Vanmiddag ben ik op oriënterend gesprek geweest bij iemand die in mijn ouderlijk dorp binnenkort een nieuw restaurant opent. Ik hoorde via via dat ze er nog personeel zoeken, maar verder was er niets bekend.
Gisteren heb ik dus gebeld voor wat informatie, vanmiddag op gesprek geweest en we waren beide zo enthousiast dat we afgesproken hebben dat ik eind van de week laat horen of we met elkaar in zee gaan.
Ik vind dat eigenlijk best spannend opeens. Opzich zit ik nog prima waar ik nu werk. Dit is een hotel waar ik voornamelijk a la carte kan koken, wat ik het liefst doe. Maar ook hebben wij veel partijen en seniorenvakanties waar we hele simpele buffetjes en Hollandse pot voor moeten koken. Dit is iets waar ik niet van hou.
Bij dit restaurant gaat dit niet zo zijn, dus dat is al een groot pluspunt.
Ook gaan ze daar met de lunch al open en daarom moeten er ook dagdiensten gedraaid worden. En wat meer de avonden thuis zijn lijkt me ook echt heerlijk.
Qua loon zal ik er op vooruit gaan, al hebben we dit nog niet goed besproken. Maar ik heb aangegeven dat ik dat sowieso wil, aangezien ik de zekerheid van mijn vaste contract op ga geven als ik daar ga werken.
Ik heb aangegeven mijn werk altijd erg leuk te vinden, maar dat dit niet ten koste moet gaan van mijn gezin. Hier werd heel positief op gereageerd, heel erg fijn.
Eigenlijk ben ik er al wel uit, ik moet deze kans grijpen. Maar ik vind het best heel spannend. Ik werd nu 8 jaar voor mijn huidige werkgever en heb ontzettend lieve collega's. Maar het kriebelt al een tijdje dat ik wel eens iets anders wil gaan doen.
Nou dat wilde ik even kwijt