Dag babyspulletjes, of toch niet?
Bij N. was heel duidelijk dat we nog een kindje wilden, dus alles werd bewaard. Maar nu vind ik het echt lastig. We weten niet of er nog een derde kindje bij gaat komen. Mijn zwangerschappen zijn niet de makkelijkste en zowel zwangerschap als borstvoeding zijn een aanslag op mijn gezondheid. Ik heb een chronische ziekte en de afgelopen jaren heb ik al een forse medicatieverhoging en een aantal SEH-bezoeken gehad, de laatste slechts enkele weken geleden. We hebben een fors slaaptekort met twee slechte slapers en ook op andere gebieden zijn er uitdagingen. Oudste een heel pittig karakter, voedingsproblemen en groeiachterstand. Jongste een heerlijk meisje, maar dat slapen is nu echt een ding en in de toekomst moeten we ons voorbereiden op gezondheidsproblemen. Het zijn tropenjaren en we vragen ons regelmatig af of we dat echt nóg een keertje zouden willen en kunnen. Praktisch is er ook zoveel voor te zeggen om het bij twee te laten.
En tegelijk: het idee van echt afscheid nemen van alle babykleertjes, niet nog 1 keer zwanger zijn, zelfs nog 1 keer mogen bevallen en die hele babytijd... Vriend neigt naar het bij twee laten maar grapt ook regelmatig dat er toch nog wel een keer een derde komt, lekker duidelijk
.gif)
Kortom: we weten het nog niet. Áls er een derde komt, dan niet nu direct maar misschien zelfs pas over drie jaar. Maar ja, wat doen we dan in de tussentijd met al die babyspullen die onze zolder gaan barricaderen? Straks komt die derde er niet meer of komt die er wel maar is het een jongetje, heb ik al die babykleertjes voor niets bewaard

Hoe doen jullie dit? Zijn er dingen die je wel blijft bewaren of juist helemaal niets? En zijn er meer die nog aarzelen omdat het nog niet duidelijk is of er wellicht nog een kindje komt?
♥️ L. maart 2016