Indigo; ze hebben niet meer vrij/vakantie dan normaal. De meivakantie is hier standaard 2 weken. Als ik vergelijk met de andere school: die hebben per week minder les, dezelfde vakantie en 9 studiedagen terwijl er bij ons 4 op de planning staan. Ik wacht de jaarkalender nog even af en dan ga ik een reply doen op de mail van begin dit jaar waarin de directrice aangaf dat er meer studiedagen/vrije dagen kwamen door de langere lestijd.
Studie; wat een fanatiekeling zeg, zo de eerste dag! Ik zou het even een paar weken aankijken en anders een gesprek na schooltijd aanvragen. Hebben ze nu dezelfde juf als vorig jaar of een andere? Ze zijn niet voor niets naar groep 2 gegaan denk ik dan maar, dat zal die juf hopelijk ook wel snappen. Ik merkte vorig jaar bij Y. in de klas wel verschil. Jouw kids zijn vroege leerlingen en Y. een gemiddelde/late. Hij is van januari, dus is nu al 5,5 geweest en vandaag gestart in groep 2. Jouw kids moeten nog 5 worden. Ik zag vorig jaar wel duidelijk verschil tussen de oudere kindjes en de wat jongere kindjes. Het is zo verschillend in groep 1: van nét 4 tot 5,5 of zelfs (bijna) 6. Dat verschil merk je echt wel en een leraar hoort daar ook wel rekening mee te houden vind ik. Zeker op zo'n eerste dag als alles nieuw en spannend is.
Hier is de 1e dag goed gegaan, al was hij totaal gesloopt toen hij uit school kwam. Hij heeft gelukkig een geweldige meester, mees Cees

die in een lokale band van hier speelt en vanmorgen zijn gitaar al midden in de klas had staan. Y. vond het geweldig

Hij heeft gelukkig goed gegeten ook: 1,5 boterham, een mix van druifjes/bosbessen/frambozen, 6 tomaatjes en een mini babybel. We wisten niet of hij ook voor de ochtend iets moest hebben, want in groep 1 kregen ze een kaakje van school, dus vandaar dat ik wat meer had meegegeven, maar dat kaakje krijgen ze in groep 2 dus ook nog.
Het nieuwe gebouw is wel heel steriel, net een ziekenhuis. Witte muren, beige vloeren en nieuwe lichte meubels. Nog nergens tekeningen of posters aan de muur, dus dat was best raar vanmorgen. Maar snel wat knutselen en kleuren zodat het er wat gezelliger uit gaat zien.
Nu weer de lunch voor morgen voorbereiden en dan naar bed. Morgen een drukke ochtend, want er moet ook ingesmeerd worden en dan maar hopen dat hij morgenmiddag, op het heetst van de dag, niet verbrand met buitenspelen. Ik had eigenlijk nog hoop op een tropenrooster ergens deze week, maar bij navraag bij mees Cees bleek dat ze dat niet doen 'omdat het nieuwe gebouw goed geisoleerd is waardoor het daar niet warm zal worden'. Helaas pindakaas dus, nooit meer een tropenrooster