23 Aug 2021 16:02 door Lilou
Uit je verhalen vind ik het ook wat apart gaan op die school Marin. Het halve dagen om te wennen zie/hoor ik wel vaker, maar dat ze dat zo'n lange periode aanhouden en het ook niet anders 'mag' vind ik wat gek. Als ouder ken jij je kind het beste en daar heb je dan toch ook wat in te zeggen lijkt me? En op dag 1 dan al de aandacht op het negatieve. Ik vraag me wel af, maar misschien is dat mijn foute interpretatie, of jij een opmerking van de juf over dit soort gedrag ook direct voelt als 'aangesproken worden'. Voelt het als gewoon informatie delen, of alsof er wordt geoordeeld? Want wat Olive zegt, de juf van mijn jongste vertelt soms ook iets gewoon even zodat ik weet wat er speelde als dochter er zelf mee komt. De benadering en vertelwijze, maar ook het vermogen van leerkrachten om te kijken naar context / waarom / behoefte achter gedrag daarin kan vaak dan al zo'n verschil maken.
Mijn dochters begonnen vandaag in groep 2 en groep 4 in een fonkelnieuw schoolgebouw dat behoorlijk wat veranderingen met zich mee brengt. Best spannend dus en dat was vanochtend vooral aan jongste goed te merken. Het was ook behoorlijke chaos rond de school vanochtend, 1 en ander moet praktisch nog even zijn weg vinden. Maar ze kwamen allebei vrolijk terug uit school en hadden een fijne dag gehad. Ik ben heel erg benieuwd hoe we de hele nieuwe onderwijsmethode (oa geen klaslokalen meer) gaan ervaren en hoe dat voor de kinderen gaat uitwerken de komende tijd.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016