07 Sep 2014 09:34 door Leipe Loetje
Wat leuk om al jullie verhalen en zelfs foto's te zien! Al vinden sommige kinderen het soms nog wel erg spannend. Hopelijk mogen ze hun draai snel vinden!
Slakje, dat is nogal wat om te eisen van zo'n jong kind. Mijn dochter was vlak voor ze 2,5 was zindelijk. Een maand later beviel ik van onze zoon en wist ze niet meer wat zindelijk zijn nou eigenlijk was...Ik heb het gewoon zo gelaten en een half jaar later kwam ze zelf melden dat ze geen pamper meer nodig had. Ik denk dat ieder kind zelf wel aangeeft wanneer het er klaar voor is. Wat knap dat ze nu wel weer op het potje is gaan plassen!
Met onze dochter gaat het echt heel erg goed. Er is echt een last van mijn schouders gevallen! Ik moest afgelopen woensdag naar school komen voor een afspraak met de IB-er, haar leerkrachten en onze begeleidster van kdv-plus. Ze zijn erg positief over haar. Ze doet leuk mee, steekt haar vinger op en geeft dan het juiste antwoord, zoekt contact met kinderen en ook met de leerkrachten, ook als er iets is waar ze tegenaan loopt. Ze vertelden me een aantal situaties en ik zat zowat met mijn mond open van verbazing. Ze zat met een aantal klasgenootjes aan tafel om te gaan kleien en is zelf klei uit gaan delen aan haar groepje. Fijn om te horen dat ze ook durft te delegeren. Thuis vroeg ze me al een aantal keer of er iemand bij haar mocht komen spelen. Dat vind ik prima, maar ik vertelde haar dat ze eerst maar eens moest vragen of het jongetje in kwestie wel bij haar wil komen spelen. Ze zei me dat ze dat niet goed durfde en of ik haar dan wilde helpen om dat te vragen. De juf vertelde me nu dat ze samen zat te spelen en iemand vroeg om thuis te komen spelen!!! Er werd positief gereageerd en ze waren samen al plannetjes aan het smeden....Verder was er bij haar juffen nog geen "afwijkend" gedrag opgevallen. Ze speelt alleen buiten in de zandbak, maar dat deden ze bijna allemaal, dus dat was geen reden tot zorg. Ik gaaf aan wat de kenmerken van haar zijn als ze zich ongemakkelijk voelt en die hebben ze nog niet gezien. We zijn echt supertrots op haar dat ze een enorme omslag heeft gemaakt. Van een onzeker, teruggetrokken meisje naar een vrolijke, sociale meid! Het deed me erg goed om dit allemaal te horen.
♡
2010 &
2012 ♡