Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Forumvoorstellen

<<

Anoniem17

Bericht 02 Sep 2013 20:18

Re: Forumvoorstellen

Ik logte (logde? Wat is het?) net even in op het oude forum, en ik vond de lay out daar nu ineens heel kinderlijk ogen! Dit forum is een stap naar onze forum-volwassenheid dames!
<<

Burgemeester Irene

Bericht 02 Sep 2013 20:19

Zora schreef:
Alibi schreef:
Arwyn schreef:

Maar dan krijg je er minder snel nieuwe forummers bij, omdat je dan ook minder makkelijk vindbaar bent via Google.

Ik zou het een goed idee vinden om een apart subforum te maken waar je pas in mag bij een bepaald aantal posts. Bijvoorbeeld 250. En dat die toegang ook geblokt wordt zodra je 2 maanden niet meer gepost hebt.

Dat lijkt me echt zooo onhandig en ongezellig! En niet leuk.

Ik weet niet hoe de andere burgemeesters erover denken, maar ik ben absoluut tegen het afsluiten van stukken forum of het pas mee mogen doen bij zoveel posts. Er is al een regel dat je pas na 5 posts privéberichten kan sturen, dat voorkomt dat mensen lastiggevallen worden door onbekenden, maar verder is en blijft het een openbaar forum.

Afgesloten groepen zijn meer voor Facebook of iets anders, niet voor hier.
<<

Anoniem7

Bericht 02 Sep 2013 20:52

Ik vind een afgesloten forum ook niet leuk. Dat was het originele Yesforum ook niet, en juist daardoor was de drempel zo laag om mee te posten. Vind wel dat we dat zo zouden moeten houden. Dan ben je zelf maar gewoon voorzichtiger met wat je hier plaatst :)
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Bericht 02 Sep 2013 21:12

Rush schreef:Als je een link opent in een topic, wordt deze geopende 'over' het forum heen. Kunnen jullie instellen dat deze automatisch op een nieuwe pagina geopend wordt? Het ligt geloof ik niet aan m`n browser, want ik heb het tot nu toe in alle geteste browsers gehad.

Ik zal kijken of dit mogelijk is. Goed punt.
<<

Anoniem58

Bericht 03 Sep 2013 09:52

Ik weet niet hoe de andere burgemeesters erover denken, maar ik ben absoluut tegen het afsluiten van stukken forum of het pas mee mogen doen bij zoveel posts. Er is al een regel dat je pas na 5 posts privéberichten kan sturen, dat voorkomt dat mensen lastiggevallen worden door onbekenden, maar verder is en blijft het een openbaar forum.

Afgesloten groepen zijn meer voor Facebook of iets anders, niet voor hier.

Eens!
<<

Anoniem12

Bericht 03 Sep 2013 09:53

Maple schreef:Ik vind een afgesloten forum ook niet leuk. Dat was het originele Yesforum ook niet, en juist daardoor was de drempel zo laag om mee te posten. Vind wel dat we dat zo zouden moeten houden. Dan ben je zelf maar gewoon voorzichtiger met wat je hier plaatst :)

Idd. In de meeste gevallen is het ook een doodsteek voor een forum.
<<

Anoniem17

Bericht 03 Sep 2013 09:57

Ik heb trauma's overgehouden aan een afgesloten forum. ;)

Toen ik nog samen was met mijn ex hadden we met de vriendenclub een forum, waarbij een gedeelte over weekendjes weg en feestjes etc. afgesloten was. Toen het uitging tussen mijn ex en mij en ik een paar keer niet mee was geweest (omdat ik geen zin had om mijn ex tegen het lijf te lopen) knalde ze me zo uit die groep. Terwijl iedereen zei dat ze een hekel hadden aan mijn ex. Zielig verhaal he!?

Anyway, de moraal van het verhaal, ik wil liever ook geen afgesloten forum. Dan is het beter om een facebook groep op te richten ofzo.
<<

Anoniem193

Bericht 03 Sep 2013 10:03

Op een ander forum werkt zo'n sub-gedeelte wel erg goed. Het D-en-V-forum heb ik het dan over.
Op het subforum kun je dingen plaatsen die je niet googlebaar wilt hebben. Daar wordt nu vaak het biechttopic voor gebruikt.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 03 Sep 2013 10:19

Ik leer hier nog wat, een heleboel functies kende ik nog niet!

Is het trouwens ook mogelijk om alle topics als gelezen in te stellen? Ik vind het wel fijn dat alles gewoon in de lijst met ongelezen berichten blijft staan, totdat je ze echt gelezen hebt. Maar de laatste dagen had ik weinig tijd en dan staan er 13 pagina's met topics die ik echt niet allemaal ga lezen. Ik filter de interessante topics er even uit en zou dan graag met een schone lei willen beginnen. Kan dat?
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Burgemeester Julia

Bericht 03 Sep 2013 10:32

Net als Burgemeester Irene ben ik ook tegen delen van het forum afschermen. We doen nooit moeilijk over het verwijderen van topics, zelfs hele accounts en er zijn biechttopics waar je anoniem terecht kan. Dit bij elkaar lijkt me voldoende. Als er dan dingen zijn die je zelfs met deze voorwaarden niet openbaar wil hebben dan is het wellicht slimmer het gewoon helemaal niet online te zetten.

Pineco, in de forumindex staat rechtsboven de optie " Alle forums als gelezen markeren" als je daar op klikt gaan alle vinkjes weg.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 03 Sep 2013 12:32

Bedankt, ik heb weer eens met mijn neus gekeken volgens mij *slaat-zichzelf-voor-haar-hoofd-smiley*
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Bericht 03 Sep 2013 14:45

Burgemeester Julia schreef:
Pineco, in de forumindex staat rechtsboven de optie " Alle forums als gelezen markeren" als je daar op klikt gaan alle vinkjes weg.

Maar bij mij blijven er wel tig bladzijde staan zeg maar. Als je leest volgens de nieuwe berichten. Snap je wat ik bedoel? Op het oude forum, als je je dan afsloot en later opnieuw aanmeldde, waren al die post weg. Nu staan ze er bij mij nog. Heb 16 blz. dat is echt niet gepost sinds net en uh gisteravond half 11.
<<

Anoniem12

Bericht 03 Sep 2013 14:49

Burgemeester Nicky schreef:
Burgemeester Julia schreef:

Maar bij mij blijven er wel tig bladzijde staan zeg maar. Als je leest volgens de nieuwe berichten. Snap je wat ik bedoel? Op het oude forum, als je je dan afsloot en later opnieuw aanmeldde, waren al die post weg. Nu staan ze er bij mij nog. Heb 16 blz. dat is echt niet gepost sinds net en uh gisteravond half 11.

Idd. Dat is best onhandig. Zo weet ik nooit goed waar ik gebleven ben.
<<

Burgemeester Julia

Bericht 03 Sep 2013 14:58

Nou, het gaat anders best snel want ik heb 5 pagina's en het laatste topic is vandaag om 12:25 uur in gereageerd, maar ik zie het inderdaad. Ik zal eens even kijken of ik iets kan vinden. Tot die tijd misschien voordat je het forum afsluit even wel die optie aanklikken? Dan is in elk geval duidelijk waar je gebleven bent.
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Bericht 03 Sep 2013 15:02

Burgemeester Julia schreef:Nou, het gaat anders best snel want ik heb 5 pagina's en het laatste topic is vandaag om 12:25 uur in gereageerd, maar ik zie het inderdaad. Ik zal eens even kijken of ik iets kan vinden. Tot die tijd misschien voordat je het forum afsluit even wel die optie aanklikken? Dan is in elk geval duidelijk waar je gebleven bent.

Dat heeft geen zin! Want het laatste topic wat erin staat is van 31/8. Echt vanaf het begin dus.
<<

Burgemeester Julia

Bericht 03 Sep 2013 15:10

Nee, ik snap dat de pagina's dan blijven staan, maar Rush gaf aan dat ze het nu lastig vindt om te zien waar je gebleven bent met lezen. Door alles al gelezen te markeren los je dat toch wel op? Voor het weghalen van die pagina's ben ik nu aan het zoeken.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 03 Sep 2013 15:27

Komt er nog boven de tekst te staat van wie de post is? Ik zit vaak op m'n mobiel en dan heb ik alleen de tekst in beeld (zonder avatars) en nu is het lastig om te kijken wie er reageert :P
Be yourself, no matter what they say...

Voor mijn blog:
http://www.teamminicactus.com

Afbeelding

Afbeelding
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 03 Sep 2013 15:31

En de topics staan in een andere volgorde.. maar dat zal wel wennen zijn

Voor mijn blog:

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem12

Bericht 03 Sep 2013 15:31

Burgemeester Julia schreef:Nee, ik snap dat de pagina's dan blijven staan, maar Rush gaf aan dat ze het nu lastig vindt om te zien waar je gebleven bent met lezen. Door alles al gelezen te markeren los je dat toch wel op? Voor het weghalen van die pagina's ben ik nu aan het zoeken.

Dat heeft ook geen zin, want hij synchroniseert niet (goed) op de verschillende apparaten.

Dus wat ik op m`n telefoon heb gelezen, is op m`n laptop en iPad nog ongelezen. Of andersom. Ik weet het niet. In ieder geval, ik moet het onthouden. :lol:
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Bericht 03 Sep 2013 15:35

Huppekee schreef:Komt er nog boven de tekst te staat van wie de post is? Ik zit vaak op m'n mobiel en dan heb ik alleen de tekst in beeld (zonder avatars) en nu is het lastig om te kijken wie er reageert :P

Hoe bedoel je dit? Op mijn mobiel staan de avatars er namelijk gewoon, maar daarnaast staat er boven de avatar toch gewoon een naam?
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 03 Sep 2013 16:05

Burgemeester Nicky schreef:
Huppekee schreef:Komt er nog boven de tekst te staat van wie de post is? Ik zit vaak op m'n mobiel en dan heb ik alleen de tekst in beeld (zonder avatars) en nu is het lastig om te kijken wie er reageert :P

Hoe bedoel je dit? Op mijn mobiel staan de avatars er namelijk gewoon, maar daarnaast staat er boven de avatar toch gewoon een naam?

klopt, maar ik zoom in op m'n mobiel zodat ik alleen de tekst heb. En dan kun je het dus niet zien. (de hele avatar+naam valt dus weg)

Voor mijn blog:

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem173

Bericht 03 Sep 2013 16:27

Ik weet niet of het technisch mogelijk is, maar kan er vanuit het oude forum een automatische link oid komen maar dot forum? Zodat mensen die het nog niet weten alsnog kunnen doorschakelen hierheen. Of bijv een simpele pagina met dit forum is offline maar ga naar zegmaaryes.nl
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Bericht 03 Sep 2013 16:43

Atelier Madame schreef:Ik weet niet of het technisch mogelijk is, maar kan er vanuit het oude forum een automatische link oid komen maar dot forum? Zodat mensen die het nog niet weten alsnog kunnen doorschakelen hierheen. Of bijv een simpele pagina met dit forum is offline maar ga naar zegmaaryes.nl

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Wij hebben net zoveel rechten als jullie op het forum, niks dus. Daarnaast kan alleen Wendy dat soort dingen regelen. Die koppeling was er zaterdag al afgehaald.

Huppekee, ik zal eens nakijken of dat mogelijk is. Het zal niet in de standaard opties staan, dus dat moet allemaal zelf erin gebouwd worden. Zoals ik al eerder aangaf ben ik zelf eind deze week voor de rest van de maand op vakantie, evenals mijn vriend die dat soort dingen kan/doet. Dus de technische zaken zullen dan helaas voor een deel plat gaan liggen.
<<

Nyx

Bericht 04 Sep 2013 00:13

Eigenlijk heb ik maar een vraag;

Op het andere forum kon je bij elke pijler zien wie het laatste had gereageerd en op wat voor topic degene had gereageerd. Kan dat hier ook?

Het is niet zo'n groot probleem als dat niet kan, maar dan mis ik wel alle nieuwtjes uit de mamagrot. Ik heb er over het algemeen niets te zoeken, maar geboortes vind ik altijd wel mooi nieuws en daar kwam ik altijd alleen achter als ze bovenin de pijler stonden. :)
<<

Burgemeester Julia

Bericht 04 Sep 2013 08:18

Nyx, die vraag is al meerdere keren gesteld.Wij missen dat zelf inderdaad ook. Het is echter iets dat geprogrammeerd moet worden. Daarvoor zijn we afhankelijk van de vriend van Burgemeester Nicky. Eind deze week zijn zij echter voor de rest van de maand afwezig dus het is iets wat nog even blijft liggen. Maar het staat op de to do lijst :)
VorigeVolgende

Terug naar Forumzaken