Re: Vanaf wanneer echt eten?
Stukjes eten vindt-ie niet leuk. Hij is sowieso niet zo van het ontdekken met de mond

Bazinga schreef:Hij is nu 8 maanden! Afwisseling is er voldoende, maar hij lijkt er gewoon geen zin in te hebben. Tot vorige maand ging praktisch alles erin!
Stukjes eten vindt-ie niet leuk. Hij is sowieso niet zo van het ontdekken met de mondzo stopt hij zelden speelgoed in z'n mond. Broodkorstje doet ie ook niks mee, maar een boterham in stukjes met het vorkje gaat wel. Liefst zelf doen, maar das geen probleem. Het avondeten is nu gewoin even een struggle.
Bazinga schreef:Op zich mee eens, maar we zitten nog maar op 3 flessen en fruit. Per dag gaat er max. 1 boterham (zonder korstjes) in en ik vond 't wel fijn dat-ie tenminste iets at 's avonds. Ik hoef het natuurlijk niet helemaal glad te pureren, maar vind 't idee van stomen ook al briljant, meer vitamientjes
minoessepoes schreef:Wij zijn een keer 3 weken gestopt met groenten, ik weet niet precies meer hoe oud hij was, denk rond een maand of 7 a 8, eerst at hij het prima en opeens werd het drama. Toen kreeg ik dit advies, na die 3 weken gewoon weer gegeven en was hij waarschijnlijk gewoon vergeten dat hij het niet hoefde wat het ging er met smaak in en eten is nooit meer een probleem geweest.
Een gezond kind eet echt wel wat het nodig heeft, daar zou ik me geen zorgen over maken, niet pushen. Laat hem anders zelf met zijn handjes eten, maakt niks uit als hij wat minder binnen krijgt.