Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het algemene-het-is-hier-mis-topic

<<

Anoniem304

Bericht 26 Apr 2017 09:39

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Hoe was bij jullie de eerste menstruatie na de miskraam? Ik ben echt heel heftig ongesteld, nou wist ik van de gyn wel dat dat kon, maar had gehoopt dat ik daarin overgeslagen zou worden. :laughcry:
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 12:36

Bericht 26 Apr 2017 09:50

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Bij mij is het vooral anders, Cotton. Nu begint mijn menstruatie op dag 25/26 met wat oud bloedverlies, en op dag 28 barst de boel pas echt los, dat duurt ongeveer 2 dagen, en dan nog 2 dagen weer wat minimaal bloedverlis. Dus ik ben nu 6/7 dagen ongsteld zo ongeveer :palm: Voorheen begon het gewoon patsboem op dag 28 en duurde het 4 soms 5 dagen. De gyn zegt dat het geen kwaad kan, als er een regelmatige cyclus is. Nouja en dat is het wel, enorm regelmatig.

Sterkte Funk, het is zo naar allemaal.....
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Anoniem243

Bericht 26 Apr 2017 12:26

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Jeetje Funk, 10 weken, dan zit je ook al lang in onzekerheid, wat rot! En wat vervelend dat je nu nog niet zeker weet of het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is. Ik hoop voor je dat het allemaal 'vanzelf' gaat en je geen operatie of andere ingrepen nodig hebt.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 26 Apr 2017 12:36

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Sookie schreef:Wat fijn dat alles werkt en een mooie cyclus Cotton!

Met mij gaat het inmiddels ook wel weer oké Uffe. Lief dat je het vraagt! Ben vorige week vrijdag op controle geweest en alles zag er goed uit. Heb alleen nog bloedarmoede, wat langzaam vanzelf moet verbeteren en had tot een dag na de controle nog bloedverlies maar dat lijkt te zijn gestopt. Al heeft het dat eerder gedaan dus ik durf nog niet te juichen. Mentaal gaat het met ups en downs; heel blij dat ik weer wat energie heb en dat het lichamelijk allemaal opgelost lijkt te zijn maar soms ook nog wel verdrietig en bezig zowel de missed abortion op zich als de lange lichamelijke nasleep te verwerken.


Ik herken dit heel erg. Lichamelijk ben ik er wel weer bovenop. Ben lange tijd nog erg moe geweest maar dat is ook niet zo gek met 2x narcose. Mijn Hb is gek genoeg nooit meer geprikt. Mentaal vind ik het nog steeds lastig. Ik merk dat ik soms echt jaloers ben op zwangere vrouwen en dat ken ik niet van mezelf, zo moeilijk om het allemaal een plekje te geven.
⁠♡♡♡
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 26 Apr 2017 12:38

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Cotton, de eerste keer was het wel te doen. Duurde wel echt 6 volle dagen. Nu de tweede keer was HEL echt ik zeg dat niet snel maar heb echt met pijnstillers en kruik op bed gelegen 's avonds. Ik was in staat om me ziek te melden.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem243

Bericht 26 Apr 2017 12:46

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Uffe schreef:
Sookie schreef:Wat fijn dat alles werkt en een mooie cyclus Cotton!

Met mij gaat het inmiddels ook wel weer oké Uffe. Lief dat je het vraagt! Ben vorige week vrijdag op controle geweest en alles zag er goed uit. Heb alleen nog bloedarmoede, wat langzaam vanzelf moet verbeteren en had tot een dag na de controle nog bloedverlies maar dat lijkt te zijn gestopt. Al heeft het dat eerder gedaan dus ik durf nog niet te juichen. Mentaal gaat het met ups en downs; heel blij dat ik weer wat energie heb en dat het lichamelijk allemaal opgelost lijkt te zijn maar soms ook nog wel verdrietig en bezig zowel de missed abortion op zich als de lange lichamelijke nasleep te verwerken.


Ik herken dit heel erg. Lichamelijk ben ik er wel weer bovenop. Ben lange tijd nog erg moe geweest maar dat is ook niet zo gek met 2x narcose. Mijn Hb is gek genoeg nooit meer geprikt. Mentaal vind ik het nog steeds lastig. Ik merk dat ik soms echt jaloers ben op zwangere vrouwen en dat ken ik niet van mezelf, zo moeilijk om het allemaal een plekje te geven.


Nee, die twee keer narcose hakt er echt wel in ja, viel me vies tegen. Vervelend dat je het er ook nog zo lastig mee hebt. De jaloezie heb ik gelukkig over het algemeen niet, alleen met heel pril zwangere vrouwen (of als ze met z'n allen vrolijk zwanger zitten te zijn in een wachtkamer...) en zwangerschapsaankondigingen moet ik wel even slikken. Maar 'het een plekje geven' is inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan. Door de nasleep heb ik ook echt het idee maanden 'kwijt' te zijn. Maar we richten nu de blik weer vooruit en af en toe ga ik gewoon even bewust zitten rouwen want het moet er wel uit.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 26 Apr 2017 12:52

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Het is ook vooral het stukje pril zwangeren en zwangerschapsaankondigingen moet ik zeggen. Pas hadden we er op mijn werk 1 en het was niet helemaal duidelijk van wie, toen werd ik gefeliciteerd *slik*. Dat maanden kwijt zijn inderdaad. Bij ons is het volgende week 4 maanden na de eerste curretage en soms voelt het nog als vorige week dat ik op die echobank lag en het slechte nieuws kreeg. Mijn man kan gelukkig heel goed vooruit kijken dat helpt mij wel! Hoop dat jullie het ook snel weer aandurven om voor een 2e te gaan!
⁠♡♡♡
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 26 Apr 2017 13:06

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Dat herken ik wel hoor. Zwangerschapsaankondigingen blijf ik ook nog steeds moeilijk vinden. Eigenlijk vind ik dat ik gewoon gelukkig moet zijn met onze dochter. Wat ik natuurlijk ook énorm ben na alle ellende maar toch blijft het soms moeilijk. Een vriendin van me ('per ongeluk' zwanger na een keertje onveilig vrijen) klaagt er bijvoorbeeld over dat ze nu aankomt. Ik heb daar moeite mee. De onzekerheid vind ik eigenlijk het lastigste, jullie?
<<

Anoniem243

Bericht 26 Apr 2017 13:13

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Ah nee Uffe, dat is een heel vervelend foutje van die felicitatie!

Ik vind het vooral lastig in de zin dat ik het wel echt als een leventje en al een kindje zag, al was het nog maar 7,5 week. Vragen als 'wat als...' en 'wie zou het zijn geworden' houden me erg bezig. Het afscheid daarvan vind ik dus lastig. De onzekerheid zal vast erg gaan opspelen als we er weer voor gaan maar is nu dus niet zo relevant nog. Maar ben inderdaad wel bij voorbaat al gespannen voor een nieuwe zwangerschap.

Die tegenstrijdigheid van gelukkig zijn met de oudste en het er toch moeilijk mee hebben herken ik ook erg SoGood! Ik geniet aan de ene kant extra van hem, maar aan de andere kant knaagt er toch iets.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 26 Apr 2017 17:24

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Cotton schreef:Hoe was bij jullie de eerste menstruatie na de miskraam? Ik ben echt heel heftig ongesteld, nou wist ik van de gyn wel dat dat kon, maar had gehoopt dat ik daarin overgeslagen zou worden. :laughcry:

Ik ben 3 dagen ongesteld geweest, maar wel heftiger dan dat ik altijd was.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem304

Bericht 26 Apr 2017 17:25

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Burn schreef:
Cotton schreef:Hoe was bij jullie de eerste menstruatie na de miskraam? Ik ben echt heel heftig ongesteld, nou wist ik van de gyn wel dat dat kon, maar had gehoopt dat ik daarin overgeslagen zou worden. :laughcry:

Ik ben 3 dagen ongesteld geweest, maar wel heftiger dan dat ik altijd was.

Eghhh haha. Ben vandaag al 3x doorgelekt ook. Jippie.

Gelukkig had ik al inlegkruisjes als back up.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 26 Apr 2017 17:27

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Sookie schreef:Ik vind het vooral lastig in de zin dat ik het wel echt als een leventje en al een kindje zag, al was het nog maar 7,5 week. Vragen als 'wat als...' en 'wie zou het zijn geworden' houden me erg bezig. Het afscheid daarvan vind ik dus lastig. De onzekerheid zal vast erg gaan opspelen als we er weer voor gaan maar is nu dus niet zo relevant nog. Maar ben inderdaad wel bij voorbaat al gespannen voor een nieuwe zwangerschap.

Dit herken ik heel erg, die vragen die je jezelf stelt. Merk dat ik ook moeite heb met afscheid nemen daarvan.
En inderdaad de onzekerheid en gespannenheid voor een volgende zwangerschap.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 26 Apr 2017 17:27

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Cotton schreef:
Burn schreef:
Cotton schreef:Hoe was bij jullie de eerste menstruatie na de miskraam? Ik ben echt heel heftig ongesteld, nou wist ik van de gyn wel dat dat kon, maar had gehoopt dat ik daarin overgeslagen zou worden. :laughcry:

Ik ben 3 dagen ongesteld geweest, maar wel heftiger dan dat ik altijd was.

Eghhh haha. Ben vandaag al 3x doorgelekt ook. Jippie.

Gelukkig had ik al inlegkruisjes als back up.

Oh bluh! :(
Zo niet tof! Hopelijk ist snel voorbij! :)
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 26 Apr 2017 19:03

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Burn schreef:
Sookie schreef:Ik vind het vooral lastig in de zin dat ik het wel echt als een leventje en al een kindje zag, al was het nog maar 7,5 week. Vragen als 'wat als...' en 'wie zou het zijn geworden' houden me erg bezig. Het afscheid daarvan vind ik dus lastig. De onzekerheid zal vast erg gaan opspelen als we er weer voor gaan maar is nu dus niet zo relevant nog. Maar ben inderdaad wel bij voorbaat al gespannen voor een nieuwe zwangerschap.

Dit herken ik heel erg, die vragen die je jezelf stelt. Merk dat ik ook moeite heb met afscheid nemen daarvan.
En inderdaad de onzekerheid en gespannenheid voor een volgende zwangerschap.


Zo zie ik het ook hoor, het was nog heel klein maar voor ons al zoiets groots! Als ik naar mijn dochter kijk dan denk ik zou je broertje/zusje net zo leuk zijn? En als ik haar met haar pop zie sjouwen dan hoop ik alleen maar dat ze snel grote zus mag worden!

Ik heb van een vriendin een boek gehad "de jongen die in de hemel was". Wíl het deze vakantie gaan lezen als afsluiting ofzo. Eerder kon ik het nog niet aan.
⁠♡♡♡
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 30 Apr 2017 21:37

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Iemand die ook veel haaruitval heeft na een miskraam? Mijn haar is flut en ik heb continu puisten. Zou dat kunnen door hormonen, net als na een bevalling?
⁠♡♡♡
<<

Anoniem243

Bericht 01 Mei 2017 12:58

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Haaruitval heb ik ook, puistjes worden juist (iets) minder. Kan inderdaad komen door hormoonschommelingen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 01 Mei 2017 21:07

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Ik heb ook een tijd echt een (nog) slechte(re) huid gehad rond mijn miskramen. Hoort er beetje bij kennelijk :S
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem304

Bericht 02 Mei 2017 06:52

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Oh mijn huid heeft ook allemaal bultjes. Nooit aan gedacht dat het daar van kon komen.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 02 Mei 2017 12:34

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Nou dat kan er ook nog wel bij dan! Ik ga vanmiddag eerst eens naar de kapper, kijken of er iets te renoveren is!
⁠♡♡♡
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 02 Mei 2017 12:44

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Hier geen last van haaruitval of extra bultjes.
Hoe gaat het met iedereen hier?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem304

Bericht 02 Mei 2017 12:55

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Uffe schreef:Nou dat kan er ook nog wel bij dan! Ik ga vanmiddag eerst eens naar de kapper, kijken of er iets te renoveren is!

Haha. Ik hoop het voor je, komt vast goed!
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 12:36

Bericht 03 Mei 2017 09:54

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Ik had veel hoofdpijn na de miskraam, volgens de dokter kon dit goed komen door hormonen die natuurlijk allerlei kanten opschoten.
Toen ik even zwanger was had ik last van hele droge huid rondom mijn mond, achter mijn oren en boven mijn ogen. Dat verdween gelijk na de curettage, maf he!
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Anoniem243

Bericht 03 Mei 2017 12:59

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

En, ben je tevreden met het werk van de kapper Uffe?

Herkenbaar Flore. Hoofdpijn had ik ineens ook na de curretage, heeft bijna een week aangehouden. Kwam ook door de hormonen werd er gezegd inderdaad. Ingewikkelde zaak hoor, die hormonen!
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 04 Mei 2017 20:15

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Ja, het is wel weer iets voller. Kapster zag nog veel nieuwe haartjes van na de bevalling van F. dus komt wel weer goed hoop ik haha!

Verder gaat het hier wel oké. Ik wil heel graag weer zwanger worden maar heb nu zoiets al duurt het nog 6 maanden ook prima. Heerlijk genieten van F. en van de zomer lekker naar Frankrijk. Dit gevoel kan wel.morgen weer anders zijn.
⁠♡♡♡
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 05 Mei 2017 14:39

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Ik kwam deze app tegen: https://www.loss-app.nl/ geen idee of het wat is, maar het is een app van het trimbos instituut voor mensen die hun kindje tijdens de zwangerschap zijn verloren. Dus ik wou het toch even met jullie delen en voor iedereen nogmaals een dikke knuffel.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers