Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat wil je even kwijt? #6

<<

Anoniem278

Bericht 29 Apr 2017 21:10

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Werkelijk niets van wat jij schrijft is een reactie op mij. Buiten mijn naam.
Ik geef het op.
<<

Anoniem221

Bericht 29 Apr 2017 21:11

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Dank je, Guat. Ik kan inhoudelijk gaan reageren, maar dat vind ik nu even niet nodig. Sommige antwoorden zijn gewoon heel mooi en moet ik even meenemen. Maar als mijn vriend een envelopje krijgt met 50 euro dan is het ook voor mij, maar dan heeft hij het gehad en is het minder erg. Ik moet gewoon nodig in therapie.
<<

Anoniem316

Bericht 29 Apr 2017 21:12

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Haha ik zat ook al te denken; hoe moet je hier in godsnaam een touw aan vast knopen.
En eens met Kees. Ik geloof er geen zak van dat je niet meer drinkt.
<<

Anoniem221

Bericht 29 Apr 2017 21:14

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Dee, dan geloof je er geen zak van. Denk je dat ik met een man die een hekel heeft aan alcohol de hele dag aan de fles hang?
<<

Anoniem282

Bericht 29 Apr 2017 21:20

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Fedora schreef:Dank je, Guat. Ik kan inhoudelijk gaan reageren, maar dat vind ik nu even niet nodig. Sommige antwoorden zijn gewoon heel mooi en moet ik even meenemen. Maar als mijn vriend een envelopje krijgt met 50 euro dan is het ook voor mij, maar dan heeft hij het gehad en is het minder erg. Ik moet gewoon nodig in therapie.


Dat laatste denk ik ook. Zoals je inmiddels wel hebt gemerkt, kunnen mensen je niet volgen en dit lijkt me voor jou ook niet prettig forummen. Ik hoop dat je snel aan de beurt bent. En dat impulsieve idee van stoppen met roken als je al zo wiebelig bent, zou ik even laten. Het is een mooi streven, maar daarvoor moet je zogezegd wel meer zen zijn dan jij nu bent. Anders mislukt het gegarandeerd en voel je je daar weer een mislukking over. Ik zou eerst werken aan zelfbehoud/stabiliteit en dan komt dat stoppen met roken echt wel. Stapje voor stapje en het liefst de goede volgorde. :)
<<

Anoniem315

Bericht 29 Apr 2017 21:26

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Quizzle schreef: Zeker niet omdat het jou frustreert als je wordt aangesproken maar je schrijft zulke bizarre dingen dat negeren gewoon heel lastig is.


Ik vind het hierdoor juist gemakkelijker het te negeren.

Maar ik maak me ook zorgen om je Fedora. Je haalt jezelf steeds zo omlaag en plempt ontzettend veel losstaande hersenspinsels. Dat valt op. Laatst gaf je aan dat niemand de moeite neemt om op je te reageren, en ik denk dat dat niet ligt aan jou als persoon, maar aan de hoeveelheid losse, langdradige berichten die erg at random overkomen.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 29 Apr 2017 21:27

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Ik ben het wel heel erg eens met Guattari over dat laatste. Ik zou eerst emotioneel stabiel worden en dan stoppen met roken. Roken is (één van) jouw copingmechanisme(n) en die ga je nodig hebben als je in therapie gaat. Op het moment dat je stabiel genoeg bent kun je daar samen met je therapeut andere manieren voor gaan vinden en inzetten.
<<

Anoniem221

Bericht 29 Apr 2017 21:34

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Ik moet even weer dichtbij mij komen. En ondanks dat het lijkt dat ik er niets mee doe, ik neem het heus mee. Want zo wil ik niet overkomen.
<<

Anoniem315

Bericht 29 Apr 2017 21:37

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Op mij kom je niet over dat je er niks mee doet hoor. Maar wel als iemand bij wie de cirkel even goed doorbroken moet worden.
<<

Anoniem210

Bericht 29 Apr 2017 21:38

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Exogenesis schreef:


Maar ik maak me ook zorgen om je Fedora. Je haalt jezelf steeds zo omlaag en plempt ontzettend veel losstaande hersenspinsels. Dat valt op. Laatst gaf je aan dat niemand de moeite neemt om op je te reageren, en ik denk dat dat niet ligt aan jou als persoon, maar aan de hoeveelheid losse, langdradige berichten die erg at random overkomen.


Hier sluit ik mij bij aan. Ik denk dat het heel verstandig is dat je hulp hebt gezocht en binnenkort in therapie gaat.
<<

Anoniem282

Bericht 29 Apr 2017 21:44

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Fedora schreef:Ik moet even weer dichtbij mij komen. En ondanks dat het lijkt dat ik er niets mee doe, ik neem het heus mee. Want zo wil ik niet overkomen.


Heel eerlijk, het komt op mij juist wel over alsof je niets doet met wat er hier al tig keer aan goede adviezen aan je is gegeven. Dat concludeer ik omdat er in je forumgedrag (als dat een woord is) niets is veranderd. De ene dag baal je hier van, de andere dag daarvan, dan weer daar van en dan weer totaal iets anders. Je wil heel graag een beeld van jezelf hier hoog proberen te houden, maar houd je nou maar liever bezig met jezelf dan wat anderen van je vinden. Bedoel ik niet lullig, maar je hoe je hier overkomt is niet gebaseerd op alleen vandaag. Je hebt een geschiedenis hier van veel problemen/hersenspinsels delen. Je zou (wat mij betreft) nu wel een heel lange tijd anders moeten gaan posten en in het leven moeten staan, wil ik echt geloven dat je iets doet met wat je hier allemaal al voor feedback hebt gehad. Ik stop ermee voor nu; nog een fijne avond. :)
<<

Anoniem221

Bericht 30 Apr 2017 04:00

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Na uren te hebben wakker gelegen toch maar een antwoord.

Mijn vriend tolereert geen middelenmisbruik. Maar, mijn vriend merkt ook dat ik één brok hormonen ben en er is niets goed of het deugt niet. Mijn vriend zei ook dat als mijn moeder en man ons een cadeau willen doen van 500 euro in een envelopje, dat ze dat gewoon moeten doen. En dat ik niet zo moeilijk moet doen.

Ik ben ongelofelijk gelukkig met mijn vriend. Maar hij is alles wat ik niet ben. Hij belde vandaag met mijn familie en ze stonden op luidspreker en het was continu:"Ow vriend van Fedora, wat leuk! Ow leuk! We zijn uitgenodigd voor de bruiloft? Ow, dat waarderen we enorm!" Als ik had gebeld dan was dat het antwoord niet geweest hoor. Ik ben het zwarte schaap van de familie, degene die nooit een man zou vinden en ik vond hem en ze vinden hem leuker dan ik voor hun ben. En ja, ik moet ongesteld worden. Maar hoe kan het toch dat hij in tien seconden voor elkaar krijgt wat mij in tien jaar niet is gelukt?

Ik ben soms zo jaloers op mijn vriend. Dan hoop ik maar dat een nutteloos verhaal aanslaat zodat ik de jaloezie kan vergeten. Ik zou willen dat ik 1/5e van zijn spontaniteit had. Ik heb nog geen 00000.3333/5e.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 30 Apr 2017 04:23

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Ja maar lieve schat, je vult nu (wederom) vanalles in voor anderen.
Jouw familie komt naar JULLIE bruiloft, niet naar een feestje van je vriend (ja, wel, maar je weet wat ik bedoel).
Door je vriend te laten bellen kun je nu weer tegen jezelf zeggen "zie je wel, ze komen alleen maar omdat hij het vraagt" maar je zult nooit weten hoe ze hadden gereageerd als jij had gebeld.

En miss moet je eens wat minder hard proberen om in de smaak te vallen bij anderen. Je bent ws veel leuker als je jezelf bent en stopt met pleasen en nutteloze verhalen te vertellen die elkaar alleen maar tegen spreken waardoor het geheel nog wat ongeloofwaardiger wordt. Ik hoop dus dat je snel kan starten met je therapie en dat je daar gaat vinden wat je nodig hebt en zoekt.

Daarnaast spreek je jezelf weer tegen. Want eerder had je vriend gezegd het niet toe te staan dat je moeder zo veel geld zou geven. Maar goed, ook voor ouders is het bijzonder als hun kind trouwt. Ik begreep dat ook nooit zo goed tot ik redelijk onverwacht toch nog ging trouwen en mn moeder helemaal in de gloria was en we op haar kosten een kinderwagen mochten uitzoeken.
Laat mensen zelf bepalen wat ze jullie willen geven voor deze bijzondere dag. Voor de één zal dat misschien €10 zijn en voor de ander €500, het gaat er om dat ze het aan JULLIE geven omdat ze vinden dat JULLIE dat waard zijn (en uiteraard omdat ze het kunnen missen. Voor sommige is €20 hetzelfde als bij andere €100)
30-04-2017
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 30 Apr 2017 05:52

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Ik wil kwijt dat ik sinds 5.15 wakker ben en niet meer heb kunnen slapen :12:
L2014 & H2017
<<

Anoniem316

Bericht 30 Apr 2017 05:54

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Irritant is dat mzcharlotte! Hopelijk kun je straks nog even bijslapen.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 30 Apr 2017 05:56

Re: Wat wil je even kwijt? #6

En anders gaat alles gewoon op slakkengang vandaag :). Morgen gaat mijn man weer werken en mijn zoon naar de opvang, dus dan kan ik ook rustig aan doen.
L2014 & H2017
<<

Anoniem278

Bericht 30 Apr 2017 06:00

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Ik denk echt, Fedora, dat je beter minder zou delen hier, of alleen schrijven als je echt weet wat je schrijft.
Want nu schrijf je een soort ' uitleg' maar daarin staan weeeeer dingen die haaks staan op wat je andere keren schrijft. Het is steeds los zand. Het probleem daarvan is, naast dat je kennelijk de indruk geeft onder invloed te zijn ( die heb ik niet) , dat de meeste mensen alles wat jij schrijft met een grote schep zout nemen. Puur omdat het steeds vreemde en meestal niet kloppende verhalen zijn.
Het voelt voor mij nu een beetje of je dingen even goed wilt praten met een stukje wat, bij mij in ieder geval, medelijden oproept en ik vind het heel naar dat jij je zoveel minder zegt te voelen dan je vriend maar dan komen de alarmbellen weer van alle keren dat je dingen schreef die niet kloppen met wat je nu schrijft. Daarnaast vind ik, als dit stukje echt de ' naakte waarheid' is, dat jij eerst eens echt een tijd in fatsoenlijke therapie zou moeten in plaats van je zou moeten focussen op een huwelijk, want sorry maar sinds dat speelt lijk je wel helemaal op tilt geslagen. Niet EMDR, maar echt n wat langere tijd gedrags -en schematherapie zodat je misschien wat uit deze patronen kunt komen.

Het is gewoon niet ok, Fedora, als zoveel mensen vraagtekens zetten bij wat je schrijft. En ik lees vaker dat jij zegt dat je er echt wel iets mee doet ( nu zelfs wakker ligt) en ik geloof misschien ergens ook nog wel dat je die intentie hebt, maar ik zie een jonge vrouw die zo verstrikt zit in patronen en vreemde verhalen dat ze misschien eerder raardere sprongen aan het maken is ( stress van het voorgenomen huwelijk ?) dan dat het overkomt of ze iets doet met antwoorden die mensen geven of reacties die ze krijgt.
<<

Anoniem197

Bericht 30 Apr 2017 06:32

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Nou inmiddels is alles zo'n beetje wel gezegd. Maar ik wil nog wel even kwijt dat ik ook vind dat je wel heel veel 'mijn vriend' zegt. In alle berichten van jou komt hij onderhand voor. Heb jij ook een leven zonder hem?
Ik ben getrouwd, heb 2 kinderen met mijn man maar zeg niet ieder bericht iets over hem of zijn mening.
Ik ben ddl, ik heb mijn eigen mening en hobby's maar daarnaast ben ik ook moeder en vrouw.
Op mij komt het over dat jij vriendin van bent en niet meer fedora.
En ja ik negeer vaak jouw berichten maar gisteren kon ik het gewoon niet meer. Je gebruikt dit forum als dagboek en vraagt zoveel aandacht dat mensen gewoon niet meer op kunnen brengen om te reageren want je doet er uiteindelijk toch niets mee. Dus misschien kan je beter een dagboek kopen en daar alles inzetten.
<<

Anoniem278

Bericht 30 Apr 2017 07:03

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Ik wil er nog even 1 psje aan toevoegen,

Je beschrijft je vriend inderdaad wel zo'n beetje als een heilige. En ik ben heel blij dat jij zo'n fijn persoon hebt gevonden. Máár, als hij echt zo empathisch en geweldig enzovoort is, waarom doet hij dan niks met het feit dat jij sinds je aangekondigde huwelijksdatum totaal in de vlekken bent geschoten?

Want daarin snap ik ook een aantal dingen niet. Enerzijds heb jij hier beweerd dat je EMDR moet gaan doen omdat zijn therapeute trauma's bij jou heeft gezien. Maar als er iets wordt aangegeven bij traumagerelateerde therapie is dat je als je in een zware behandeling zit of gaat, je beter geen levensveranderende beslissingen zou moeten nemen. Dus niet samenwonen, trouwen, zwanger raken of een huis kopen.
Dat zeggen ze niet omdat ze cliënten het geluk niet gunnen maar omdat dergelijke therapieën zo'n aanslag zijn op je leven dat je dan eigenlijk niet compentent genoeg bent om dergelijke beslissingen met je volle verstand te nemen.

Stel nu even dat dat niet gezegd is, en je het ook niet gelezen hebt, want dat kan best. Waarom zegt jouw vriend dan niet 'lieve schat, ik heb gemerkt dat het de laatste tijd veel slechter met jou gaat, mijn therapeute heeft ook al gezegd dat jij dringend behandeling nodig hebt, laten we absoluut trouwen maar wel pas over een jaar of twee/drie' ?

En dat verhaal dat hij jouw familie belt en dat ze daarom wel komen, jij weet zelf ook wel dat dat rammelt van alle kanten. Als de aanstaande van iemand die ik kennelijk zo laag heb zitten als jij zegt dat jij daar ingeschaald bent mij belt om mij uit te nodigen voor het huwelijk vind ik dat ten eerste heel raar, want ik ken dan die iemand en niet de vriend, ten tweede 'waarom krijg ik eigenlijk geen echte uitnodiging op papier?' en ten derde zou ik dan heel beleefd feliciteren maar no way toezeggen om te komen.
Namelijk hém kennen ze niet en jou vinden ze kennelijk verschrikkelijk dus waarom zouden ze komen. Kost hen dan alleen maar geld.

Zo nu ga ik verder met waar dit topic voor bedoeld is, want ondanks dat jij beweert dat er nooit op je gereageerd wordt ken ik niemand hier waarop al zo vaak, nu en in het verleden, met enorme lappen tekst is gereageerd.
<<

Anoniem278

Bericht 30 Apr 2017 07:07

Re: Wat wil je even kwijt? #6

mzcharlotte schreef:Ik wil kwijt dat ik sinds 5.15 wakker ben en niet meer heb kunnen slapen :12:

Tegen al mijn principes in zeg ik 'herkenning'.
Maar dan heb jij ook nog een gezellige peuter thuis en 'a bun in the oven' dus dat moet helemaal zwaar zijn.
Doe jij dan ook het ultiem domme waar ik steeds intrap, terwijl ik weet hoe dom het is??
'het is vijf uur, ik ben nog heel moe, ik zou echt moeten slapen, ik moet echt slapen want het is pas vijf uur blablabla' (en op niet zon-dagen ook nog met 'en ik heb nog maar twee uurtjes om te slapen dus ik moet nu echt nog even slapen' )

Waaarooooooom???

Voordeel is dat ik wel alweer veel heb gedaan, klein nadeel is dat ik sowieso veel tijd heb dus dat is niet nodig :12:
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 30 Apr 2017 08:34

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Over Fedora is alles al gezegd en ben ik overal mee eens, ik hoop dat je ogen eens geopend worden. Voor mij heb je ze niet allemaal op een rijtje.

Quizzle: mijn hormonen zorgen ervoor dat ik elke nacht ongeveer 2 uur wakker ben. Frustreerde me enorm. Totdat ik een artikel las dat zei: maar waarom is dat zo erg? Waarom móet je nog langer slapen, je lichaam heeft schijnbaar voldoende gehad. Accepteer en omarm het gewoon, geen negatieve gedachtes of forceren en denken: okido, ik ga eruit en vanavond wat vroeger erin. En werkelijk: het helpt mij.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem245

Bericht 30 Apr 2017 08:41

Re: Wat wil je even kwijt? #6

[quote="Marsy31"]Over Fedora is alles al gezegd en ben ik overal mee eens, ik hoop dat je ogen eens geopend worden. Voor mij heb je ze niet allemaal op een rijtje.
quote]

Helemaal eens, ik neem dan ook niks wat ze zegt nog serieus. En heb ook sterk mijn twijfels over het wel of niet drinken. Ik vind het dan ook knap dat Quizzle en anderen zo uitgebreid de tijd nemen nog op haar te reageren.

Ik wil kwijt dat ik vandaag mijn laatste dagje vrij heb, moet zo wel even repeteren, maar dat vind ik leuk :)
<<

Anoniem313

Bericht 30 Apr 2017 08:52

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Als Fedora zegt dat ze niet drinkt, dan drinkt ze niet, klaar. Het is flauw om dat openlijk in twijfel te trekken; ze kan en hoeft zich daartegen niet te verdedigen. Fedora, ik hoop dat je mbt therapie beter in je vel komt te zitten.

Zwangerschapsgerelateerde insomnia, ik was vergeten hoe irritant dat was! Vooral bij m'n eerste had ik daar ook last van. Sterkte dames!

Ik wil kwijt dat ik vandaag lekker vrij ben, de kinders zijn uit logeren dus ik zit nu heel chill op de bank te ontbijten zonder boterhammetjes te moeten smeren en omgevallen bekers op te rapen en Batmans te moeten bewonderen en de discussie over koekjes voor ontbijt aan te hoeven gaan - dit is het leven. Straks gaan we denk ik naar een museum en lekker op een terras wat drinken en iets kindonvriendelijks koken. En we zijn Twin Peaks aan het bingen voor als straks het nieuwe seizoen komt.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 30 Apr 2017 08:55

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Wat goddelijk Caulfield! Wat voor kindonvriendelijks wordt het? Iets waar lekker veel alcohol in moet?!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem197

Bericht 30 Apr 2017 09:12

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Ow nee kindonvriendelijk zou voor mij de hele salontafel vol met hapjes zijn. Lekker voor de tv eten, heerlijk! Nou breng je mij wel op ideeën. Denk dat wij dat volgend weekend gaan doen als zoon op bed ligt.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers