Fauve, die grote flessen heb ik gegeven aan mijn zoon, maar zowel de kinderarts in het ziekenhuis, als de kinderarts en de verpleegkundige bij het CB vonden dit geen probleem. Ik heb ook niks gehoord over de bloedsuikerspiegel of over langer verzadigd zijn bij meerdere kleine flesjes.
DDL, mijn zoon is vanaf het begin al een flinke eter, maar ook een grote vent. Hij is zwaar (zou dus door Fauve dik worden genoemd

) maar is ook 76,5 cm lang bij 8 maanden. Ik heb dus geen dikke baby, maar een grote baby. We hebben hem vrij snel Forte voeding aangeboden en idd een tijdje heel grote flessen (240 + 8) Ik denk dat-ie die grote flessen een kleine 2 maanden bijna allemaal schoon leeg dronk en na een tijdje liet-ie er steeds wat van staan. Sinds we met de bijvoeding zijn gestart, is-ie vrij snel naar 3 (grote) flessen gegaan en sinds kort krijgt-ie 3 flessen van 210+7 en een boterham, 250 gram fruit en 200 gram groenten. Mijn zoon is niet dik, hij heeft bijv. geen spekpootjes of zo, maar hij is gewoon groot. Hij zit bovenaan in de curve, maar voor zijn lengte klopt alles.
Niet elk kindje is gelijk, dus overleg met je CB en probeer wat werkt voor jullie en trek je niet al teveel aan van opmerkingen van anderen. Ik heb er genoeg gehoord (in de lijn van Fauves mening zeg maar) maar werd juist aangemoedigd door de kinderarts in het ziekenhuis en heb besloten daar naar te luisteren.