Bericht 26 Apr 2017 11:44

Re: Juffen en taalfouten

Tom: dit topic is geopend waarbij het aanvankelijk ging over juffen, maar later worden ook andere beroepen genoemd, toch? :) In alle beroepen waarin je veel moet schrijven, lijkt het me essentieel dat je de regels beheerst (in de breedste zin van het woord). Bij juffen en meesters is het echter zo dat zij hun kennis overbrengen op kinderen en dat is doorgaans niet het geval bij juristen, secretaresses en beleidsmedewerkers (en nog vele andere beroepsgroepen).

Frankie: rot dat je je aangevallen voelt, terwijl ik echt niet vermoed dat dit ook maar iemands intentie was. Volgens mij is dit topic heel algemeen bedoeld. Het raakt misschien jouw onzekerheid en daardoor voelt het persoonlijk. Ik denk oprecht dat dit niet nodig is, want ik wist bijvoorbeeld niet eens dat je juf bent en ik kan me voorstellen dat niet alle forummers van elkaar weten wat ze voor werk doen. :) Als iemand nu tegen mij zou zeggen dat ik niet moet willen werken in bepaalde functiebetrekkingen, kan ik dat alleen maar beamen. Ik ben namelijk echt een wandelend drama met statistische analyses. Zoals ik het lees ben jij dat zeker niet wat betreft taal. Je maakt foutjes en dat zien sommigen meteen, maar je bent toch meer dan alleen juf die af en toe iets verkeerd spelt? :)