Hypotensie/lage bloeddruk/sterretjes zien
Nou heb ik tijdens de zwangerschap een nog lagere bloeddruk (laatste keer was geloof ik 90 of 95/50). Ik weet nooit precies wat die twee getallen nou zeggen, maar dat het aan de lage kant is, weet ik wel.
Op zich redelijk gunstig tijdens de zwangerschap, behalve dat ik dus nog vaker duizelig ben. Met name 's nachts als ik op sta om naar de wc te gaan, moet ik echt goed op m'n ademhaling letten omdat ik anders misselijk word en een flauwte voel aankomen.
Maar de laatste tijd zie ik ook af en toe sterretjes. Echt van die sterretjes, van die lichtvlekjes in m'n gezichtsveld (heb ik wel eens eerder gehad dus herkende het direct). Laatst toen ik thuis kwam uit werk zag ik ze echt heel erg duidelijk en ben ik toch maar echt even gaan zitten. En de afgelopen week toch ook al een paar keer in iets mindere mate.
Ik let eigenlijk altijd wel op m'n zoutinname, maar pas er momenteel dus niet héél erg mee op, juist omdat ik een lage bloeddruk heb. Ik drink echt meer dan voldoende, dus daar hoef ik ook niet op te letten. Ademhaling probeer ik op te letten en rustig op te staan tijdens het uitademen. Door de zwangerschap is het op zich normaal dat je bloeddruk iets kan zakken dus ik maak me ook niet echt zorgen. Toch ben ik benieuwd of er iemand nog extra tips heeft. Dank je wel