30 Okt 2014 20:00 door Annie24
Meiden, ik wil graag jullie advies.
Y. gaat op dinsdag naar het kdv. Sinds september gaat hij daarnaast op maandagochtend en donderdagmiddag ook nog eens naar de psz. Dit omdat de psz in hetzelfde gebouw zit als groep 1 waar hij straks naartoe gaat. De klasjes liggen tegenover elkaar en de oudsten van de psz groep zijn ook regelmatig bij groep 1 te vinden. Buitenspelen gebeurd ook met groep 1. Hij gaat dus echt naar de psz om aan de locatie, juffen en kindjes te wennen zodat dat straks niet nodig is als hij naar groep 1 moet.
Mijn moeder ging Y. vanmiddag ophalen en toen kreeg ze een formulier mee voor een oudergesprek. De juf gaf daarbij aan dat ze bij dat gesprek onder andere de mogelijkheid wil bespreken dat Y. al na de kerstvakantie naar groep 1 zou mogen omdat hij het goed doet en ze denkt dat hij daar meer aansluiting kan vinden.
Nu weet ik natuurlijk niet precies wat er gezegd is, maar dat horen we tijdens het oudergesprek wel. Toch ben ik nu al aan het dubben wat te doen:
Voordelen:
- het scheelt maar 1 maandje, niet overdreven veel dus.
- januari is een koude maand en daardoor zullen we overdag veel binnen zijn = weinig uitdaging naar mijn idee.
Nadelen:
- hij moet nog zó lang naar school, waarom dan een maand eerder starten? Maar aan de andere kant denk ik dat we hem in januari binnen zelf weinig uitdaging kunnen bieden, zie hierboven.
- hij heeft zelf een bepaalde volgorde in zijn hoofd: sinterklaas komt, vakantie, kerst, vuurwerk, Y. jarig, naar school. Hij weet dus niet beter dan dat hij pas naar school gaat als hij 4 jaar is.
Iemand die me wat raad kan geven?