02 Jan 2017 10:14 door Marin
2016 was wel een goed reisjaar.
In januari zijn we drie weken naar Azie geweest: Begonnen in Noord Vietnam naar Hanoi en Halong Bay. Daarna naar Hoi An, een erg leuk maar toeristisch plaatsje. Vanuit daar afzakken naar Ho Chi Minh City, wat een chaotische stad was maar met behulp van de food tours hebben we daar ontzettend veel plezier gehad. Toen met de boot over de Mekong van Vietnam naar Cambodja. In Cambodja eerst de nare gebeurtenissen herdacht in Phnom Penh (wat een verrassend leuke stad was) en daarna naar de oude tempels rondom Siem Riep, zoals Angkor Wat. Mooi, maar erg toeristisch. Een hoogtepunt daar was om 3 uur op staan en he-le-maal vooraan staan bij zonsopkomst. Dieptepunt van deze reis was tot paar keer zeer ziek worden. En tot slot zijn we nog over land (en boot) van Cambodja naar Thailand gegaan, naar het eilandje Koh Chang, waar we paar nachten aan het strand hebben verbleven. Lekker, maar toch niet echt iets voor ons.
In maart zijn we een midweekje naar Spanje geweest met vrienden voor het jaarlijkse golf weekend, bij Alicante. Was lekker even om bij te komen.
In september zijn we een dagje naar Gent geweest, eigenlijk vanwege de NIPT test in Brussel, maar we hadden geen zin om Brussel in te gaan. Daar hebben we een lekker dagje doorgebracht.
En in november zijn we nog naar Amerika geweest, toen ik intussen 20 weken zwanger was. M'n man was voor zaken al in Chicago en ik ben daar naar toe gevlogen (op de dag nadat Trump was gekozen en ik was super grieperig). Niet de beste vlucht ooit, maar het ging wel goed. Het was bizar om midden van alle demonstraties tegen Trump lopen. Hoogtepunt van Chicago was het lekkere eten en de mooie architectuur, vooral tijdens een boottochtje over de rivier. Daarna zijn we naar Washington DC gevlogen en vanuit daar met vrienden naar Philadelphia (erg leuke stad!) en Amish country en Gettysburg geweest. Een zeer leerzaam en eigenlijk best politiek/historisch getint tripje, erg leuk en anders dan anders. En uiteraard ook nog even flink geshopt in de outlets voor onszelf en de baby.
Al met al vond ik het wel een goed reisjaar!
Let's discover the world together.