Fijn Mien dat het zo veel beter ging vandaag!
Alibi, wat heerlijk. Kan me voorstellen dat het ook niet altijd leuk is als ze je niet 'nodig' hebben en zo groot worden maar nu zou ik er alles voor over hebben als ze me bij wijze van spreken de klas zou uitduwen "ga maar mama".
Hier was het weer drama, toen ze haar ogen open had begon ze al te huilen dat ze niet naar school wilde. In de klas ging het op zich goed tot de bel ging en ik dus weg moest, toen was ze weer helemaal over stuur en heeft de juf haar van me overgenomen. Ik moest echt haar armpjes rond mijn nek lostrekken, zo hard klampte ze zich vast.
Wat wel heel lief was, toen ik de klas uit liep (met tranen in mijn ogen) zei zo'n 'stoere' vader tegen me "het komt echt goed hoor" en de directeur heeft me nogmaals op het hart gedrukt dat ik altijd mag bellen en dat er elk jaar wel een kindje is dat het moeilijker heeft dan de andere kindjes en dat we alle tijd en ruimte mogen nemen om haar rustig te laten wennen. Dus halve dagen zolang het nodig is, en geen druk om zo snel mogelijk hele dagen te gaan.
Hoe moeilijk ik het ook vind en hoe graag ik haar ook weer gewoon mee naar huis zou nemen, ik ben zo ontzettend blij dat we voor deze school gekozen hebben.
Morgen is ze een dagje vrij (kleuters hebben elke woensdag vrij) dus we gaan iets leuks doen. Nog geen idee wat want J mag kiezen.
Ohw, herkennen jullie het ook dat je niet naar huis wil als je je kindje naar school gebracht hebt? Ik vind dat thuis komen in een 'leeg' huis zo naar. Ik krijg ook echt niks uit mijn handen. Had me voorgenomen om als J op school was alles te poetsen en zo maar ik kan mezelf er gewoon niet toe zetten. Ben na het wegbrengen eerst gaan uithuilen bij mijn moeder en nu ben ik thuis en hang ik maar een beetje aan de keukentafel met een kop koffie... (Elke 5 minuten op de klok kijkend of het nog geen tijd is om haar op te halen

)