Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Het hardlooptopic

<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Jun 2015 08:29

Re: Het hardlooptopic

Ik heb gisteravond weer een wandeling van zo'n 40 minuten gemaakt, ging wederom prima. Ik wil in het weekend nog een flinke wandeling maken, het liefst van een uur ofzo en dan vanaf volgende week het hardlopen weer proberen op te pakken.
Heb inmiddels van mijn trainer een opbouwschema ontvangen dus heb er wel vertrouwen in!
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem193

Bericht 19 Jun 2015 09:14

Vanmorgen had ik een interval op de planning staan, het ging echt dramatisch, dus na 9 minuten intervallen ben ik maar rustig naar huis gejogd. Thuis bleek dat ik uiteraard weer veel te hard had gelopen in de eerste minuten.
Ik vind het echt zo moeilijk om niet te snel te gaan! hoe houden jullie dit in de hand?
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Jun 2015 09:19

Ik draag tijdens het hardlopen een hardloophorloge van Polar. Hierop kan ik o.a. precies zien hoe hard ik loop.
Misschien kun je op je telefoon een app (runtastic bijvoorbeeld) downloaden, daarop moet je het ook kunnen zien volgens mij.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 19 Jun 2015 09:21

Op hartslag lopen en voor mijn gevoel heel traag beginnen. Maar als je achteraf ziet dat je te snel gelopen hebt, zie je dat tijdens dan niet al? Of voel je het niet: buitenadem meteen of het gevoel hebben niet meer te kunnen?
Wat voor interval deed je?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem193

Bericht 19 Jun 2015 09:39

@Pandora: Ik heb runkeeper wel aan staan tijdens het lopen, maar die zit in een zakje aan de achterkant van mijn broek. Das niet heel handig met erin en eruit halen tijdens het lopen.

@Jip: Ja tijdens merk ik het wel, dat ik veel te hard ga, dan ga ik dus wel langzamer, voor mijn gevoel zo traag als een slak, maar thuis blijkt dan dat mijn zo traag als een slak, helemaal niet zo traag was :P
Op de loopband gaat intervallen mij echt goed af, gewoon snelheid instellen en klaar.
Het plan was 1 minuut versnellen, 2 minuten langzamer, 2 minuten versnellen, 2 minuten langzamer, en weer van het begin. Maar na de 2ex 1 minuut versnellen ben ik afgehaakt en heb ik alles langzamer gedaan. Wat dus achteraf niet eens zo langzaam bleek.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 19 Jun 2015 09:45

Ah, ja maar bij een loopband bepaald de loopband het tempo voor jou.

Pittige interval! Dus rustiger lopen bij je versnelling of veeeeeeeeeel rustiger bij je rust.

<<

Anoniem193

Bericht 19 Jun 2015 09:52

Ja ach, misschien is het ook gewoon wat teveel gevraagd met een keelontsteking, een verstopte neus en afgelopen woensdag al interval gedaan met 2 minuten langzaam, 1 minuut sneller :P
Zondagavond ga ik maar eens gewoon een rondje hobbelen zonder gedoe.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 19 Jun 2015 09:57

Uh ja dat denk ik ook.

<<

Anoniem193

Bericht 19 Jun 2015 09:59

Mijn man verklaarde mij ook al voor gek :P
<<

Anoniem193

Bericht 19 Jun 2015 10:00

Na de 3 loopjes die ik eerder deze week al noemde heb ik mij gisteren laten overhalen om mee te doen aan de 7 heuvelen loop..
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Jun 2015 10:02

Misschien kun je zo'n band voor om je arm halen? Kun je daar de telefoon in doen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 19 Jun 2015 10:04

De 7 heuvelen loop moet toch ook te doen zijn?
Maar met drie keer in de week intervallen ga je dat niet halen. 1 keer interval in de week is genoeg. En eerst nog beter worden van je keelontsteking. Het kan nog gevaarlijk zijn ook met keelontsteking sporten.

<<

Anoniem193

Bericht 19 Jun 2015 10:13

@Pandora: Die heb ik wel zo'n band, maar dat glijdt steeds af en dat schud. Ik ben er geen vriendjes mee.

@Jip: Ok, tnx dan ga ik dat doen. 2x gewoon buiten lopen en 1x per week intervallen op de loopband.
7 heuvelen loop is 7 km. Ik heb dit jaar nog niet verder gelopen dan 3 km aan 1 stuk.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 19 Jun 2015 10:19

De 7heuvelen is toch 15km? Dat zou je moeten kunnen halen in 4,5 mnd gericht en regelmatig trainen. Succes!

<<

Anoniem193

Bericht 19 Jun 2015 10:21

Jip schreef:De 7heuvelen is toch 15km? Dat zou je moeten kunnen halen in 4,5 mnd gericht en regelmatig trainen. Succes!

Oh uh ik dacht dat je ook 7 kon doen?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 19 Jun 2015 10:24

Euh. Nou dat weet ik dan weer niet. Haha! Het zou goed kunnen hoor!

Edit: Ohja ik zie het op de site!

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 19 Jun 2015 10:46

Alibi schreef:
Jip schreef:De 7heuvelen is toch 15km? Dat zou je moeten kunnen halen in 4,5 mnd gericht en regelmatig trainen. Succes!

Oh uh ik dacht dat je ook 7 kon doen?

Klopt, op zaterdagavond is de 7^^nacht. Op zondag is de 15 km over de 7^^.

Ik wil ook voor de 7 km gaan dat weekend. Ik ga mij anders te snel vervelen.

Anoniem272

Bericht 20 Jun 2015 09:22

Jip, ja klopt! Leuk dat je er ook bij bent.

Ben je zelf aan het trainen voor de marathon?

Mijn snelste 5km liep ik in 25 minuten, dus ik kan sneller inderdaad. Maar op dit moment ben ik al supertrots als ik de halve marathon uitloop. Dan wil ik daarna gaan trainen voor een betere tijd.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 20 Jun 2015 09:38

5km is ook wel wat anders dan 21km. Als je hetzelfde tempo kunt lopen, dan had je die snelste 5km nog wel wat sneller kunnen doen. ;-)

Alleen bij mooi weer ben ik er. Mijn vriend doet misschien mee.

Ik train voor een hele t.riathlon over drie weken.

<<

Anoniem272

Bericht 20 Jun 2015 09:44

Ooh gaaf.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Jun 2015 13:33

Ik heb gisteren voor het eerst weer gelopen, mijn voet viel me niks tegen. Na De tijd wel beetje gevoelig maar ik ben niet ontevreden.
Conditie moet wel weer aan gewerkt worden maar dat komt wel weer goed. Ik ga vanmiddag nog even wandelen en dan woensdag weer een training lopen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Bericht 21 Jun 2015 22:02

Van het weekend weer een wedstrijd gelopen. Ik kwam ondanks het pittige parcours (verschillende soorten ondergrond en hoogteverschillen) erg dichtbij mijn pr. Was weer een geslaagde wedstrijd, want ik liep in een mooi constant tempo en kon op het einde zelfs nog versnellen en nog een aantal mensen voorbij gaan.
<<

Anoniem193

Bericht 23 Jun 2015 07:21

Vraagje. Ik heb vorige week vrijdag nieuwe schoenen gekocht. Filmpje gemaakt, veel gepast. Leek goed. Gisteravond rondje gelopen van 4,5 km. Na ongeveer 1 km begon mijn rechtervoet aan de binnenkant te tintelen. Van de helft van mijn voet tot mijn tenen. Ik heb 3 kleine stukjes van 25 meter gewandeld, dan ging het weer goed. Dus ben door gerend. Het gekke gevoel was thuis ook gelijk over.
Nu doet mijn rechterbeen veel pijn. Aan de binnenkant van mijn been van knie tot zon 15 cm lager.
Ik wil het woensdag en vrijdag nog even aanzien met lopen (als dit niet erger wordt iig) en anders ga ik vrijdag terug. Dan hebben zij toch verkeerd advies gegeven of zie ik dat verkeerd?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 23 Jun 2015 09:06

Ik herken dat tintelende gevoel alleen van als ik op de crosstrainer sta. Dan krijg ik dat al vrij snel. Echt een beetje alsof je teen 'dood' is, volgens mij is dat dan een zenuw die afgekneld wordt.

De pijn onder je knie vind ik wel zorgelijk! Pas daar maar even goed mee op hoor!
<<

Anoniem193

Bericht 23 Jun 2015 10:34

Caro schreef:Ik herken dat tintelende gevoel alleen van als ik op de crosstrainer sta. Dan krijg ik dat al vrij snel. Echt een beetje alsof je teen 'dood' is, volgens mij is dat dan een zenuw die afgekneld wordt.

De pijn onder je knie vind ik wel zorgelijk! Pas daar maar even goed mee op hoor!

Ja dat tintelende gevoel heb ik ook als ik met RPM mee doe. Maar dan in mijn linker voet..
Ik pas zeker goed op! Baal wel als een stekker. Loop 8 weken zonder pijn op mijn oude goedkope schoenen. Koop nieuwen van 175,- en ik heb pijn :thumbdown:
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd