Oh, ik zou best willen dat mijn man niks meer in huis hoefde te doen, maar in werkelijkheid doet hij het grote werk en ik de hele dag door kleine dingen zoals de vaatwasser, het aanrecht, de was aanzetten, toilet, deuren afnemen maar echt grondig schoonmaken daar kom ik niet aan toe. Boven kom ik nergens aan toe met dochter bij mij, want als ik ergens bezig ben haalt zij op de andere kamers de boel weer op kop. Hoop eigenlijk dat ze binnenkort eens leert om even rustig een half uurtje tv te kijken op ons bed zodat ik boven ook wat kan doen. Ze slaapt 's middags ook al een tijdje niet meer. Ik probeer wel, dat als hij om 14.45 thuis komt, dat dan wel even alle rotzooi die er is gemaakt opgeruimd is. Al is het maar voor even. Ik vind het zelf ook fijner om in een opgeruimd huis thuis te komen. Maar dat is ook vaak gewoon even met de dweil al het speelgoed bij elkaar vegen en ongesorteerd in een doos mikken.

en gauw een doekje over de tafel.
Mijn man werkt 2 x per week van zolder naar beneden toe met vegen, stofzuigen, dweilen, bedden opmaken, badkamer, rotzooi op de kinderkamers opruimen. Dit doet hij tussen het trainen door (hij traint op zolder) Ik gooi ook alle droge was op het logeerbed op zolder en dat vouwt hij om de dag ook tijdens het trainen op.
En de dagen waarop hij tot 14.30 (om de week en de zondagen) werkt ruimt hij de woonkamer op, veegt en dweilt beneden terwijl ik sta te koken zodat ik alleen de keuken nog maar hoeft te doen na het eten. Op zijn vrije dagen doe ik alleen het stukje boodschappen, was aanzetten (ophangen/drogen doet hij) koken en de keuken weer opruimen.
Ik bof wel want ik hoef hem nooit iets te vragen, doet hij allemaal uit zichzelf. Hij is sowieso wat poetseriger ingesteld dan dat ik ben.