijn opleiding en werk. Ik kreeg vaak te horen dat ik niet assertief genoeg was. Bij mensen die ik al langer ken en bij wie ik me meer op mijn gemak voel, ben ik dat veel meer. Mijn ouders zeiden altijd: “Alles wat ze op school niet zegt, haalt ze thuis weer in.” Zoveel praat ik dan.
Naast het feit dat ik rustig ben, ben ik ook zorgzaam en spontaan. Ik sta altijd voor iedereen klaar. Ik denk dat ik zo op het forum ook wel overkom.
Als ik een wens zou mogen doen dan zou ik ook wensen dat mijn kinderen gelukkig zijn en gelukkig blijven.
Het forum
Voorheen was ik het meest te vinden in de zwangerschap- & kinderenpijler, maar sinds ik via de mobiele versie de functie ‘actieve onderwerpen’ heb gevonden, ben ik overal wel te vinden. Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel ik op het forum te vinden ben. Ik kijk vaak tussendoor even op het forum. Soms lees ik alleen dingen en soms reageer ik ergens op of open ik een topic.
Fototopics met kinderen vind ik leuk. Ik vind het leuk om te zien hoe groot de kinderen van andere forumsters worden. Ook het wat eten we vandaag topic vind ik leuk. Ik haal er ook inspiratie uit om mee te koken.
Ik heb ontzettend veel geleerd van het forum rondom zwanger worden, zwangerschap, bevallen, borstvoeding en kinderen.
Mama’s met te vroeg geboren baby’s, zoals Lejow en Roodkapje, die staan me het meest bij van het forum. Ik was toentertijd zelf ook zwanger van de eerste. Zulke verhalen hebben veel indruk op mij gemaakt. Ik vind het fijn dat iedereen zo met een forumster meeleeft in een moeilijke situatie.
Minder leuk vind ik dat er soms wel flinke discussies zijn. Ik meng me daar dan ook niet in. Maar volgens mij is het de laatste tijd wel rustiger qua discussies.
Op het forum mis ik soms een ‘vind ik leuk’-knop, maar ik denk dat als die knop er zou zijn, we ook minder op elkaar reageren.
Ik nomineer
Maddie als forumster van de maand februari. We zaten samen in het zomer 2012 mama’s topic. We wisten beiden het geslacht niet van onze baby. Uiteindelijk zijn we bijna precies tegelijk bevallen van een dochter. Haar dochter is om 12:15 uur geboren en die van mij om 12:16 uur. Ik zou graag wat meer over haar te weten willen komen.
Foto waar ik blij van word

Dat is bovenstaande foto van onze trouwdag. We zijn heel simpel getrouwd, zonder al te veel poespas. Maar het was een hele fijne dag! Een goede vriendin was er de hele dag bij om op de kinderen te passen toen wij naar het gemeentehuis waren en toen we ’s avonds uit eten gingen.
In de middag, toen de visite weg was, zijn we spontaan de auto ingestapt en naar een strandje gereden. Mijn vriendin heeft toen veel mooie foto’s gemaakt, dit is er een van.