Hey dames! Pannetoet en Pannekoek in 1 topic...dat gaat heel veel verwarring brengen haha in ieder geval; ik ben PanneTOET
@ Silly-One: Ik denk dat je mij verward met PannekoeK

Twee bijna dezelfde namen haha.. Hoe gaat het met je rug nu?
@ Thunder: Whoo je gaat als de bliksem (Hé vat je hem? Thunder..Bliksem..haha) anyway wat goed van je! Kan mij voorstellen dat het lekker voelt!
@ Pannekoek: Tuurlijk mag je meeschrijven! Leuk! Maar 'ik kan niet ontbijten' is niet handig, dat is echt iets wat je jezelf aan moet 'leren'. Ik vond ontbijten ook vreselijk maar toch doe ik het, en nu word ik zelfs met honger wakker

. Zoek iets wat je lekker vind, kan van alles zijn; brood, yoghurt met muesli/fruit, havermout, ei (gekookt, gebakken of geklutst), tosti etc.. Ontbijt is echt het belangrijkste van de dag! En tussendoortjes (groente, fruit, gekookt eitje etc) ook, dat voorkomt de (suiker)dip. Tja en het snaaien in de avond is gewoon iets wat je niet moet doen haha maar je lengte icm je gewicht is echt niet ernstig, volgens mij is dat juist goed en ben je echt niet te zwaar..
Hoe gaat het hier..
Het eten gaat beter

Ik heb mij vanmorgen gewogen en ik ben een halve kilo afgevallen, heel mooi maar ik ken mijn lichaam. Volgende week zit het er weer bij op dus afwachten haha.
Verder zit ik in dubio en heb ik jullie advies nodig. Ik wil misschien gaat switchen van sportschool. Momenteel sport ik bij F.it4F.ree. Maar in het halve jaar dat ik daar sport is er vrijwel niets veranderd aan mijn lichaam en ja ik ben begonnen omdat ik wil afvallen en omdat ik fit wil worden. Nu gaat mijn vriend ergens anders sporten waar ze begeleiding bieden incl persoonlijk sportschema, voedingsschema, wegen/meten/vetpercentage, personal training. Gisteren ben ik daarheen gegaan voor informatie en wat zij kunnen bieden klinkt heel goed MAAR ik ben een twijfelaar dus ook nu twijfel ik.. De voor- en nadelen van beide sportscholen:
Voordelen F4F:
- Goedkoop
- Hele ruime openingstijden
- Er wordt niet op je gelet
- Maandabonnement
Nadelen F4F:
- Groot en massaal
- Nul begeleiding
- Bepaalde mentaliteit (Bijv. de arrogante 'spierbundels')
Voordelen andere sportschool:
- Veel kleiner/persoonlijker
- Begeleiding met het sporten
- Eigen trainingsschema, deze wordt elke 4-6 weken vernieuwd
Nadelen andere sportschool:
- Iets prijziger -> F4F is €24,95 pm excl. groepslessen, deze €32,95 pm incl. groepslessen o.a. Hiit en boksen Wegen/meten/voedingsschema is de eerste keer €34,95 per keer, daarna €19,95 per keer. PT is €39,95 per uur mocht ik dat doen.
- Er wordt meer op je gelet; Dit vind ik een voordeel maar ook een nadeel omdat ik dan het gevoel heb dat ik op de vingers gekeken wordt..
- Minder ruime openingstijden (Op zaterdag en zondag zijn ze tot 13.00u geopend)
- 6 maanden abonnement
Wat vinden jullie?
Mijn vriend denkt dat die andere sportschool beter voor mij is vanwege de begeleiding, zelf denk ik het ook omdat ze echt kijken naar wat ik kan rekening houdend met mijn lichamelijke klachten, ze kijken naar je houding tijdens een oefening etc. Tevens is er de mogelijkheid voor een lichamelijke check (Wegen, meten, voeding) samen met een trainer, al kost dat wel extra. Anderzijds vind ik het 'vrije' van F4F ook fijn, al is dat ook weer een nadeel.. Lastiggg.. Ik heb in ieder geval maandagmiddag om 15.00u een proefles ingepland.