Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opgelicht :-(

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 25 Apr 2017 08:28

Re: Opgelicht :-(

Pineco hoe is het afgelopen gisteren?

♥♥
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 25 Apr 2017 08:47

Re: Opgelicht :-(

Wat een situatie zeg... Wat is inderdaad het doel geweest van de kopers?
Hoop dat jullie gisteren goede gesprekken hebben gehad. Veel sterkte en ik duim dat het zo snel mogelijk weer goed komt.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem210

Bericht 25 Apr 2017 22:13

Re: Opgelicht :-(

Hoe is het nu Pineco? Hebben zich nog positieve ontwikkelingen plaatsgevonden?
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 25 Apr 2017 23:11

Re: Opgelicht :-(

Lief dat jullie eraan denken! Ik ben vandaag al 4 keer aan een update begonnen, maar er kwam steeds iets tussen ;-) Maandag hebben we een gesprek gehad met de verkopers van het huis waar we nu wonen. Ze gaven aan dat ze het liefst wilden dat wij erin bleven wonen, maar aangezien wij geen enkele zekerheid kunnen bieden over wanneer ons huis verkocht zal zijn, hebben we nu afgesproken dat ze het huis opnieuw te koop mogen zetten. Wij mogen er voorlopig in blijven wonen, ook omdat de dieren nu eenmaal verzorgd moeten worden (we hebben hun damherten en kippen overgenomen). Stel dat ons oude huis eerder wordt verkocht, dan kunnen wij hier blijven wonen en gaat de koop alsnog door zoals gepland. Stel dat ons nieuwe huis eerder wordt verkocht, dan hebben we een paar maanden de tijd om terug te verhuizen naar ons oude huis.

Afgelopen weekend zijn we keihard aan de slag gegaan in het oude huis. We mochten het nog niet opnieuw te koop aanbieden zolang de oplichters niet officieel hadden getekend voor ontbinding van het voorlopige koopcontract, maar er moest wel weer nodig onderhoud gepleegd worden. Gras gemaaid, onkruid verwijderd, alle ramen gelapt en binnen schoongemaakt. Vandaag zijn we begonnen om het opnieuw aan te kleden, we hebben genoeg meubels om het huis weer een warme uitstraling te geven. Dat verkoopt denk ik net iets beter.
En wonder boven wonder hebben onze 'kopers'/oplichters vandaag de minnelijke ontbinding getekend. Ze zijn nu verplicht ons binnen 2 weken een boete van 10% van de verkoopprijs te betalen en we mogen het huis opnieuw in de verkoop doen. Dat eerste kunnen we hoogstwaarschijnlijk wel vergeten, al willen we het wel aanvechten als ze na 2 weken niet betaald hebben. Het is gewoon al heel fijn dat het huis weer verkocht mag worden, dan kunnen we in ieder geval weer verder.

Al met al voel ik vrij rustig nu en ben ik wat positiever dan vorige week. De komende twee maanden kunnen we ons richten op de verkoop van het huis, nieuwe foto's maken met de nieuwe inrichting. En hier mogen we nog even genieten van de mooie omgeving. Als we uiteindelijk weer weg moeten, hebben we gewoon een hele lange vakantie gehad met heel veel bagage, haha! Financieel zou het wel iets beter kunnen, maar mijn moeder heeft ons vandaag geld geleend om in ieder geval een mooi feest te kunnen geven voor de communie van onze oudste dochter in mei. Lief en heel fijn!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 26 Apr 2017 06:38

Re: Opgelicht :-(

Wat fijn dat ze toch getekend hebben. Hopelijk betalen ze ook netjes die boete zoals het hoort, dan heb je toch nog een béétje compensatie.
Ik hoop ook dat jullie oude huis snel wordt verkocht, zodat jullie gewoon in jullie nieuwe huis kunnen blijven wonen zoals gepland.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 26 Apr 2017 08:21

Re: Opgelicht :-(

Wat een toestand Pineco. Wel fijn dat de verkopers van jullie nieuwe woning schappelijk zijn. Kun je niet een of andere ludieke actie bedenken waardoor jullie te verkopen huis volop in de social media enzo komt te staan? Een snelle verkoop zou zo mooi zijn!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 26 Apr 2017 08:24

Re: Opgelicht :-(

Oh wat fijn dat het toch getekend is door de kopers! En de verkopers zijn ook heel lief zo te horen. Hopelijk verkoopt jullie oude huis snel, was het de eerste keer snel verkocht? Was er toen veel animo? Ik hoop het maar. Ik ga duimen!

♥♥
<<

Anoniem210

Bericht 26 Apr 2017 09:16

Re: Opgelicht :-(

In deze ronduit verschrikkelijke situatie zijn dit wel hele fijne updates. Ik hoop dat jullie oude huis snel verkocht is en jullie kunnen blijven op jullie droomplek.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 26 Apr 2017 09:27

Re: Opgelicht :-(

Ik vind het echt bijzonder dat je alsnog zo positief kan blijven! Het is jullie echt enorm gegund en ik hoop echt op een koper voor het oude huis!
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 26 Apr 2017 18:25

Re: Opgelicht :-(

Nou, ik heb net met de verkopers van ons nieuwe huis gebeld en er is weinig meer over van mijn positiviteit :-( Wat was de verkoopster ineens onredelijk, heel vervelend!
We hadden maandag bij de notaris afgesproken dat ze hun huis weer te koop mochten zetten, maar dat document wil ze nu ineens niet meer tekenen, omdat ze dan geen 10% boete meer van ons kan eisen (alsof we nog niet genoeg gedupeerd zijn). En als ze het opnieuw wil verkopen, wil ze dat het leeg is. Geen probleem, dan gaan we eruit, hadden we maandag al voorgesteld. Maar dat hoefde ook niet, want dan kon ze straks ook geen aanspraak meer maken op die 10%...
Punt is vooral dat ze niet blij is met twee veranderingen die wij hebben aangebracht aan het huis (deurknop op buitenkant voordeur en oude douche waar wij de wasmachine in hebben gezet). Ik heb gezegd dat we beide dingen nog kunnen terugdraaien als zij dat wil voor de verkoop, al kan ik me niet voorstellen dat een eventuele koper valt over een deurknop die zij persoonlijk niet mooi vindt. En de meeste mensen zullen de wasmachine ook liever in de bijkeuken hebben dan in de keuken. Er zat nu geen knop op de deur en dat was zo onhandig als je de deur probeerde dicht te trekken. Dan moest je steeds heel snel je hand wegtrekken en ik vond dat met de kindjes heel gevaarlijk. We hebben er een eenvoudige knop opgezet die past bij de brievenbus en de kleur van het huisnummer. Maar ze vindt hem afschuwelijk en wil dat we die er vanaf halen en de deur opnieuw laten lakken (is een in de fabriek gelakte hardhouten voordeur). Ze gaat er zelf sowieso niet meer in wonen, dus ik vind het echt onzin.

We zijn op de muurkleur in de woonkamer na gewoon in het huis getrokken en hebben er niets aan veranderd, ik heb haar ook verzekerd dat we er goed voor zullen zorgen. Maar ze zei als het opnieuw in de verkoop moest, dat ze dan sowieso wil dat wij eruit gaan zodat het leeg is. Ook dat is geen probleem hebben we bij de notaris aangegeven (heeft niet onze voorkeur, maar is mogelijk als zij dat liever hebben). Maar als ik dat voorstel, wil ze dat ook niet, omdat we dan moeten ontbinden en ze geen aanspraak kan maken op haar 10%. Ik ben nu een beetje bang dat we straks weer bij de notaris zitten en ze ons hoe dan ook in gebreke gaat stellen, of het geheel nu onze fout was of niet. Ik neig er sowieso naar om uit het huis te trekken zolang en in ons oude huis te gaan bivakkeren, niet dat ze straks nog meer dingen gaan zoeken die wij 'verruïneerd' zouden hebben. Dan verf ik de woonkamer weer wit en is alles weer zoals het was. Op de deurknop na, want een deur opnieuw laten lakken daarvoor lijkt me van de zotte. Het gaat om deze knop, ze vindt het een schandaal en wil dat de deur weer glad is zonder knop:

Afbeelding

Ik heb me maar gedeisd gehouden tijdens ons gesprek, maar ik vind het heel vervelend dat ze zich ineens zo defensief opstellen terwijl wij ons aan alle afspraken hebben gehouden en altijd alle medewerking hebben verleend. Ik ga ons oude huis in ieder geval vanavond nog opnieuw te koop zetten en hoop maar dat het snel verkocht is, dan kan ze die boete ook uit haar hoofd zetten.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem198

Bericht 26 Apr 2017 20:08

Re: Opgelicht :-(

Wat een vervelende situatie allemaal en vervelend dat de verkoper zo doet.
Jullie hebben ook niet gekozen voor deze situatie.
Kan de notaris de afspraken niet op papier zetten zodat ze niet steeds kan wijzigen?

Wat Lady zegt daar was ik ook aan aan het denken.
Een ludieke actie om jullie huis te verkopen.
Nachtje proef slapen met 's ochtends uitgebreid ontbijt ofzo?
En dan wel een serieuze koper natuurlijk.
Sowieso wil ik jullie huis wel delen op FB.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 26 Apr 2017 22:42

Re: Opgelicht :-(

Lief Victoria! Het is te vinden op Facebook onder InboedelWeg, dat is het bedrijf van mijn man. Ik heb het net ook op Immoweb, de Belgische Funda, gezet. De komende dagen willen we nog wat verven en er moeten nog wat meubels in het huis, dan kunnen we nieuwe foto's maken.

De notaris heeft alle afspraken van maandag op papier gezet en 's middags naar ons gemaild. Maar ze wil het nu dus ineens niet meer tekenen en begint ineens over allerlei pietluttige dingen. We krijgen heel sterk het idee dat het haar alleen maar om die boete van 10% gaat, echt niet fair dat ze die wil eisen, want de notaris vond een minnelijke ontbinding in deze vervelende en niet alledaagse situatie de beste oplossing. Maar daar gaat ze dus niet in mee. Haar man is overigens wel aardig, maar het huis staat alleen op haar naam, dus hij heeft er volgens mij echt niets over te zeggen.

Straks hebben we niet alleen een advocaat nodig voor onze zogenaamde kopers, maar ook nog voor de verkopers. En wij houden ons maar gedeisd, de douche lekt al vanaf dag 1, maar wij zijn van plan de badkamer te veranderen, dus laten we het maar zo. We hebben al 3 keer een verwarmingsmonteur voor de ketel hier gehad, die geeft steeds storingen door achterstallig onderhoud. Kortom, we werken in geen enkel opzicht tegen en toch worden wij van alle kanten tegengewerkt. Zo voelt het in ieder geval.

Ik ga het morgen even voorleggen aan de notaris, die verwacht de ondertekende afspraken eigenlijk retour. Hopelijk heeft hij advies en kan hij het wat in perspectief plaatsen. Bedankt allemaal voor het meedenken! Ik hoop echt dat we binnenkort rust krijgen, waar dat dan ook is.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 26 Apr 2017 22:58

Re: Opgelicht :-(

Wat vervelend dat de verkoper nu ineens zo moeilijk doet, terwijl jullie al afspraken hadden gemaakt.
Ik hoop dat jullie oude huis snel verkocht is. Ik heb geen gedeeld op fb.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 26 Apr 2017 22:59

Re: Opgelicht :-(

Superlief, dankjewel!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 23:55

Bericht 27 Apr 2017 07:03

Re: Opgelicht :-(

Pineco wat vervelend dat de verkopers ineens zo omgeslagen zijn. Ik snap dat zij hier ook de dupe van zijn maar als je afspraken maakt dan is het niet netjes om daar opgetut te komen. Heb in ieder geval het Facebook bericht gedeeld!
<<

Anoniem278

Bericht 27 Apr 2017 07:04

Re: Opgelicht :-(

Pfff, wat een gedoe wordt het nu. Ik hoop zo dat het uiteindelijk magisch goed komt, en iemand jullie huis koopt en alles alsnog volgens plan zal gaan.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 27 Apr 2017 07:26

Re: Opgelicht :-(

Jeetje wat een verhaal... ik heb t huis ook gedeeld op Facebook. Wat een prachtige woning trouwens!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 27 Apr 2017 07:34

Re: Opgelicht :-(

Oh wat afschuwelijk, nu aan beide kanten gezeur. Heel kinderachtig hoor, van die vrouw. Succes, hopelijk is jullie huis snel verkocht.

♥♥
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 27 Apr 2017 08:17

Re: Opgelicht :-(

Oh gadverdamme. Het leek juist een lichtpuntje, die houding van de verkopers. Het is vanuit hun misschien logisch dat ze ook balen en niet verder kunnen maar zeuren over een knop is wel het andere uiterste.

Ik kom er door al het delen wel achter dat wij op dezelfde middelbare school hebben gezeten :).
<<

Anoniem245

Bericht 27 Apr 2017 09:53

Re: Opgelicht :-(

Kunnen jullie het huis niet delen op FB met het hele verhaal er gewoon bij? Dat jullie gedupeerd zijn etc met mooie foto's. En dan inderdaad een nachtje proefslapen enzo. Gewoon heel groots opzetten.
Sterkte in ieder geval!
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 27 Apr 2017 15:31

Re: Opgelicht :-(

Wat een nachtmerrie zeg! Ik heb je bericht gedeeld op Facebook. Ik woon bij je in de buurt, hopelijk helpt dat.
We hebben trouwens dezelfde studie gedaan en doen ongeveer hetzelfde werk :)
<<

Anoniem210

Bericht 28 Apr 2017 12:08

Re: Opgelicht :-(

Whut? Nee! en nog 10 scheldwoorden. Wat een domper dat de verkoopster zich nu ook tegen jullie keert. Bah.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 28 Apr 2017 18:26

Re: Opgelicht :-(

Het lijkt wel alsof iemand dat bij haat heeft ingefluisterd en ze het zich nu ineens beseft. Wat naar! Heel veel succes met het verkopen van jullie huis.
<<

Anoniem192

Bericht 28 Apr 2017 18:29

Re: Opgelicht :-(

Maar wat ik niet helemaal snap, wat hebben die mensen er nu mee bereikt dan?
<<

Anoniem221

Bericht 28 Apr 2017 18:53

Re: Opgelicht :-(

Pippa schreef:Maar wat ik niet helemaal snap, wat hebben die mensen er nu mee bereikt dan?


Het komt vrij vaak voor. Ze doen alsof ze het huis contant kunnen betalen en hopen zo de sleutel te krijgen. Als dit lukt dan kunnen ze op de één of andere manier de overdracht blijven rekken en zijn ze koning te rijk in hun nieuwe huis. Op het eind worden ze natuurlijk gewoon verwijderd, maar tot die tijd hebben ze mooi kunnen wonen. Ze hebben geen geweten, mensen die zoiets doen.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers