Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Vragentopic - Wonen

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 09 Feb 2022 21:10

Re: Vragentopic - Wonen

Ik denk wel dat dit ideaal is met vlekken. Wij hebben ook een wat onrustig gekleurd kleed en daar zie je niet snel iets op. En qua fauteuil vind ik de vorm niet zo passen maar de kleur wel! Die breekt het geheel lekker. Mocht je dus een nieuwe gaan zoeken op den duur zou ik zo'n zachtroze kleur er niet gek bij vinden. Of je zou naar zo'n soort kleur kleed kunenen kijken?
Let's discover the world together.

Afbeelding

Afbeelding
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 09 Feb 2022 22:55

Ja, er hoort gewoon een stoere industriële lounge fauteuil bij.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 09 Feb 2022 23:07

Heb je een voorbeeld Tabbie? Ik heb tot nu toe nog niks kunnen vinden wat ik er echt mooi bij vind passen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 10 Feb 2022 07:26

Ligt ook een beetje aan de rest van de ruimte/jullie stijl. Stuur mij anders wat foto's via insta. Dan zoek ik graag een paar voorbeelden op.

Wij hebben trouwens ook een groene bank en ik heb daar een roze stoel bij. Maar ik vind een cognac kleur ook mooi of een andere tint die terugkomt in jullie huis.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 10 Feb 2022 11:36

Ik vind het mooi! Zou een effect kleed denk ik juist wat ‘saai’ vinden hierbij. Een beetje Scandinavische (rieten?) stoel zou hier denk ik ook heel mooi bij kunnen staan qua kleur.
<<

Linvi

Bericht 10 Feb 2022 16:17

Giselle! Ik vind je kleed superleuk!! Je stoel vindt ik alleen qua kleur er te flets bij.

Ik zou denk ik eerder kiezen voor een cognac kleur of maar weet niet of je dat zelf mooi, zwart!
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 10 Feb 2022 17:35

Ik kwam bij het Googelen dus deze tegen en nu wil ik 'm :love:

Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 10 Feb 2022 18:58

Nou zoiets had ik dus inderdaad precies in gedachten toen je laatst fauteuiltips vroeg!
❤ 7 juni 2018
<<

Linvi

Bericht 10 Feb 2022 22:20

Ja, qua kleur al veel sprekender!!
Ik vind zelf dit zo'n leuk model

https://images.app.goo.gl/ZW5AQNcrue5UGHJ68
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Feb 2022 11:22

Hebben jullie gebruik gemaakt van een aankoopmakelaar?

Een vriend adviseert om het niet te doen, want zonde geld en met eigenhuis hulp kom je er ook, broer adviseert om het wel te doen: neemt veel werk uit handen, weet precies welke stappen doorlopen moeten worden, leest koopcontracten ed.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Feb 2022 11:36

Wij hebben het wél gedaan na 2x misgegrepen te hebben op eigen houtje. Ja het kost best wat geld; maar we waren erg blij dat hij het regelde en we hadden uiteindelijk streepje voor ook omdat hij de verkopende makelaar kende en strategisch een bod uit bracht waardoor we ook opvielen.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 16 Feb 2022 11:40

Wij zijn nu wel aan het kijken om toch een aankoopmakelaar te nemen. Hebben een paar opties en qua prijs vind ik het meevallen. Vooral in deze markt is het gewoon lastig ertussen te komen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 16 Feb 2022 11:47

Ik heb beide keren dat ik een huis kocht een aankoopmakelaar in de arm genomen. Met allebei maar één of twee bezichtigingen gedaan, dus ze kwamen er makkelijk mee weg haha, maar ben toch blij dat ik het gedaan heb. Ze nemen gewoon veel uit handen en letten op dingen waar ik zelf niet aan zou denken. En van het bedrag merk je niet zo veel, aangezien het maar zo'n klein deel van de koopsom van een huis is. Dus ik zou het wel aanraden. Vaak weten ze ook eerder dat er iets te koop komt bijvoorbeeld.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 17 Feb 2022 15:40

Oké, Besta experts opgelet:

Ik ben bezig met de Besta planner en ik kom niet echt uit deze twee dingen. Ik heb deze kast ontworpen:

Afbeelding

Het rechterdeel is een deel van twee lades aan elkaar:
https://www.ikea.com/nl/nl/p/besta-basi ... 3/#content
Links zit dan dit onderdeel drie keer op elkaar gestapeld, met de onderste als lade, middelste als open vak en bovenste als deurtje.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/besta-basi ... 7/#content

Maar hoe kan je die drie elementen aan elkaar bevestigen, bovenop elkaar? Dat gaat toch schuiven als je dat niet bevestigt? Weet iemand dit?

En een andere mogelijkheid is deze, dat is een wat hoger gedeelte links, namelijk één open kast, dus niet op elkaar gestapelde onderdelen. Maar ik krijg die plank daar in het midden niet op de juiste plek precies in het midden van die twee open delen. Dat zal dan dus wel niet kunnen, maar ik snap niet waarom.

Afbeelding

Iemand die me kan helpen?

Afbeelding

Afbeelding
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 17 Feb 2022 17:52

Vastschroeven ;)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 17 Feb 2022 17:56

Ja oké maar zit dat er bij dan? Is het de bedoeling? of is het niet de bedoeling ze te stapelen?
Ik zal t ook wel in de Ikea vragen hoor, maar ik dacht misschien weet iemand het hier.

Afbeelding

Afbeelding
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 17 Feb 2022 18:14

Ik weet niet of het er bij zit, lijkt mij wel dat er iets van bij zit.

Maar ik zou ze anders aan de achterkant vastmaken met een metalen koppelstuk.
<<

June

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 17 Feb 2022 18:32

Ik heb onlangs ook een besta gebouwd. Een deel moet aan elkaar met schroeven en op elkaar moest met plakkers. Ik zou voor die iets hogere kast in z’n geheel gaan. Waarschijnlijk zitten die gaatjes aan de zijkant niet precies zo dat de plank in het midden kan, maar ik denk dat het niet heel erg opvalt eerlijk gezegd.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 17 Feb 2022 19:05

Jip, ik zou nu bij een zoektocht wel een aankoopmakelaar nemen. En als ik alleen zou zijn denk ik helemaal. Gaat je zeker helpen dat je het niet allemaal alleen hoeft te doen ook. Je hebt al zoveel te regelen.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 17 Feb 2022 19:49

Als je een open vak wilt zou ik idd voor de grotere kast gaan. Als je wilt stapelen zou je ze aan de achterkant moeten vastmaken, anders blijf je de schroeven zien. Met kit aanelkaar vastlijmen kan ook. Maar ik zou voor de makkelijke weg gaan en de grote kast kopen :)
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 17 Feb 2022 20:37

Jip in deze markt zou ik zeker met een aankoopmakelaar werken. Tot een paar jaar geleden vond ik het ook onzin en was het prima te doen zonder maar de markt is zo oververhit. Met een makelaar kun je soms nog wel bezichtigen terwijl je zonder er niet tussen komt. Zeker bij huizen in de prijsklasse waar veel mensen zoeken. Plus zij hebben veel beter zicht op wat realistisch is om te bieden en kunnen daar advies over geven. In jouw geval zou ik het zeker doen, vooral ook omdat je alleen moet kopen.
2015 💙
<<

Anoniem332

Bericht 17 Feb 2022 20:40

@marin of z’n element.
Met planken en lades/deuren
<<

Anoniem332

Bericht 17 Feb 2022 20:40

@marin of z’n element.
Met planken en lades/deuren

https://www.ikea.com/nl/nl/p/besta-basi ... 7/#content
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 17 Feb 2022 20:54

Dat is volgens mij die linker! We gaan 't wel even vragen van 't weekend wat zij adviseren. Lijkt me ook niet echt wat om met lijm en schroeven aan de gang te moeten als 't niet hoort.

Afbeelding

Afbeelding
<<

June

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 17 Feb 2022 21:14

Wat bedoel je met als het niet hoort? Ik kreeg die dubbelzijdige tape en schroeven geleverd bij de besta-onderdelen.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje