Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Het hardlooptopic #2

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 26 Mrt 2023 20:19

Re: Het hardlooptopic #2

Toffe plannen Morrisey!

Om je spieren tussendoor kus te jagen zou ik de sportmasseur adviseren.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Mrt 2023 21:17

Bedankt voor jullie tips. Wat knap joh Morrisey! Is het goed gegaan? Goed om te lezen dat 3 keer per week trainen voldoende is.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Bericht 19 Mei 2023 16:38

Wie loopt er nog?
Ik ben vandaag weer eens geweest, mijn moeder kwam even oppassen, dus ik greep mijn kans. Maar vaker dan 1x per maand krijg ik niet voor elkaar, dus ik blijf wat langzaam en kan ook niet echt kilometers opbouwen (ben 8 km geweest in 48 min).

Ik heb alleen een probleempje met runkeeper. Sinds een tijdje doet de voice begeleiding het niet meer. Mijn muziek gaat zachter als hij normaal gesproken zegt “activiteit gestart”, maar hij zegt dus niks en de muziek blijft de hele route zachter. Ik krijg een melding dat de door mij gekozen taal niet wordt ondersteund en dat het daarom in de standaard taal gedaan wordt. Normaal werke het altijd in het Nederlands, maar nu doet hij dus niks, ook geen standaard taal. Heeft iemand dit probleem ook? Hoe zou ik het kunnen oplossen?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 19 Mei 2023 17:03

Ik zou er voor tekenen wanneer ik met 1x per maand nog steeds bijna 10km/u gemiddeld kan lopen.

Ik ga twee a drie keer per week. Probeer ik tenminste. Ik ben supersloom. 5km in 38 min woensdag. Vandaag 10 gedaan met 2' joggen 2' wandelen. Deed ik 1:22 over. Niks vergeleken bij hoe het ooit was...maar dat begin ik een beetje los te laten. Ben al lang blij dat ik mezelf steeds kan motiveren om toch elke keer te proberen en te gaan.

Ik heb geen verstand van Runkeeper.

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 19 Mei 2023 17:19

Ik zou daar voor tekenen Jip. Ik ben de laatste maanden alleen maar langzamer geworden. Loop nog steeds mijn wekelijkse rondje op zondag. Niets spectaculairs en ontzettend traag. Mijn krachttraining zit mijn snelheid in de weg vermoed ik. Nu vind ik kracht leuker dus vind het wel prima zo.
2015 💙
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Mei 2023 18:45

Ik loop ook al weer een tijdje. Gisteren 8km aan een stuk gelopen. Ben nog lang niet weer zo snel als ik was voor de zwangerschap van de jongste. Maar ik ga nu eerst voor afstand uitbreiden. Snelheid komt misschien wel weer en anders maar niet.
Ik ren nog altijd ‘met Evy’ en loop 3x per week. Zit nu in de 10km opbouwen sessie.
<<

Loïs

Kletskop

Bericht 19 Mei 2023 18:54

Ik loop sinds januari weer hard. (In mei vorig jaar gestopt vanwege blessure en toen kwam het er niet meer van)
Ik loop om de dag en wil opbouwen naar de 15km. In het weekend loop ik mijn 'verste' route. Tempo wordt vanzelf sneller, ik let er niet op en doe er niks speciaals voor. Ik kijk ook niet op mijn horloge, hooguit naar de afstand.
Dinsdag mijn pr op de 10km gelopen, in 1.01. Maar gister ging niet, 5km in 32 minuten. Terwijl mijn snelste 5 29minuten was.
Vorig weekend 12,5km aan een stuk gelopen en dat wil ik morgen weer gaan doen.
In juli wil ik 15km kunnen rennen.
De halve van Amsterdam in oktober, zou dat een optie zijn? Ik durf nog niet
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 19 Mei 2023 22:21

Volgens mij moet dat haalbaar zijn Lois!

Ik loop ook nog steeds. Qua tempo en afstand wisselt het heel erg. Ik had laatst een verschrikkelijke 10 km en vanochtend wilde de vijf ook maar moeizaam in 29:58. Net als Minx zit bij mij de krachttraining ook wat in de weg denk ik. Bij die tien km van laatst had ik de dag daarvoor (zwaar) beentraining gedaan en dan merk ik gewoon dat ik stijver ben en sneller verzuur. Gisteren heb ik veel en ongezond gegeten, alcohol gedronken en ik had een matige nacht. Dat komt zo’n loopje van vanochtend dan niet ten goede.

Ik maak me er niet zo druk om hoor. Ik loop zo’n 2-3 keer in de week, nu ook weer vaak ‘s ochtends vroeg rond een uur of 6.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Mei 2023 08:06

Als je het echt wil Lois zou het haalbaar kunnen zijn.
In 2021 bouwde ik op naar de halve en keek net eens terug. Ik liep toen in mei eerst eens 12 en later 18. Begin juli uiteindelijk een halve gelopen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 20 Mei 2023 11:12

Wow mooie doelen Lois, knap zeg.

Ik ben ook weer aan het hardlopen maar lang niet zulke afstanden als jullie kunnen. Zo knap van jullie. Vorig jaar lukte me eindelijk 5km maar nu wil het nog niet echt vlotten, kom niet verder dan de 3.nogwat.
Wat ik lastig vind is na een stukje wandelen weer gaan rennen. Eigenlijk zou ik op en af moeten doen met zo'n schema maar dat op (van wandelen naar hardlopen) vind ik zo lastig om daar weer de kracht voor te vinden. En dus ren ik steeds maar zo'n 2.5 km aaneengesloten en daarna ben ik kapot en doe ik nog wat stukjes half half.

Ik ben nu ook 's ochtends om 6 uur aan 't gaan en dat is heerlijk inderdaad Lady. Zo mooi in de ochtend.
Let's discover the world together.

Afbeelding

Afbeelding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 20 Mei 2023 22:08

Ja dat vind ik ook echt een kickstart van de dag.

Ik herken het wel dat je na een stuk wandelen niet meer lekker in het ritme komt en dat het dan gewoon meer wil. Dus dat probeer ik zoveel mogelijk te voorkomen.

Marin, als je nou iedere keer dat je gaat 100 meter verder loopt, dan kun je het langzaamaan uitbreiden.

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 20 Mei 2023 22:58

Ik heb altijd mijn trainingen in blokjes gemaakt. Ook de trainingen vroeger voor de marathon. Op een gegeven moment kom je wel in een flow terecht waardoor het afwisselen niet meer zo ingewikkeld is. Voor mij werkt het nu goed in langere afstanden buiten te zijn

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 28 Mei 2023 10:57

Ik heb vandaag een nieuw pr afstand gelopen: 12,5 km. Heb bewust heel rustig gelopen en daardoor kon ik het prima volhouden. Ik liep 6,24 gemiddeld en heb er precies 1 uur en 20 minuten over gedaan. Voldaan gevoel nu!

Vorige

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd