Parisienne wat naar dat N. het niet naar haar zin heeft. Weet je ook hoe dat komt? Teveel prikkels misschien?
Jans wat goed dat het afscheid steeds een beetje makkelijker gaat. Daar mag je zeker trots op zijn

Ik vind het ook raar zo ineens een ander ritme. Maar ik vind het ook fijn, het brengt me zelf ook in een beter ritme.
Thunder dat lijkt me ook enorm raar als ze beiden weg zouden zijn. Ik vind nu al dat ik mijn dochter ineens te weinig zie. Je maakt ineens een stuk minder van ze mee, laat staan als ze allebei weg zijn!
Roze hoe is het vanochtend gegaan? Vond ze het afscheid nemen moeilijk? Wat raar van die regel van 6 jaar zijn. Hier kijken ze er vooral naar of het kind er echt aan toe is, zowel fysiek als sociaal.
Liadan Ik ervaar dat ook zo, je hoort zo weinig en onze dochter is ook niet zo'n prater. Wij waren erg blij dat we, aan vrijwel het begin van het jaar, een ouderavond hadden. Er werd ons toen verteld hoe de dagen in elkaar zitten en wat er allemaal wordt gedaan en hoe de kinderen dat ervaren. Inmiddels hebben we ook ons eerste 10 minutengesprek gehad, dus we zijn weer aardig up to date haha!
Nosa Wat leuk dat hij al durft af te spreken, daar hoef ik bij D. niet bij aan te komen! Fijn om te horen dat hij het goed doet. Hopelijk mag hij gewoon in deze groep blijven, het lijkt me erg naar als hij weer helemaal moet wennen.
Met D. gaat het supergoed. Ze heeft het erg naar haar zin op school, al praat ze er niet erg veel over. Ik geloof dat ze ons maar vindt zeuren, maar zo aan het eind van de middag is ze erg moe en wil ze gewoon even rust aan haar hoofd. Aan tafel komen vaak de belevenissen wel omhoog. Twee weken terug hebben we een oudergesprek gehad en het gaat eigenlijk erg goed. Ze is wel een afwachtend meisje, ze zal niet snel uit zichzelf haar vinger opsteken in de kring, maar als ze haar vragen om wat te vertellen doet ze het wel. Als er iets aan de hand is vraagt ze de juffen om hulp, ze blijft dan gelukkig niet afwachten. Ze vindt de structuur erg prettig en als de juf het op een andere manier doet dan aangegeven op de pictogrammen...dan komt ze dat wel even vertellen hahaha!! Ze vindt het ook erg fijn om in groepjes te werken. De juf moet haar vaak even op weg helpen, al weet ze prima wat ze moet doen. Maar als ze dan eenmaal begonnen is, vertelt ze iedereen van haar groepje wel even hoe het moet. "Doe jij dit? Dan doe ik dat." We wisten niet wat we hoorden, ze heeft het op het sociale vlak nogal moeilijk (gehad) namelijk. Verder moeten ze haar wel blijven uitdagen. De dingen die ze doet, doet ze netjes, maar vindt ze soms misschien wat te makkelijk. Verder is ze enorm in haar element als ze mag zingen en dansen. Iets wat we thuis ook regelmatig mogen ervaren

Voor ons is dit in ieder geval een enorme overwinning, dit hadden we aan het begin van het jaar absoluut niet verwacht!
Vanmorgen kregen we een envelop mee en inmiddels heb ik ook de eerste schoolfoto's besteld. Ze wordt ineens zo groot!