Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Douchen/wassen

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 28 Apr 2017 16:12

Douchen/wassen

Gaat dit bij jullie kinderen zonder problemen? Hoe vaak douchen of wassen jullie je kind en hoe doe je dit?

Bij stiefdochter is dit een drama, dus ik ben even benieuwd hoe dit bij andere kinderen gaat.
❤ 7 juni 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 28 Apr 2017 16:17

Re: Douchen/wassen

Mijn kind heeft daar nog geen mening over maar ik weet nog dat ik, toen ik een jaar of 7-8 was, douchen echt verschrikkelijk vond. Op een gegeven moment is mijn moeder met een soort beloningssysteem gaan werken, als ik een bepaalde periode (weet niet meer hoe lang, een maand misschien) om de dag had gedoucht kreeg ik iets.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 28 Apr 2017 16:23

Re: Douchen/wassen

Ik vond douchen altijd een drama en nog steeds ben ik geen fan. Haha.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 28 Apr 2017 16:24

Re: Douchen/wassen

Mijn kinderen zouden beide het liefst de hele dag onder de douche staan, dus waarschijnlijk geen vergelijking ;)
Ze douchen elke dag en wassen zichzelf dan met zeep. Haren wassen doe ik te weinig, om de paar dagen. De jongste moppert hier altijd een beetje bij, maar dat is na het uitspoelen ook klaar
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

-Ali-

Noob

Berichten: 21

Geregistreerd: 09 Dec 2016 11:46

Bericht 28 Apr 2017 16:25

Re: Douchen/wassen

Iedere ochtend worden de kinderen met een washandje met water gewassen(gezicht, handjes, geslachtsdeel en billen). Ze doen het eigenlijk zelf met wat aansturing. S'avonds in bad of onder de douche ( haren wassen, lichaam en billen met wasgel wassen en geslachtsdeel met water afspoelen).
Haren wassen zou in principe niet dagelijks hoeven, maar dochter smeert vaak met eten of een snoepje, waardoor haar haren wel eens plakken of er zit zand in haar haren door de zandbak op school. Zoon heeft dagelijks wat gel in zijn haar.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 28 Apr 2017 16:36

Re: Douchen/wassen

M'n oudste doucht iedere avond sinds hij naar school gaat. Haren wassen doen we eigenlijk nauwelijks. Hij klooit wat met de ramenwisser, spuit wat met een plantenspuit en dan ist wel weer klaar.
#teammaple🍁
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 28 Apr 2017 16:37

Re: Douchen/wassen

We wassen de gezichten, handen, billen etc iedere dag met een washandje. Douchen of bad doen ze 2-3 x per week. Niet te vaak iig ivn droge huiden. Haren wassen gebeurt hier 1x per maand bij dochter. Alleen water is afdoende om het haar schoon te krijgen. Zoon doen we iets vaker ivm gel in de haren.
<<

Anoniem236

Bericht 28 Apr 2017 16:41

Re: Douchen/wassen

Douchen of in bad, beide kinderen genieten hier enorm van. Ze gaan om de dag meestal, soms vaker.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 28 Apr 2017 16:43

Re: Douchen/wassen

Ik weet niet precies hoe vaak ze bij haar moeder gedoucht of gewassen wordt, maar bij ons krijst ze elke keer alles bij elkaar, om wanhopig van te worden. Ze moet in elk geval bij ons elke dag gewassen worden met een washandje en eens per weekend doucht m'n vriend meestal met haar. Ik zit ook aan een beloningssysteem te denken nu, want dit is echt niet leuk meer.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem197

Bericht 28 Apr 2017 16:47

Re: Douchen/wassen

Zoon (2jr) gaat het liefst iedere dag in bad. Douche wil hij niet.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 28 Apr 2017 17:02

Re: Douchen/wassen

Elke dag of om de dag, maar altijd zonder problemen. Vroeger was het vooral met de jongste lastiger. Die had er toen echt een hekel aan.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 28 Apr 2017 17:09

Re: Douchen/wassen

Bij ons hoeven ze niet te wassen met een washandje, ik heb die dingen niet eens. Gewoon met hun handen en zeep vind ik voldoende.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

ChiQ

Bericht 28 Apr 2017 17:12

Re: Douchen/wassen

Urban Naked schreef:M'n oudste doucht iedere avond sinds hij naar school gaat. Haren wassen doen we eigenlijk nauwelijks. Hij klooit wat met de ramenwisser, spuit wat met een plantenspuit en dan ist wel weer klaar.



Dit. En dan meestal 3x in bad. En als hij bijna klaar is wast hij met zeep achter zijn oortjes, onder zijn armpjes (dat is zo schattig) tussen zijn billen en zijn piemel, als laatst zijn voeten.

In bad was ik zijn haar omdat hij dat een drama vindt en zo lekker geen kant op kan. Duurt echt maar een halve minuut maar door het nadoen van een speenvarken veel te lang.

Bliss: wat vindt ze precies erg?
<<

anoniem196

Bericht 28 Apr 2017 17:21

Re: Douchen/wassen

Allebei om de dag douche.
Soms lekker spelen in bad als we iets meer tijd hebben.
Zomers elke dag. I.v.m. zonnebrand en in de zandbak spelen met blote benen.
Oudste moppert altijd bij het douche.

Haren van de oudste was ik 1x per week na zwemles.
Ze heeft nog geen haarlak of iets in haar haar en heeft altijd een staart in.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 28 Apr 2017 17:24

Re: Douchen/wassen

J gaan 1x per week onder de douche of in bad en dan wassen we ook haar haren.
Daarnaast 's ochtends voor het aankleden even een washand over haar vagina en billen.
Ze heeft een gruwelijke hekel aan douchen en haren wassen en ook nog eens een hele droge huid dus we hebben met haar afgesproken dat ze maar 1x per week hoeft.
S gaat 2x per week in bad incl haren wassen en soms vaker als ze er weer eens eten in smeert. Ook bij haar doe ik 1x per dag met een washandje ipv billendoekjes.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Fanta

Noob

Berichten: 88

Geregistreerd: 05 Nov 2016 02:22

Bericht 28 Apr 2017 17:25

Re: Douchen/wassen

Vaak is het om de dag douchen/ badderen of ze moeten heel vies zijn dan elke dag. Ze hebben er geen hekel aan. Ze staan het liefst een half uur onder de douche
*2009*2011*2013*
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 28 Apr 2017 18:09

Re: Douchen/wassen

Hier gaat S 2 a 3 keer in de week, ivm een droge huid, als hij heel vies is geworden in de speeltuin bijvoorbeeld gaat hij uiteraard extra. In het weekend meestal met mijn man mee, soms met mij, hij gaat weleens in zo'n opblaasbadje wat precies in de douche past ( we hebben geen bad) of gewoon alleen onder de douche, er ligt een anti-slip matjes in.
We doen een beetje zeep op zijn handje en hij wast zichzelf inmiddels, zijn haren hebben we nog nooit gewassen, dat is ook echt niet nodig eigenlijk.
Hij vind het heerlijk, heeft wat lege flessen, bootjes en eendje en vind het ook gewoon lekker om het water over zich heen te laten lopen. Meestal is het eerder een probleem om hem onder de douche uit te krijgen. We draaien nu gewoon de douche dicht en als hij het koud krijgt komt hij er vanzelf ook wel onder uit, scheelt een hoop drama.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1935

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 28 Apr 2017 18:12

Re: Douchen/wassen

Hier gaan ze meestal dagelijks, maar we slaan ook wel eens een dag over. Haren wassen is 1 of 2 keer per week. Mijn dochter is dol op douchen, zij staat er zo een half uur onder. Mijn zoon heeft er een hekel aan. Dit heeft voor het grootste deel te maken met het aan- en uitkleden en het afdrogen. Hij vindt dit teveel moeite en werk om dit zelf te doen. Het douchen op zich vindt hij niet zo erg, al slaat hij het liever over. Heb je een idee waarom je stiefdochter zo'n hekel heeft aan douchen? Kan ze het uitleggen?
2011 2012 2017
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 28 Apr 2017 18:29

Re: Douchen/wassen

Dochter gaat 2-3 per week. Heeft een droge huid, en wil vaak ook spelen tijdens het douchen dus dan kan ik de haren niet droog houden, en die wil ik ook niet iedere dag wassen.
Onder de douche is eigenlijk nooit een probleem geweest. We hebben nu een douchekuip, dus voor haar nog soort badje. De ene keer speelt ze met een gietertje, of ligt ze wat te liggen. Laatste tijd wil ze haar dino'smee onder de douche.
Alleen het er uit komen kan nog wel eens problemen geven ;)

Als kids van vriend hier zijn dan is dat ook nooit een probleem.

Vrieger had ik wel een hekel aan mn haren wassen. Uiteindelijk heb ik ooit de afspraak gehad dat ik dan niet mn haren hoefde te wassen met shampoo, maar wel met cremespoeling. En nog steeds is dit mn favoriet niet. Niet het wassen zelf, maar juist het droog maken
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 28 Apr 2017 18:31

Re: Douchen/wassen

Ik was hem dagelijks goed en hij gaat 1x per week in bad.
Het badje zetten we op de grond in onze douchecel. Hij vindt dit fantastisch!
Spelen met de shampoofles en met zijn badeendje
2016
<<

Anoniem316

Bericht 28 Apr 2017 18:39

Re: Douchen/wassen

L gaat tot nu toe met veel plezier in bad (soms onder de douche). Ze gaat om de dag. Kan me niet voorstellen dat ze het ooit vervelend gaat vinden trouwens. Ze krijgt ook gewoon de douche op haar hoofd en water over haar gezichtje.
<<

Anoniem209

Bericht 28 Apr 2017 18:39

Re: Douchen/wassen

Mijn kinderen gaan om de dag in bad. En in de zomer iedere dag. Haren wassen gebeurd 1-2 keer per week. Beide vinden ze douchen of in bad fijn en het liefst gaan ze met z'n tweeën tegelijk. De jongste gaat altijd in bad want die vind de douche nog een beetje eng.
<<

Anoniem243

Bericht 28 Apr 2017 19:01

Re: Douchen/wassen

Mijn zoon is hetzelfde als ik: nooit zin om te gaan douchen maar als 'ie er eenmaal onder staat wil hij er niet meer uit, haha. We douchen hem om de dag, verder met een washandje gezicht, handen, billen. Gek genoeg wil hij na een echte badderfanaat te zijn sinds een aantal maanden helemaal niet meer in bad.

Hoe oud is ze ook alweer Bliss? Misschien een idee om haar zelf lekker douchespul en een leuke douchepuff of iets te laten uitzoeken? En je kunt ook wat dingen om te spelen bedenken; scheerschuim met (food)kleurstof en daarmee kliederen of het op een andere manier interessant maken (ik las eens "als we nu je ene arm helemaal in vershoudfolie doen zou 'ie dan nog nat worden?")
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 28 Apr 2017 19:21

Re: Douchen/wassen

Hier douchen ze om de dag en in de zomer iedere dag. Maar als ze vies zijn uiteraard extra en met sportten douchen ze ook altijd.

Hier geen drama, ze douchen zich zelf volledig, ik droog ze alleen af.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 28 Apr 2017 19:29

Re: Douchen/wassen

Hier douchen ze 2 keer in de week of gaan ze in bad. Soms vaker als ze erg vies zijn. Ze hebben allebei snel een droge huid. We wassen wel gezicht, handen, en billen dan.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers