Ik wil me ook graag mengen in het hardloopgeweld

.
Ik ben nog niet zo snel als jullie allemaal. Ben in 2017 (na de zwangerschap van de jongste) weer gaan opbouwen. Dit ging moeizaam door de kilo's die er nog aan zaten. Inmiddels ben ik van 74 kg naar 67,5 kg gegaan en loop ik een stuk lekkerder.
Op maandagen loop ik altijd met een collega hard in onze pauze. We lopen dan tussen de 4 en 5 km op een leuk tempo waarbij we tussendoor kletsen.
Zelf probeer ik thuis nog 2 x te lopen. Op woensdagen doe ik altijd trampoline fitness dus het is af en toe passen en meten.
Inmiddels ben ik op een punt waarop ik het hardlopen leuk begin te vinden en voor mezelf echt een doel aan het stellen ben. Ik heb altijd geroepen dat ik de 5 km onder de 30 minuten wil lopen. Dat is me vorig weekend eindelijk gelukt! Daar kreeg ik nog meer energie en motivatie van.
In maart ga ik meedoen aan de CPC in Den Haag op de 5 km. Mijn man doet ook mee. We hebben al tijden een weddenschap staan. Ik moet onder de 30 minuten lopen op een officiële wedstrijd en hij onder de 20 minuten. De winnaar krijgt een etentje van de ander. Zijn doel is een stuk moeilijker.
Een collega van mij gaat mij hazen zodat de kans groter is dat ik het ga redden.
Afgelopen weekend heb ik dus onder de 30 minuten gelopen, maar normaal gesproken zit ik rond de 6.10 per km. Op zich dus wel haalbaar over 1,5 maand.
Jip, ik vind het echt knap dat jij nog zulke afstanden kan lopen met een zwangere buik. Heerlijk ook dat het kan.
Exogenesis, wat loop jij hard joh! Je had vroeger aan atletiek moeten doen :-)
Caulfield, succes met de opbouw naar een marathon. Petje af als je die kunt uitlopen.
Snirp, mooie tijd op de halve marathon. Twee collega's van mij hebben hem ook gelopen. Was een zware heb ik gehoord.
Ik gebruik ook strava. Leuk om elkaar ook te volgen. Ik gebruik mijn echte naam dus die zet ik niet hier neer. Mocht iemand 'vrienden' willen worden dan kan dat via PB :-)