Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Forumvoorstellen

<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Sep 2013 07:28

Re: Forumvoorstellen

Kan je die spammers niet ontwijken door een activatielink per mail te sturen, die je met bevestigen voordat je account actief wordt?

Ik weet niet of dat via dit forum kan, maar nu krijg je alleen een welkomstbericht en kan je gelijk 'los'.
08/2018
05/2021
<<

Burgemeester Julia

Bericht 11 Sep 2013 08:23

Dat hebben we maar daar komen ze ook doorheen. Op dit moment moet je een rekensom oplossen en ook dat houdt ze niet tegen. We hebben al van alles geprobeerd maar het grote nadeel is dat elke keer als we iets vinden wat werkt, het niemand meer lukt om te registreren. Nu Nicky afwezig is ligt het even stil, maar zodra ze er weer is gaan we hier meteen weer mee verder want het is inderdaad erg irritant.
<<

Anoniem122

Bericht 11 Sep 2013 08:43

Wat eventueel ook nog een optie is, is dat jullie iedere registratie goedkeuren. Dat heb je bij heel veel fora. Dan registreer je, maar kan je nog niet gelijk posten. Het maakt het voor gewone mensen wel iets minder toegankelijk, maar zo hou je wel die spammers tegen.
Het brengt alleen ook wel meer werk voor jullie mee.

Of misschien ipv een rekensom, een nederlands spreekwoord laten afmaken? Dan heb je iig geen buitenlandse spammers meer want die snappen het toch niet. Dus iets van "Een appel valt niet ver van de.." en dat je dan "Boom" moet invullen bijvoorbeeld.
<<

Burgemeester Julia

Bericht 11 Sep 2013 10:10

Ik weet niet hoe de andere burgemeesters er over denken maar elke registratie handmatig goedkeuren zie ik op dit moment niet zitten. Aangezien we deze maand minder bezet zijn kan het dan best eens voorkomen dat mensen even moeten wachten en het lijkt mij persoonlijk fijner om gewoon meteen mee te kunnen posten als je je registreert. Daarbij levert het ons inderdaad meer werk op, dan zijn we sneller klaar als we gewoon de spammers verwijderen.

Het tweede wat je noemt had ik inderdaad ook in een artikel gelezen. Spammers kunnen vrij makkelijk door een rekensom komen, met vragen met een specifiek antwoord over bijvoorbeeld je banner hebben ze meestal wel moeite. Maar ook hiervoor geldt volgens mij dat het iets is wat geprogrammeerd moet worden en dat kan deze maand dus even niet.
<<

Anoniem122

Bericht 11 Sep 2013 16:25

Ahh ik wist niet dat zo iets helemaal geprogrammeerd moest worden, ik dacht dat dat standaard codes waren die je van het internet kon plukken. :P Maar het heeft ook helemaal geen haast, zolang het voor jullie nog te behappen is om de paar spammers die er zijn te verwijderen, is het toch prima? Het is niet dat we er dusdanig last van hebben dat normaal forummen niet mogelijk is.
<<

Nyx

Bericht 12 Sep 2013 22:50

Ik mis wat smiley's .

De knipoog en de schaamte smiley.

En de spoiler link. Want wit helpt niet, omdat de achtergrond grijzig is.
<<

Anoniem17

Bericht 13 Sep 2013 08:12

:wink : (zonder spatie) is de knipoogsmiley: :wink:

Schaamtesmiley zie ik ook niet, maar die vond ik toch stom dus ik ben blij dat die weg is :P
<<

Nyx

Bericht 13 Sep 2013 11:34

Aha! Ik miste hem, omdat ik altijd ;) tik. Maar :wink: dus. Dan mis ik die niet meer. :P

Ik vond de schaamtesmiley altijd wel handig als ik niet wist wat ik moest antwoorden, maar wel gecharmeerd was van iets.
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Bericht 16 Sep 2013 01:35

Tuktuk, dat gaan we idd ook aanpassen als ik weer thuis ben, het is voor handmatige spammers te makkelijk te kraken. Een groot deel is al wel gefilterd en komen niet meer binnen, helaas geldt dat niet voor alle spammers! De to-do-list wordt langer en langer haha.
<<

Anoniem7

Bericht 16 Sep 2013 07:41

Ik kwam er gisteren trouwens achter dat niet alle topics waar ik in gereageerd heb, ook daadwerkelijk bij 'bekijk uw eigen berichten' ertussen komen te staan en naar boven komen drijven als er opnieuw in gereageerd is. Ik weet ook niet of dat opgelost kan worden hoor, het is me ook nog maar bij één topic opgevallen.
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Bericht 16 Sep 2013 16:04

Maple schreef:Ik kwam er gisteren trouwens achter dat niet alle topics waar ik in gereageerd heb, ook daadwerkelijk bij 'bekijk uw eigen berichten' ertussen komen te staan en naar boven komen drijven als er opnieuw in gereageerd is. Ik weet ook niet of dat opgelost kan worden hoor, het is me ook nog maar bij één topic opgevallen.

Ik denk dat daar vrij weinig aan te doen is. Het zal een bug in het systeem zijn. Soms vallen dingen ergens tussendoor. Dat had ik op het andere forum ook weleens, dat je hele topics via de active post niet kon zien, alleen als je in de pijler zelf keek zag ik hem staan.
<<

Anoniem12

Bericht 18 Sep 2013 08:59

Komt de 'spoiler' optie binnenkort ook?

Volgens mij was het al eens gevraagd, maar kan het niet meer vinden. Op het oude forum kon je nog typen in wit, maar de achtergrond is hier grijs, dus dat is geen optie. :P
<<

Burgemeester Esmee

Bericht 18 Sep 2013 09:57

Ik kwam de vraag over de spoiler tegen in het GTST topic en heb dit meteen op het wensenlijstje gezet. Dit is helaas ook iets wat geprogrammeerd moet worden :)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 20 Sep 2013 11:38

Als je nu kijkt bij een topicoverzicht staat er de datum bij van de laatste reactie. Vandaag is het 20 september dus dan staat er ook '20 september', maar op het vorige forum stond er dan 'vandaag' en ik ben een beetje een mongool misschien maar ik wil zo graag weer dat er 'vandaag' komt te staan, kan dat?
#teammaple🍁
<<

Burgemeester Esmee

Bericht 20 Sep 2013 19:12

Ook die staat op het lijstje erbij. Of het mogelijk is weet ik niet precies maar we gaan zeker kijken of deze optie er is.
<<

Fenne

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 20 Sep 2013 22:15

@UB: die optie is er. Moet je even instellen bij je eigen instellingen. (Gebruikerspaneel en dan forumvoorkeuren. Daar moet je dan kiezen voor de optie "minder dan een minuut geleden")
<<

Burgemeester Esmee

Bericht 20 Sep 2013 22:21

Kijk, zelfs wij leren elke dag nog nieuwe dingen bij :-)
<<

Anoniem7

Bericht 20 Sep 2013 22:23

Wat goed Fenne, dank je!
<<

Fenne

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 20 Sep 2013 22:37

Graag gedaan! :)
<<

anoniem213

Bericht 25 Aug 2015 08:00

Ik kon het topic dat over dit onderwerp ging niet meer vinden. Op het oude forum werden topics automatisch gesplitst en dan gingen er acht pagina's die er al stonden mee naar het nieuwe topic. Nu worden ze hier gesplitst bij honderd zag ik, maar eigenlijk is het niet handig dat je dan de helft terug moet lezen in een ander topic. Kan het niet pas bij 105 pagina's gesplitst worden, zodat je in het nieuwe topic meteen alle recente dingen nog kunt lezen of wel gewoon bij 100, maar dat er dan een stuk of 5 pagina's in elke geval meegaan naar het nieuwe topic? Mensen verwijderen nu foto's en teksten van die laatste pagina's vaak ook snel, omdat het topic dan op slot gaat.
<<

Burgemeester Kaat

Bericht 25 Aug 2015 09:26

Ik ga het even voor je voorleggen bij de andere burgemeesters, June.
<<

anoniem213

Bericht 25 Aug 2015 10:47

Leuk, bedankt!
<<

Burgemeester Kaat

Bericht 25 Aug 2015 18:53

We vinden het allemaal een goed idee, June. Voortaan gaan we deze topics splitsen zodat de laatste pagina's meegaan naar het volgende topic. Bedankt voor je input!
Vorige

Terug naar Forumzaken