Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat wil je even kwijt? #6

<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 29 Apr 2017 08:28

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Ik ben niet zo gehaaid dat ik een dergelijke opmerking durf te maken.
Of ze bewust voor de ene collega wel belangstelling toont en voor de ander niet, geen idee.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem221

Bericht 29 Apr 2017 15:53

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Een aantal weken geleden zei ik tegen mijn moeder dat we van alle tientjes, die we krijgen op de bruiloft, een duur koffiezetapparaat gingen kopen. Gisteren zei mijn moeder dat we een mooi geldcadeau gaan krijgen die de vele tientjes voor het koffiezetapparaat gaan overtreffen. We hadden op het moment van mijn uitspraak over een koffiezetapparaat van 500 euro. Maar zo'n groot geldbedrag wil ik helemaal niet van ze. Ben ik gewoon gek het niet te willen?
<<

Anoniem192

Bericht 29 Apr 2017 15:58

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Je trouwt 1 keer, als ze dan uit willen pakken, is dat toch lief? Je moet niet zoveel nadenken, geniet gewoon wat meer van de momenten!
<<

Anoniem221

Bericht 29 Apr 2017 16:02

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Pippa schreef:Je trouwt 1 keer, als ze dan uit willen pakken, is dat toch lief? Je moet niet zoveel nadenken, geniet gewoon wat meer van de momenten!


Dat kan ik dus heel erg slecht. Ik wil gewoon geen duur cadeau. Ik wil gewoon dat ze ook een tientje geven per persoon, zodat ik mijn koffiezetapparaat kan halen. Want als mijn moeder het doet, dan doet mijn vader het ook. Moeten ze niet doen. Kunnen ze beter voor zichzelf gebruiken.
<<

Anoniem278

Bericht 29 Apr 2017 16:31

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Maar, Fedora, is dit niet een beetje moeilijk doen om het moeilijk doen?
Als je ook maar enigszins realistisch nadenkt dan wéét je ergens toch wel dat ouders ( en de meeste mensen trouwens) niet 1 tientje in een envelop doen voor n bruiloft?
Kun je niet proberen een beetje te waarderen wat mensen willen doen in plaats van ook van dit soort zaken n issue te maken ?
Daarbij zeg je zo vaak hoe ze zijn tekortgeschoten op allerlei vlakken, misschien willen ze nu hun goede kant laten zien en met een wat groter gebaar laten zien hoezeer ze je waarderen en hoe blij ze voor jullie zijn?
<<

Anoniem221

Bericht 29 Apr 2017 16:45

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Financieel zijn ze nooit tekort geschoten. Ik kreeg elk jaar een nieuwe fiets, een Nintendo64, nieuwe kleding etc. Mijn ouders werkten beiden en mijn vader kluste bij. Als stratenmaker kan zoiets. Maar scholing vond hij wel zonde van zijn geld. Dat neem ik hem kwalijk. Maar ondanks zijn slaan was en is het geen slechte man. Maar ik wil geen gevulde envelop, daarvoor trouw ik niet.
<<

Anoniem278

Bericht 29 Apr 2017 16:59

Re: Wat wil je even kwijt? #6

ik wil geen gevulde envelop, daarvoor trouw ik niet.


Dat moet je dan echt specifiek duidelijk maken aan je gasten, Fedora. Wat normaal gesproken stoppen de meeste mensen n leuk bedrag in n envelop, tenzij er zo'n cadeaulijst is.
<<

Anoniem282

Bericht 29 Apr 2017 17:04

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Quizzle schreef:
ik wil geen gevulde envelop, daarvoor trouw ik niet.


Dat moet je dan echt specifiek duidelijk maken aan je gasten, Fedora. Wat normaal gesproken stoppen de meeste mensen n leuk bedrag in n envelop, tenzij er zo'n cadeaulijst is.


Los daarvan ken ik ook werkelijk niemand die op een bruiloft een tientje geeft en al helemaal de ouders van het bruidspaar niet. Dat weet je zelf toch ook? Misschien gebeurt het wel, maar dit is zeker geen bedrag dat standaard is, dus als je dit echt wil zou ik je gasten daarover inlichten. Lijkt me trouwens heel raar om dit actief naar je gasten te communiceren. Ik krijg nu meteen beelden in m'n hoofd als er gasten zijn die een hoger bedrag geven. Dat zie je pas na de bruiloft en dan? Ga je dan al je gasten af om te vragen wie er meer heeft gegeven, omdat je liever een tientje had gehad? Ik snap niet waar je nou zo moeilijk over doet. Mensen geven doorgaans wat ze eraan willen uitgeven en kunnen missen.
Laatst gewijzigd door Anoniem282 op 29 Apr 2017 17:23, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

Anoniem278

Bericht 29 Apr 2017 17:09

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Ik zat al een geschikt rijmpje te bedenken :

Meer dan verheugd zijn we met jullie aandacht en tijd
In plaats van een gevuld envelopje kiezen we voor jullie aanwezigheid
<<

Anoniem197

Bericht 29 Apr 2017 17:10

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Fedora ben je wel gelukkig? Ik zie je echt zo vaak klagen dat ik mij oprecht afvraag of je wel gelukkig bent. Je zoekt gewoon dingen over te klagen/mopperen. Niemand kan iets goed doen. Als ze geen cadeau gaven was het ook niet goed.
<<

Anoniem316

Bericht 29 Apr 2017 19:17

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Eens met DdL. Ik probeer je regelmatig gewoon te negeren, want zoveel geklaag en negativiteit, daar word je gewoon troosteloos van. Ik kan me dan ook haast niet voorstellen dat je wel gelukkig bent. Je gaat verdorie trouwen, mensen willen je cadeaus geven, er staat iets bijzonders te gebeuren. Geniet er nou gewoon maar van en overanalyseer niet alles zo. Scheelt een hoop energie en zal je een stuk meer plezier opleveren.
<<

anoniem224

Bericht 29 Apr 2017 20:20

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Chava schreef:Ik ben niet zo gehaaid dat ik een dergelijke opmerking durf te maken.
Of ze bewust voor de ene collega wel belangstelling toont en voor de ander niet, geen idee.


Ik deed dat eerst ook niet, tegenwoordig zeg ik soms teveel. :palm: Had in dit geval ook wel zoiets gezegd denk ik.
<<

Anoniem221

Bericht 29 Apr 2017 20:25

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Ik ben natuurlijk gewoon gelukkig. Het is alleen zo dat ik me ontzettend veel zorgen maak over de dag dat ik ga trouwen. Want ik ben niet zo leuk als wordt verwacht. Mijn vriend is het absolute tegenovergestelde van mij. Hij is levendig, leuk, geweldig sociaal en zorgzaam en ik ben dat allemaal niet. Gisteren heeft hij vrienden gebeld die tot een paar maanden geleden een relatie hebben. Voor mij persoonlijk zou dat betekenen dat ze beiden gewoon niet komen, maar mijn vriend vind dat verhaal maar slap en ze kunnen toch wel een paar uur uit hun leven voor ons opzij zetten? En dat kan ook. Ze reageren allemaal zoals je het leest in een boekje. Vandaag heeft mijn vriend mijn ooms, tantes en omas gebeld. Oma moest huilen toen ze hoorde dat ik ging trouwen en dat ze uitgenodigd was, mijn oom en tante waren overenthousiast en mijn andere oom en tante waren enthousiast, maar wilden beiden weten of ze niet emotioneel zouden zijn? Want geen contact met oma, vader en oom en tante. Al met al loop ik op mijn tandvlees. Niet omdat mijn partner een lul is, maar omdat ik continu uit mijn comfortzone word getrokken. En ja, dat trek ik slecht.
<<

Anoniem282

Bericht 29 Apr 2017 20:36

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Maar wat heeft dit te maken met van gasten hooguit tien euro willen aannemen? Je gaat weer eens alle kanten op met je reacties. Hoe weet jij nou wat mensen van jou verwachten? Ik zou echt doodmoe worden van mezelf als ik jou was. Als trouwen jou zoveel stress geeft, zou ik het heel klein houden of zelfs niemand van tevoren inlichten. Zoiets hoort namelijk leuk te zijn, lijkt me. Je vraagt nu weer aandacht met je hersenspinsels, die m.i. ook nog eens nergens op slaan (en dan doel ik vooral op het gezeur over wat je ouders/gasten zouden geven aan geldbedragen; je weet heel goed dat wat je hierover zegt nogal apart is). En misschien vat ik het wel heel anders op dan je bedoelt, maar het komt echt raar op me over.
<<

Anoniem278

Bericht 29 Apr 2017 20:42

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Maar je hele verhaal is eigenlijk in tegenspraak met je eerste zin. Wat je hier weer neerzet de laatste weken, het komt allemaal niet over alsof jij zo gelukkig bent.
Het komt ook niet over alsof jij zélf wilt trouwen. Maar zelfs als dat allemaal komt doordat jij zogezegd uit jouw' comfortzone' wordt getrokken , dan vraag ik me nog steeds een aantal dingen af.

Ik weet dat jouw manier van schriftelijke communicatie redelijk bijzonder is, dus misschien is het wederom dat, maar heb jij zelf af en toe geen vraagtekens bij wat je hier allemaal neerzet?
Dat hele ' ik wil gewoon n tientje in n envelop' gedoe bv is toch gewoon bizar, als we realistisch zijn? En dat overdreven negatief zijn over jezelf en steeds benadrukken dat het apart is dat mensen graag naar jouw huwelijk willen komen ? Het is allemaal steeds zo in tegenspraak met andere uitspraken die je dan elders ook weer doet.
Ik weet het niet, Fedora, maar wat ik eerder ook al eens geschreven heb is nog steeds zo, als ik je hier zo ' volg' maak ik me behoorlijk zorgen. Het ' rammelt' allemaal zo.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 29 Apr 2017 20:45

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Fedora heb je dit ook bespreekbaar gemaakt in therapie? Ik denk dat je daar namelijk veel aan kan hebben.
<<

Anoniem221

Bericht 29 Apr 2017 20:51

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Beginnen bij het begin. Ik ben elke ochtend als ik wakker word bang voor wat ik heb geplaatst. Niet omdat ik iets heb geplaatst waar ik eventueel niet achtersta. Maar bang weer dom uit de hoek te zijn gekomen. En dat gebeurt me eenmaal vaker dan een post die wordt geroemd.

Ik wil voor mijn huwelijk geen geld. Ik had het er toevallig over met mijn moeder de trouwde op haar 18e levensjaar. Zij mocht aangeven met krantenknipsels welke cadeautjes ze wilde. Dan was de waterkoker uitgescheurd en dan wist ze dat de waterkoker het cadeau was die ze sowieso zou krijgen. Dat was spannend, dat vond ze leuk en zoiets vind ik ook leuk. Ik krijg allemaal envelopjes,want mensen denken niet aan de andere vorm van cadeautjes, maar dat vind ik niet leuk. Ik vind mezelf elk bedrag boven tien euro niet waard.

Maar als ik spreek over onzekerheid, niet zijn wie ik misschien ook kan zijn, dan ben ik een aansteller. Want niemand is zo stellig in hun reactie als ik ben. En dat terwijl ik elke reactie met een ? wil eindigen. Mijn vriend is heel stellig in zijn persoon en ik zei, als ik het goed begrijp krijgen we van mam en man een paar honderd euro en zijn reactie was ook dat we dat gewoon niet toelaten. En is het dan zo dat we beiden ongelukkig zijn?
<<

Anoniem221

Bericht 29 Apr 2017 20:52

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Jada schreef:Fedora heb je dit ook bespreekbaar gemaakt in therapie? Ik denk dat je daar namelijk veel aan kan hebben.


Ik sta helaas nog op de wachtlijst.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 29 Apr 2017 20:57

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Fedora schreef:
Jada schreef:Fedora heb je dit ook bespreekbaar gemaakt in therapie? Ik denk dat je daar namelijk veel aan kan hebben.


Ik sta helaas nog op de wachtlijst.


Ah dan had ik dat verkeerd begrepen. Is er al enig zicht op wanneer je kan starten?
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 29 Apr 2017 20:59

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Ik vraag me steeds vaker af of hoeveel je drinkt.
Hoe later op de avond het is, hoe warriger en langer je posts zijn zonder antwoord te geven op vragen van forummers die je oprecht een duwtje in de goede (of iig een) richting willen geven.
30-04-2017
<<

Anoniem221

Bericht 29 Apr 2017 20:59

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Jada schreef:
Fedora schreef:
Jada schreef:Fedora heb je dit ook bespreekbaar gemaakt in therapie? Ik denk dat je daar namelijk veel aan kan hebben.


Ik sta helaas nog op de wachtlijst.


Ah dan had ik dat verkeerd begrepen. Is er al enig zicht op wanneer je kan starten?


Elk moment. Ik moet maandag bellen. Want vriend vind me ook niet om uit te staan. En dat is natuurlijk alles behalve de bedoeling. :wink:
<<

Anoniem278

Bericht 29 Apr 2017 21:00

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Ten eerste bestaat er zoiets als een huwelijkslijst, dus dan kun je daar toch gebruik van gaan maken?

En ten tweede, misschien zou het voor jou goed zijn om veel minder te schrijven hier. Niet elke gedachte die opkomt, trouwerij gerelateerd of niet, hoeft op een forum. Zeker niet omdat het jou frustreert als je wordt aangesproken maar je schrijft zulke bizarre dingen dat negeren gewoon heel lastig is.je redenaties zijn namelijk wazig en onnavolgbaar en vaak gaan ze niet over het gevraagde, maar wat ik persoonlijk echt lastig vind is dat jij continu dingen schrijft die onderling niet kloppen of elkaar tegenspreken. Alsof je zelf ook niet weet wat de werkelijkheid is.
<<

Anoniem221

Bericht 29 Apr 2017 21:01

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Kees schreef:Ik vraag me steeds vaker af of hoeveel je drinkt.
Hoe later op de avond het is, hoe warriger en langer je posts zijn zonder antwoord te geven op vragen van forummers die je oprecht een duwtje in de goede (of iig een) richting willen geven.



Gewoon twee liter per dag.

Denk je dat ik het voor elkaar krijg te drinken met een vriend die absoluut niet drinkt en daarvoor een lichte hekel heeft ontwikkelt? En aan stiekem drinken heb ik nog nooit gedaan.
<<

Anoniem282

Bericht 29 Apr 2017 21:06

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Fedora schreef:Beginnen bij het begin. Ik ben elke ochtend als ik wakker word bang voor wat ik heb geplaatst. Niet omdat ik iets heb geplaatst waar ik eventueel niet achtersta. Maar bang weer dom uit de hoek te zijn gekomen. En dat gebeurt me eenmaal vaker dan een post die wordt geroemd.

Ik wil voor mijn huwelijk geen geld. Ik had het er toevallig over met mijn moeder de trouwde op haar 18e levensjaar. Zij mocht aangeven met krantenknipsels welke cadeautjes ze wilde. Dan was de waterkoker uitgescheurd en dan wist ze dat de waterkoker het cadeau was die ze sowieso zou krijgen. Dat was spannend, dat vond ze leuk en zoiets vind ik ook leuk. Ik krijg allemaal envelopjes,want mensen denken niet aan de andere vorm van cadeautjes, maar dat vind ik niet leuk. Ik vind mezelf elk bedrag boven tien euro niet waard.

Maar als ik spreek over onzekerheid, niet zijn wie ik misschien ook kan zijn, dan ben ik een aansteller. Want niemand is zo stellig in hun reactie als ik ben. En dat terwijl ik elke reactie met een ? wil eindigen. Mijn vriend is heel stellig in zijn persoon en ik zei, als ik het goed begrijp krijgen we van mam en man een paar honderd euro en zijn reactie was ook dat we dat gewoon niet toelaten. En is het dan zo dat we beiden ongelukkig zijn?


Als je bang bent om dom uit de hoek te komen, heb je dat zelf in de hand en post je minder. Hoe meer jij post, hoe meer forummers een beeld van je kunnen vormen. En je moet het toch met me eens zijn dat jij heel erg veel post op dit forum. En ja, ik heb inmiddels wel een beeld van je. Geen idee of dat klopt met hoe je buiten het forum om bent en ik vind je ook niet dom. Ik vind wel dat jij bovengemiddeld veel aandacht vraagt en krijgt (waar ik nu zelf aan meedoe door op je te reageren) en je komt op mij ook heel erg over als iemand die denkt in uitersten. Daardoor merk ik dat ik bij veel dingen denk: "Ja whatever, morgen is het weer het tegenovergestelde."

Beetje gek om te stellen dat je jezelf een bedrag boven de tien euro niet waard vindt. Ik ga namelijk nu niet zeggen dat je dat wel bent, want hoezo druk jij je waarde uit in euro's? Als ik continu lees hoe jij je vriend alle eigenschappen toedicht die neigen naar übermensch (je post echt vaak dat hij zo geweldig is), neem ik aan dat je vindt dat hij wel meer waard is dan tien euro (om in je bizarre manier van denken tegemoet te komen). Ik hoop echt voor je dat je al die negativiteit eens van je afschudt (al dan niet met hulp van een therapeut), want jij weet zelfs de mooiste/fijnste/leukste momenten nu zo te benaderen, dat het allemaal kopzorgen oplevert. Dat kan niet de bedoeling zijn, lijkt me.
<<

Anoniem221

Bericht 29 Apr 2017 21:06

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Quizzle, ik ben me aan het voorbereiden op een nieuwe taak en dat is stoppen met roken. Computer en sigaretje zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en dus blijft maandag de laptop dicht. Tenzij ik moet solliciteren.

En misschien helpt deze informatie ook? Mijn vriend wordt maandag gekeurd voor een WIA. We hebben afgelopen half jaar veelvuldig uitgeprobeerd of hij kan werken. Dat kan hij dus echt niet. Maar wel gruwelijk bang dat de verzekeringsarts afgaat op eerste indruk zonder verder te vragen.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers