Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic #3

<<

Anoniem210

Bericht 25 Apr 2017 09:50

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Olijfje, gefeliciteerd!!
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 25 Apr 2017 11:26

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Yes olijfje! Dat is een mooi begin!

Hier vanmorgen ook een knaltest (16 dagen na terugplaatsing van een cryo dus nu 4 weken en 6 dagen zwanger)
<<

Anoniem328

Bericht 25 Apr 2017 11:40

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Yes Chipa!!! Wat super! Kunnen we hopelijk samen meeschrijven in het wintertopic.
Had jij een cryo van 4 dagen oud?
<<

Anoniem256

Bericht 25 Apr 2017 12:38

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Oh wat fijn dames! Hopelijk zitten we dan samen straks! Ik heb vandaag weer een goede echo gehad en mag naar de verloskundige. Hoop daar ook snel voor echo te mogen, ben nog steeds wel wat onzeker.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 25 Apr 2017 12:55

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wat fijn punto! Gefeliciteerd!

Mijn cryo was inderdaad 4 dagen oud olijfje.

Als alles goed blijft gaan zijn we alle 3 rond dezelfde periode uitgerekend! Punto een paar weken eerder en olijfje en ik echt dicht bij elkaar. Duimen!
<<

Anoniem328

Bericht 25 Apr 2017 13:12

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wat fijn punto. Ja die onzekerheid kan nog wel even aanblijven helaas. Ook na de 12 weken termijn bleef ik nog onzeker. Ik denk dat dat onvermijdelijk is als het zo lang heeft geduurd om zwanger te raken. Het is moeilijk te geloven dat het dan eindelijk toch echt is gelukt!

Ja ik zat laatst te rekenen. Als ik 38 weken vanaf de punctie reken kom ik uit op 1 januari 2018 :smile:

Als ik zaterdag nog steeds een mooie test heb dan sluit ik me ook aan bij het zwanger topic.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 25 Apr 2017 13:33

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ik 27 december:)

Ik blijf deze keer gematigd enthousiast tot na de 2e echo. Vorige keer was de eerste echo prima incl kloppend hartje. 2e echo bleek het hartje niet meer te kloppen. Dat was zo'n keiharde klap.
<<

Anoniem328

Bericht 25 Apr 2017 13:51

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Heb jij nog lichamelijke klachten verder? Mijn buik voelt aan alsof ik elk moment ongesteld kan worden, maar ik weet van de vorige keer dat dat niets te betekenen hoeft. Maar fijn vind ik het niet. De buikpijn is ook wel dusdanig dat ik het moeilijk even kan loslaten/vergeten. Gelukkig mag ik over een week stoppen met de utrogestan. Hopelijk scheelt dat al iets. Gebruik jij dat nog?
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 25 Apr 2017 14:01

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Vorige week had ik wel een beetje menstruatie gevoel. Nu voel ik helemaal niets. Ik gebruik nog utrogestan. Moest vorige keer tot de 1e echo rond 7 weken. Ik ben toen toch doorgegaan ermee tot de 2e echo. Eigenlijk hoef ik geen utrogestan volgens de gyn maar vanwege mijn dunne bms hebben ze het toch maar gegeven.
<<

Anoniem328

Bericht 25 Apr 2017 14:02

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Oke ik hoef dat maar maar 5 dagen na de officiele testdatum te gebruiken. Gelukkig trouwens. Vind het echt rotspul.
Jij krijgt ook een vroege echo neem ik aan?
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 25 Apr 2017 14:38

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ja smerig is het wel. Heb er verder geen last van. Ik heb een echo rond 7 weken en een rond 10 weken. Als de eerste goed is ga ik wel heel brutaal vragen om een extra echo met 8 weken. Vorige keer was het vlak na de eerste echo mis gegaan. Ik wil niet weer 3 weken rondlopen terwijl het wellicht mis is. Heb jij al een echo datum?
<<

Anoniem256

Bericht 25 Apr 2017 16:26

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ik moet Utrogestan en Progynova gebruiken tm 12 weken, nog ff te gaan dus haha. Blijft een vies goedje, maar raak er nu ook aan gewend.
<<

Anoniem328

Bericht 25 Apr 2017 16:37

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Nee ik heb nog geen echo datum. Donderdag mag ik officieel pas testen van de kliniek en dan moet ik bellen. Dat wordt dus vrijdag ivm Koningsdag. De vorige keer had ik een echo met 6+5 dus ik hoop dat het nu ook weer rond die termijn kan. In ieder geval niet later dan 7 weken.

Ik snap dat jij heel graag een extra echo wilt. Ik kan me ook niet voorstellen dat ze daar niet akkoord mee gaan. Het is voor hen een kleine moeite en voor jou geeft het zoveel meer rust. Gewoon vragen!

Punto heb jij er nu een beetje vertrouwen in na de goede echo?
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 25 Apr 2017 18:00

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

@ punto, dan had jij een GEEP cyclus zeker?


@olijfje, ik heb de echo met 6 weken en 5dagen. Denk ook niet dat ze een extra echo zullen weigeren.

Vandaag opeens weer krampen. Weet niet of het mn darmen zijn of mn baarmoeder
<<

Anoniem256

Bericht 25 Apr 2017 18:07

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ik ken die term niet maar had een kunstmatige cyclus met vanaf dag 1 Progynova en later Utrogestan. 2x daags Progynova en 3x daags Utrogestan, mag dit in week 12 afbouwen.

Olijfje, nog niet helemaal maar komt wel steeds meer. Arts noemde dat de kans dat het nu goed gaat bovenin 90% is. Probeer er wel op te vertrouwen maar heb al zoveel pech gehad in dit traject. Kan haast niet geloven dat het goed zal gaan.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 25 Apr 2017 18:36

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

In leiden noemen ze dat een geep cyclus. Dacht dat dat overal zo heet haha.
Wanneer ben je uitgerekend? Moeilijk he. Aan de ene kant zo blij zijn dat het eindelijk gelukt is en gelijk die overheersende angst dat het toch weer van je afgenomen wordt.
<<

Anoniem256

Bericht 25 Apr 2017 19:01

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

8 december als het goed is. Ja het gevoel is heel dubbel inderdaad. Toch voelt het sowieso als anders dan de vorige keer, beter gevoel bij.

Lastig hè die krampen, mijn darmen doen dat ook erg veel. Zijn compleet van slag op het moment.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 25 Apr 2017 20:04

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Dan ben je al een mooi stuk onderweg! Hopelijk neemt het vertrouwen het helemaal over na de 12 weken.

Dat kan ook door de utrogestan komen las ik in de bijsluiter. Sowieso zijn rommelende en trage darmen wel echt een zwangerschapskwaaltje.
<<

Anoniem328

Bericht 26 Apr 2017 11:09

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Mijn darmen zijn ook van slag. Een lawaai dat ze maken :palm:
Verder ook al vaag misselijk en een droge mond. Had ik de vorige keer ook. Toen had ik daardoor mega behoefte aan zure dranken. Gingen toen echt liters karnemelk en sinaasappelsap doorheen. Dus ik zie het nu maar als ern goed teken!

Punto wat fijn dat je er een beter gevoel bij hebt! Hopelijk heb je rond 8 december eindelijk een kindje in je armen :love: Wat heeft het lang geduurd he!
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 26 Apr 2017 12:08

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Bij mij lijken mn darmen wat milder gestemd. Ik had bij de vorige zwangerschappen continu een vieze smaak in mn mond. Daardoor bleef ik eten. Toen ook 25kg aangekomen. Bij de miskraam hetzelfde. Hopelijk deze keer niet want ben net afgelopen jaar 20kg afgevallen.

Ik zit al te kijken naar positiebroeken al durf ik het nog niet echt te kopen. Ook nog niet nodig trouwens maar ik heb nu niets meer van de vorige keer dat past. Op mp 2 leuke broeken gezien voor weinig. Twijfel! Ik ben ook zo ongeduldig haha
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5678

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 26 Apr 2017 13:57

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Tip; bij de Lidl is er komende week veel positiekleding in de aanbieding.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17369

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 26 Apr 2017 14:27

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Deze week al! Ik zag vandaag al allerlei tops, voedingsbh's en leggings :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Apr 2017 14:28

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ja sinds vandaag!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem328

Bericht 26 Apr 2017 14:58

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Chipa ja die vieze smaak heb ik ook. En droog! Heb al 3x mn tanden gepoetst vandaag.
Fijn dat je nu minder klachten lijkt te hebben! Ik hoop ook voor je dat je niet teveel aankomt. Zeker nu je net 20 kilo bent afgevallen! Maar je hebt het niet (volledig) zelf in de hand helaas.
Hoe oud is jouw dochter/zoon eigenlijk?

Ik heb gelukkig nog allemaal positiekleding van de vorige keer wat nog past want weeg precies hetzelfde als de vorige keer bij aanvang zwangerschap. Moest toen al met 8 weken positiekleding aan. Mn buik groeide echt als een razende.

Oh jongens morgen ga ik weer testen. Hoop zo dat het weer is opgelopen! Dan zijn we het punt voorbij waar het de eerste keer misging.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17369

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 26 Apr 2017 16:52

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

F-king spannend Olijfje!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers