dat heb je snel voor elkaar

bevalt het zo goed?
Elle123 schreef:Ik heb hem vandaag toch niet meer in. Ik moest haasten vanochtend dus maar even snel een tampon gepakt. Ben toch wel bang dat ik weer dat geode met eruit halen krijg. Misshcien straks thuis nog maar eens rustig proberen. Zou zonde zijn om hem nu weer weg te gooien.
Nog weer geprobeerd?
misschien bij een thuisdag na een paar uur al proberen om de cup te verwijderen? dan heb je heel wat pogingen tot de 12uur en is de druk dat de cup er NU uit moet misschien wat minder?
bij mij hangt de cup vrij laag, kan me goed voorstellen dat het verwijderen moeilijker is wanneer je de bodem niet direct kan vastpakken.
Bliss schreef:Wat is precies het voordeel van zo'n cup t.o.v. tampons?? Ik had er geen beeld bij, maar ging net ff googelen en ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om zo'n ding te gebruiken!
Het ziet er allemaal wat lomp en groot uit maar tijdens het dragen voelt een cup niet anders dan een tampon. daar merk je dus helemaal niets van. inbrengen en verwijderen is even oefenen, maar als tiener was een tampon ook wennen.
grootste pluspunt vind ik dat een cup geen vocht absorbeert en de boel dus niet uitdroogt en irriteert. dat klinkt misschien niet als een heel groot verschil maar dat is het wel.
voor mij een uitkomst, door de mirena menstrueer ik zo weinig dat het de meeste dagen te weinig is voor een minitampon. volgezogen of niet, die moet toch echt na 8uur worden verwisseld. bij een cup maakt het niet uit hoe weinig je vloeit, zelfs wanneer je niet ongesteld bent kan de cup zonder irritatie worden gedragen en verwijderd.
ook bij zware menstruatie kan een cup een uitkomst zijn. om te vergelijken kan een superplus tampon 12-14 ml absorberen. een menstruatiecup kan, afhankelijk van het type, meer dan 40ml opvangen. (ik heb een S en zelfs die kan al 23ml opvangen).