Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic #2

<<

Anoniem210

Bericht 22 Apr 2017 08:56

Re: Sollicitatietopic #2

Klinkt goed. En wat veel vakantiedagen inderdaad. Lekker!
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 22 Apr 2017 11:18

Re: Sollicitatietopic #2

Jammer dat je het niet geworden bent, Lennox! Heb je nog iets anders op het oog?
Jeanette, succes!
Wat leuk dat je weer op gesprek mag komen, Elliot! Om wat voor een functie gaat het? Succes alvast!
Serena, weet jij inmiddels al meer over welke baan het gaat worden?
Sarah1985, hoe ging jouw sollicitatiegesprek?
Chava, jammer dat de functie toch niks voor jou lijkt te zijn. Maar goed dat je dat gewoon hebt afgebroken dan. Je hebt een baan dus het moet wel echt goed voelen toch? Hopelijk hoor je gauw iets van de rechtbank.
Gefeliciteerd, Libelle!

Ik had vorige week een tweede gesprek. Helaas diezelfde middag nog te horen gekregen dat ze de keuze hebben laten vallen op een van de andere twee. Die had meer ervaring. Super jammer, want het leek me echt een leuke baan.
Nou hou ik mijn ogen en oren gewoon open. Mocht er iets anders voorbij komen kijken we wel weer verder.
<<

Anoniem210

Bericht 22 Apr 2017 11:48

Re: Sollicitatietopic #2

Wat jammer Winegum. Heb je momenteel wel een andere baan of ben je werkloos?

Ik kijk niet om mij heen hoor. Ik zit in principe wel oke nu. Maar deze vacature kwam via via op mijn pad en ik kon het niet voorbij laten gaan. Over een tijdje wil ik hier wel weg maar de situatie is er nu ook niet echt naar. En dat is ook de grootste reden waarom ik nu niet ben aangenomen.
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 22 Apr 2017 12:57

Re: Sollicitatietopic #2

Jammer Winegum, hopelijk kom je snel weer iets tegen.
Toch ook voor jou jammer Lennox, afwijzing is sowieso niet leuk,
Gefeliciteerd Libelle!

Ik heb uiteindelijk voor het eerste aanbod gekozen en ook een afwijzing van de baan waar ik als laatste gesprekken had. Kwam dus uiteindelijk ook wel weer goed uit. En beide zijn we het erover eens dat wellicht in de toekomst we nog eens kunnen praten en dat er dan wel wat voor me in zit daar, dus dat is wel een hele fijne conclusie zo. Begin mei kan ik beginnen bij mijn nieuwe baan, heb er ook wel super veel zin in!
<<

Peeteke

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 119

Geregistreerd: 16 Mei 2015 10:10

Bericht 22 Apr 2017 14:29

Re: Sollicitatietopic #2

zo dacht ik 'ik ga als kamermeisje aan de slag en ik zie wel wat er op mijn pad komt' en zo heb ik 2 gesprekken in een week tijd! :smile:

vanavond eerst voor een zomerbaantje bij een kinderpark hier in de buurt als entertainer / activiteitenbegeleidster, en vrijdag een bij een soort uitzendbureau voor in de kinderopvang. Dus allebei veel meer passend bij de opleiding die ik gedaan heb! =D
10 december 2014 werd ik zijn meisje, 20 mei 2016 zijn wij gaan samen wonen, 10 februari 2017 ging hij op zijn knieen!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 24 Apr 2017 06:52

Re: Sollicitatietopic #2

Ik plemp hier even mijn vraag hoor.

Ik heb morgen een tweede gesprek bij een kledingzaak (een kletspraatje in de winkel was blijkbaar het eerste gesprek). Nu zit ik in over de kleding.

Optie 1: Kleding naar de stijl van de winkel maar niet heel netjes (donkerblauwe broek, taupe top en sjaal en donkerblauw vestje).

Optie 2: Kleding die wat netter is, iig een blazer met broek in zwart of grijs.

Ik heb altijd geleerd dat je netter gekleed naar een sollicitatiegesprek gaat dan dat je op je werk zou verschijnen, vandaar mijn twijfel.

Ik heb in deze winkel eerder gesolliciteerd, toen zat ik bij de laatste twee maar ben ik helaas afgewezen.
<<

Anoniem250

Bericht 24 Apr 2017 09:17

Re: Sollicitatietopic #2

Ik zou denk ik net iets netter gaan. Omdat ik dezelfde regel hanteer als jij al opnoemde in je bericht. Maar aan de andere kant weet ik niet hoe het zit in kledingwinkels. Misschien ben je een betere kandidaat als je je naar de stijl van de winkel kan kleden?

Aan mijn mening heb je dus niks.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 24 Apr 2017 09:21

Re: Sollicitatietopic #2

Bij een kledingzaak zou ik inderdaad eerder neigen naar een outfit in de stijl van de winkel. De outfit die jij omschrijft klinkt nog steeds wel netjes, dus ik zou daarvoor gaan!
❤ 7 juni 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 24 Apr 2017 09:53

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd Serena! Super leuk :)

Katrien, ik denk dat ik in jouw geval voor optie 1 zou kiezen.

Ik heb vanmorgen het gesprek gehad maar dat gaat echt niks worden (van mijn kant). Het was een hele rare organisatie, het kwam een beetje louche op mij over. Het gesprek liep ook niet zo lekker, dus ik denk dat het van hun kant ook geen match was.

♥♥
<<

Patsy

Bericht 24 Apr 2017 11:18

Re: Sollicitatietopic #2

HollyGolightly schreef:Ik zou denk ik net iets netter gaan. Omdat ik dezelfde regel hanteer als jij al opnoemde in je bericht. Maar aan de andere kant weet ik niet hoe het zit in kledingwinkels. Misschien ben je een betere kandidaat als je je naar de stijl van de winkel kan kleden?

Aan mijn mening heb je dus niks.


Dat was dus precies mijn twijfel :smile:
<<

Anoniem210

Bericht 24 Apr 2017 11:46

Re: Sollicitatietopic #2

Katrien in deze situatie zou ik ook voor de 1e optie gaan en in de kledingstijl van de winkel gaan.
<<

Patsy

Bericht 24 Apr 2017 13:37

Re: Sollicitatietopic #2

Ik denk idd dat ik dat maar ga doen. Bedankt!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 24 Apr 2017 15:16

Re: Sollicitatietopic #2

For what it's worth: ik zou ook voor de stijl van de winkel gaan. Dat is hetgene wat je aan moet prijzen en daarmee toon je mijn inziens dat je je in elk geval prettig voelt met wat zij verkopen.
L2014 & H2017
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 25 Apr 2017 12:47

Re: Sollicitatietopic #2

OMG ik ben zo blij ik stuiter! Ik ben uitgenodigd voor een gesprek voor die functie die mijn voorkeur had :D Niet alleen lijkt het werk mij inhoudelijk onwijs tof, het is ook twee schalen hoger dan dat ik nu zit én van deur tot deur is de reistijd maar 14 minuten en ik kan zelfs bij mooi weer op de fiets :heart: Ik hoop zo hard dat ik word aangenomen!

♥♥
<<

Peeteke

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 119

Geregistreerd: 16 Mei 2015 10:10

Bericht 25 Apr 2017 13:47

Re: Sollicitatietopic #2

@Elliot, aaah wat fijn!

Hier zaterdagavond eerste gesprek gehad (stond na 10 minuten weer buiten) en mocht maandag gelijk dagje meedraaien. Kwam er toch achter dat het allemaal leuker klonk dan dat het was en ook qua werktijden minder fijn. Nu dus toch maar bij het hotel blijven en op mijn gemak verder zoeken. Natuurlijk nog even afwachten hoe vrijdag gesprek gaat!
10 december 2014 werd ik zijn meisje, 20 mei 2016 zijn wij gaan samen wonen, 10 februari 2017 ging hij op zijn knieen!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 25 Apr 2017 14:09

Re: Sollicitatietopic #2

Bedankt Elliot.
En wat leuk! Wanneer heb je het gesprek?

Jammer Peeteke, waarvoor heb je vrijdag een gesprek?

Katrien, hoe ging je gesprek? En wat heb je uiteindelijk aan getrokken?
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 26 Apr 2017 15:29

Re: Sollicitatietopic #2

Oh wat leuk Elliot! Ben ook benieuwd wanneer je het gesprek hebt?
2012 & 2016
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 26 Apr 2017 16:04

Re: Sollicitatietopic #2

Solliciteren jullie via mail of nog echt dmv een brief sturen?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 26 Apr 2017 17:37

Re: Sollicitatietopic #2

Thunder schreef:Solliciteren jullie via mail of nog echt dmv een brief sturen?


Altijd via de mail, maar ik kom ook eigenlijk nooit meer vacatures tegen waar nog een adres in staat. Alhoewel, een tijd geleden had ik er wel een waar stond: stuur je brief naar...
Toen heb ik wel een brief per post verstuurd. Maar dat was ook gelijk de enige keer.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 26 Apr 2017 18:05

Re: Sollicitatietopic #2

Ik ook hoor, maar zat me het ineens zo af te vragen. Haha!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Peeteke

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 119

Geregistreerd: 16 Mei 2015 10:10

Bericht 27 Apr 2017 13:26

Re: Sollicitatietopic #2

@Serena als Uitzendkracht bij een uitzendbureau voor in de kinderopvang.

Vandaag weer moeten werken bij het hotel. Ben blij als ik daar weg ben, vandaag werd het mij thuis allemaal een beetje te veel. Niets was daar goed wat ik deed, werd erg opgejaagd waardoor ik nog meer fouten ging maken en dergelijke. Alleen maar nog meer redenen om druk verder te solliciteren.

dus nog steeds op zoek naar een baan voor ongeveer 32 uur in de week (liefst doordeweeks, 1 dag in weekend is niet zo'n probleem) in de buurt van Den bosch. Heb ervaring in de verkoopsector en diploma in de kinderopvang. Voor administratieve taken ben ik ook aanspreekbaar.
10 december 2014 werd ik zijn meisje, 20 mei 2016 zijn wij gaan samen wonen, 10 februari 2017 ging hij op zijn knieen!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 27 Apr 2017 17:53

Re: Sollicitatietopic #2

Wat gaaf Elliot! Wanneer is het gesprek?

Peeteke, jammer zeg!

Ik heb uiteindelijk toch de kleding aangedaan die het beste bij de winkel past. Het gesprek was erg leuk, dat vond de rayonleidster, die her gesprek afnam, ook. Morgen ga ik 2 uurtjes meedraaien. Spannend weer dus!
<<

Anoniem278

Bericht 27 Apr 2017 18:12

Re: Sollicitatietopic #2

Peeteke schreef:@Serena als Uitzendkracht bij een uitzendbureau voor in de kinderopvang.

Vandaag weer moeten werken bij het hotel. Ben blij als ik daar weg ben, vandaag werd het mij thuis allemaal een beetje te veel. Niets was daar goed wat ik deed, werd erg opgejaagd waardoor ik nog meer fouten ging maken en dergelijke. Alleen maar nog meer redenen om druk verder te solliciteren.

dus nog steeds op zoek naar een baan voor ongeveer 32 uur in de week (liefst doordeweeks, 1 dag in weekend is niet zo'n probleem) in de buurt van Den bosch. Heb ervaring in de verkoopsector en diploma in de kinderopvang. Voor administratieve taken ben ik ook aanspreekbaar.


Hier staan wat vacatures voor je
help-elkaar-aan-een-baan-t26602-25.html
<<

Anoniem210

Bericht 27 Apr 2017 18:26

Re: Sollicitatietopic #2

Wat goed Katrien. Veel plezier en succes morgen!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 01 Mei 2017 12:49

Re: Sollicitatietopic #2

...
Laatst gewijzigd door Thunder op 04 Mei 2017 09:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers