Re: Sollicitatietopic #2
Maar Kira: je mag zelfs nog in je proeftijd alsnog passen. Ik zou alleen wel wachten wat die andere werkgever te melden heeft, tot die tijd het tweede bedrijf gewoon even warm houden

kerel schreef:Als je dat pas weet bij het ondertekenen van het contract, dan heb je een slecht arbeidsvoorwaardengesprek gevoerd, Fred.
Maar Kira: je mag zelfs nog in je proeftijd alsnog passen. Ik zou alleen wel wachten wat die andere werkgever te melden heeft, tot die tijd het tweede bedrijf gewoon even warm houden
Minx schreef:Qua voorbereiding niet maar qua teams wel.
- zorg dat je rechtop zit met beide voeten op de grond.
- zorg voor een rustige achtergrond
- let op de lichtinval daardoor kan je echt helemaal wegvallen of een half hoofd.
- als het lukt de camera zo instellen dat je niet alleen je hoofd ziet maar ook een klein stukje romp. Zeg maar zoals je een pasfoto zou hebben.
- kijk bewust de camera in. Dan heeft de andere kant meer het idee dat je ze aankijkt.
- zorg dat je niet gestoord wordt.
- zoemende geluiden kunnen afleiden denk aan een koffiezetapparaat of wasmachine.
- als je huisdieren hebt zorg dat deze ook niet in de buurt kunnen komen.
- vertel thuis zijnde huisgenoten dat je een gesprek heb.
- blur eventueel je achtergrond.
Kleding zou ik aantrekken wat je ook normaal naar een gesprek aan zou trekken. Mocht je per ongeluk op moeten staan ofzo dan is dat in ieder geval netjes.
Scandic schreef:Ben je bekend met Teams? Indien niet, zorg dan dat je eerst een testgesprek doet met iemand. Is sowieso misschien wel handig, dan zie je ook hoe je overkomt op beeld.
Isles schreef:Je kunt toch ook verzoeken om het geluid te dempen? Dat doen wij tijdens trainingen ook. Trainer aan het woord en als hij iets aan je vraagt, geluid aan, antwoord geven en geluid weer uit.
Isles schreef:Welke tips mis ik dan?
In gesprek met TM zorg ik dat het stil is in huis.
Caulfield schreef:Isles schreef:Welke tips mis ik dan?
In gesprek met TM zorg ik dat het stil is in huis.
Minx gaf hierboven een lijstje.
Isles schreef:Je kunt toch ook verzoeken om het geluid te dempen? Dat doen wij tijdens trainingen ook. Trainer aan het woord en als hij iets aan je vraagt, geluid aan, antwoord geven en geluid weer uit.
Marsy31 schreef:Ik had afgelopen donderdag ook sollicitatie via Zoom. Half uur voor gesprek kreeg ik e-mail dat ze iets later was want ze zat met de kat bij de dierenarts 😂. Toen was ik al stuk minder zenuwachtig. Het is als lecturer/tutor (wat ik nu ook al doe) op nulurencontract, bij de opleiding Social Work. En dat past veel meer in mijn straatje dan logopedie waar ik nu werk. Gesprek ging goed en kreeg de baan on the spot. Ga 2 vakken lesgeven en heb er zo’n zin in! Nu moet ik alleen logopedie nog afzeggen, anders krijg ik het te druk. En dat laatste vind ik dan weer spannend.
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers