Liadan: mijn dochter zit nu in groep 1, en gaat na de zomer, als het goed is, naar groep 2..
Ik begreep bijvoorbeeld dat ze een stuk of 10 letters van het alfabet moet kunnen benoemen, maar die letters ook moet herkennen.. Maar in de klas wordt er eigenlijk nooit aandacht besteed aan de letters/woorden waar die letters in voorkomen.. Als ik dochter vraag wat ze die dag gedaan heeft op school is het altijd hetzelfde: buiten spelen, boekje lezen, kleien/kleuren/knutselen oid.. In het begin hoorde ik haar nog wel eens over werkjes maken, maar die doen ze tegenwoordig niet meer..
Mijn dochter (en wat ik van meerdere moeders gehoord heb, ook meerdere kinderen) verzuipt zowat in die grote klas..
Er zijn nu tegen de 40 kinderen die in groep 1 zitten.. Uit nood hebben ze nu maar 5 kinderen alvast naar groep 2 laten gaan.. Maar 40!!! En dat op 1 leerkracht.. En tot de zomervakantie komen er daar nog meer bij...
Ik vind dit veel... heel veel.. tot voor 2 jaar terug was er nog een groep 0, de aanloopklas zeg maar, voor kinderen die na 1 januari 4 waren geworden, die gingen dan na de zomer naar groep 1.
Maar die aanloopgroep bestaat niet meer vanwege bezuinigingen, dus alles komt in groep 1 terecht..
De juf straalt ook niet uit dat ze het leuk vind, er is weinig persoonlijke aandacht voor de kinderen.. erg jammer..
Nog maar even volhouden tot aan de zomervakantie (gelukkig hebben we hier als eerst vakantie

), en dan hopen dat het in groep 2 beter gaat.. Er gaan ongeveer 25-28 kinderen mee naar groep 2...