Katie schreef:Zo enorm veel is dat toch niet als je beide werkt? En sommige mensen kiezen ervoor om in verhouding goedkoop te wonen en lekker te sparen; wij nu ook & straks met nieuw huis wil ik ook geen top hypotheek, nergens voor nodig.
Elja schreef:Katie schreef:Zo enorm veel is dat toch niet als je beide werkt? En sommige mensen kiezen ervoor om in verhouding goedkoop te wonen en lekker te sparen; wij nu ook & straks met nieuw huis wil ik ook geen top hypotheek, nergens voor nodig.
Inderdaad. Bonus x2, vakantiegeld x2, belastingteruggave, plus maandelijks spaarbedrag. Voor tweeverdieners geen excessief bedrag, in combi met geldbewust en lasten laag houden.
Elja schreef:Katie schreef:Zo enorm veel is dat toch niet als je beide werkt? En sommige mensen kiezen ervoor om in verhouding goedkoop te wonen en lekker te sparen; wij nu ook & straks met nieuw huis wil ik ook geen top hypotheek, nergens voor nodig.
Inderdaad. Bonus x2, vakantiegeld x2, belastingteruggave, plus maandelijks spaarbedrag. Voor tweeverdieners geen excessief bedrag, in combi met geldbewust en lasten laag houden.
Fred schreef:Hier geen spaardoel. Wel graag ik mij af hoe je in een jaar 15.000 euro kunt sparen? Woon je dan nog thuis of woon je dan te goedkoop tov je salaris (te goedkope huur of koopwoning)?
Marilyn schreef:Elja schreef:Katie schreef:Zo enorm veel is dat toch niet als je beide werkt? En sommige mensen kiezen ervoor om in verhouding goedkoop te wonen en lekker te sparen; wij nu ook & straks met nieuw huis wil ik ook geen top hypotheek, nergens voor nodig.
Niet iedereen krijgt een bonus en vakantiegeld en/of een dertiende maand. €15.000 kunnen sparen in 1 jaar lijkt me heerlijk, maar het is nou ook weer niet zo dat dit voor iedereen de normaalste zaak van de wereld is. Ik denk voor maar weinig mensen eigenlijk.
Fred schreef:Hier geen spaardoel. Wel graag ik mij af hoe je in een jaar 15.000 euro kunt sparen? Woon je dan nog thuis of woon je dan te goedkoop tov je salaris (te goedkope huur of koopwoning)?
Twellie schreef:Fred schreef:Hier geen spaardoel. Wel graag ik mij af hoe je in een jaar 15.000 euro kunt sparen? Woon je dan nog thuis of woon je dan te goedkoop tov je salaris (te goedkope huur of koopwoning)?
Hoezo TE goedkoop? Het is niet verplicht om bij een hoger loon een duurder huis te kopen. Zelf lijk je het heel belangrijk te vinden veel geld in een huis te steken, maar een ander vindt misschien sparen, hobby's, goede doelen, reizen, kinderen, whatever belangrijker om geld aan te spenderen dan aan een huis.
Cotton schreef:Twellie schreef:Fred schreef:Hier geen spaardoel. Wel graag ik mij af hoe je in een jaar 15.000 euro kunt sparen? Woon je dan nog thuis of woon je dan te goedkoop tov je salaris (te goedkope huur of koopwoning)?
Hoezo TE goedkoop? Het is niet verplicht om bij een hoger loon een duurder huis te kopen. Zelf lijk je het heel belangrijk te vinden veel geld in een huis te steken, maar een ander vindt misschien sparen, hobby's, goede doelen, reizen, kinderen, whatever belangrijker om geld aan te spenderen dan aan een huis.
Haha ik dacht hetzelfde.
Twellie schreef:He Elja! Ja had ik dat al eerder genoemd ja? Ik had een inderdaad een heel goed reisjaar, dus daarom is er misschien ook wel niets van gekomen ;). Heb hele leuke tripjes gemaakt: ben in Spanje, Marokko, Italie (twee keer), Londen en Azië geweest. En jij? Alles gaat goed met mij en de kinderen!
Terug naar Huisje, boompje, beestje
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers