Hee jeetje Sam, wat naar! En ook al in een periode dat jullie druk zijn met verhuizen en twee kleine kinderen. Wat is er aan de hand?
Goed dat je het topic trouwens hebt geupt trouwens, ik was destijds vergeten de gevoelige info te verwijderen zag ik

. Hoe het verder is gegaan:
We hebben toen we weer in rustiger vaarwater kwamen toch een keer met hen afgesproken, bij ons. We zeiden van te voren dat er zoveel onbegrip was en dat we merkten niet dichter bij elkaar te komen, dat we het eigenlijk niet meer uit wilden praten maar gewoon voorzichtig opnieuw beginnen. Ze zeiden dat te snappen en stemden er mee in. Dat liep helaas in eerste instantie mis, de sfeer was heel gespannen en precies toen mijn man even weg was begon mijn schoonvader mij de les te lezen op hele nare toon. Dat ik toch moest begrijpen dat het niet kon wat ik had gedaan. Vreselijk!
Ik heb een paar dingen tegengesproken en heb me er niet toe laten verleiden ook met modder te gaan gooien. Ik zei dat we hen graag in ons leven wilden houden en vroeg of dat wederzijds was. En dat kon alleen als we het achter ons zouden proberen te laten. Toen brak mijn schoonmoeder en zei dat ze dat ook graag wilde.
Hierna was er gelukkig wel weer een basis, al ging het van beide kanten niet van harte. Inmiddels zijn we inderdaad weer een jaar verder en gaat het ok. We zien ze met feestdagen, verjaardagen en soms even tussendoor. Ik FaceTime ook weleens met ze als ik met mijn dochter thuis ben. De rest van het contact verloopt via mijn man.
Natuurlijk vergeet ik nooit wat er is gebeurd en dat zal wederzijds zijn. Maar ik ben wel blij dat we uiteindelijk niet hebben gebroken. Oh man als ik terugdenk aan die periode, alle verdriet en moeilijke gesprekken. Zo naar!
Hopelijk komen jullie er uiteindelijk ook Sam. En het belangrijkste: probeer met je man op één lijn te blijven. Of in ieder geval elkaar te blijven begrijpen. Sterkte dear!