Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zoon (7) leest 's avonds erg lang en doet dit stiekem

<<

Anoniem245

Bericht 25 Apr 2017 13:10

Re: Zoon (7) leest 's avonds erg lang en doet dit stiekem

Mamsie schreef:Ik ben het eigenlijk niet met het merendeel eens. Oke lezen is goed, maar daar gaat het nu niet om. Een kind van 7 heeft gewoon een bepaald aantal uren slaap nodig en persoonlijk vind ik om 22 uur gaan slapen echt te laat. Het lichaam heeft gewoon genoeg uren nodig, ook voor de verwerking van de dag etc. Ik zou nogmaals duidelijke afspraken maken en een wekkertje zetten tot wanneer hij mag lezen. Gaat de wekker af, dan boek inleveren en gaan slapen (wat dan meestal nog wel even duurt, omdat hij nog aan z'n boek zal denken). Ik zou wel consequenties hangen aan het stiekeme gedrag als hij dat blijft doen. Misschien kun je hem ook uitleggen waarom zijn lichaam een bepaald aantal uren slaap nodig heeft.

Als hij gewoon aan het spelen zou zijn, zou iedereen het afkeuren maar met lezen mag het dan ineens wel? Voor mij zou dat in dit geval geen verschil maken. Slaaptijd is slaaptijd.
Als mijn oudste bijv. nog huiswerk zit te maken om 22 uur heeft hij ook pech! Dan had je er eerder aan moeten beginnen.



Hier ben ik het mee eens, ik heb barstende hoofdpijn dus kan mezelf niet goed verwoorden maar ik vind wel dat er consequenties aan zouden moeten hangen. Hij luistert gewoon niet, als hij om andere dingen niet luistert wordt dat waarschijnlijk ook niet geaccepteerd. Dus, ik zou wel duidelijk afspreken, er wordt niet meer in bed gelezen, desnoods alle boeken naar onder, zodat hij niet meer naar jullie kamer kan om de boeken te pakken.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 25 Apr 2017 13:21

Re: Zoon (7) leest 's avonds erg lang en doet dit stiekem

Ik kon vroeger ook niet stoppen met lezen, mijn ouders hebben toen een tijdklok ingesteld, zo ging mijn lampje dus uit op een bepaalde tijd en kon ik dan dus niet meer lezen :).
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 25 Apr 2017 13:26

Re: Zoon (7) leest 's avonds erg lang en doet dit stiekem

Tja in de zomer blijft het tot 22 uur licht.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 25 Apr 2017 13:36

Re: Zoon (7) leest 's avonds erg lang en doet dit stiekem

Daarom zou ik dus voorstellen om wel de uitdaging eruit te halen. Hij vindt lezen leuk, is hartstikke goed maar hij moet ook slapen. En ik denk juist dat als je bepaalde dingen zo makkelijk mogelijk voor hem maakt, dat dan de spanning van het lezen af gaat. Van het stiekem doen, de boeken 'stelen', laat opblijven etc. Ik zou het zelf zeker ook niet goedvinden tot een uur of 22.00 maar daarom juist overdag alle ruimte geven om te lezen. Wie weet zelfs een leesuurtje overdag: dan kan hij ook alleen naar zijn kamer gaan en daar zich even terugtrekken ofzo.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 25 Apr 2017 13:39

Re: Zoon (7) leest 's avonds erg lang en doet dit stiekem

Ik ben het eens met mamsie. Waarom is het opeens niet erg als hij niet luistert omdat hij aan het lezen is? Zouden jullie dat ook vinden als hij op de ipad aan het spelen was? Ik ben blij dat mijn zoon graag leest hoor, maar op een gegeven moment is het tijd om te slapen. En of hij nou stiekem aan het lezen is of aan het spelen, hij moet gewoon slapen en als hij dan stiekem dingen gaat doen die niet mogen zitten daar consequenties aan.
2010 2012
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 25 Apr 2017 13:49

Re: Zoon (7) leest 's avonds erg lang en doet dit stiekem

Caro schreef:Daarom zou ik dus voorstellen om wel de uitdaging eruit te halen. Hij vindt lezen leuk, is hartstikke goed maar hij moet ook slapen. En ik denk juist dat als je bepaalde dingen zo makkelijk mogelijk voor hem maakt, dat dan de spanning van het lezen af gaat. Van het stiekem doen, de boeken 'stelen', laat opblijven etc. Ik zou het zelf zeker ook niet goedvinden tot een uur of 22.00 maar daarom juist overdag alle ruimte geven om te lezen. Wie weet zelfs een leesuurtje overdag: dan kan hij ook alleen naar zijn kamer gaan en daar zich even terugtrekken ofzo.


Ik begrijp je hoor en voor een deel ben ik het met je eens. Maar we hebben het over een kind van 7. Hij wil gewoon z'n boek lezen en dat hele spannende gebeuren en stiekem doen gaan het denk ik niet om. Ik denk dat de uitdaging eruit halen bij hem nog niet "werkt". Het stukje van het overzien dat het geen slim idee is om zo lang te lezen en inzien dat hij moet slapen zal hij nog niet zelf gaan inzien op deze leeftijd. Hij snapt dat natuurlijk wel, maar er naar handelen is wat anders.
Ik neem aan dat hij overdag mag lezen wanneer hij daar zin in heeft, dus dat zal niet veel uitmaken.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 25 Apr 2017 16:51

Re: Zoon (7) leest 's avonds erg lang en doet dit stiekem

Mamsie verwoord het inderdaad wel goed. Hij is idd nog maar 7, erg jong, en gaat al later naar bed dan zijn klasgenootjes. Dat stiekeme zit me dwars, en daar wil ik wel consequenties aan verbinden. Overdag mag hij altijd lezen, de boeken liggen overal, en hij kan ook altijd naar zijn kamer toe om daar rustig te lezen.

Maar ergens denk ik ook dat het verbieden weinig zin heeft omdat dat tot nu toe ook nog niet gewerkt heeft. Vanochtend heeft hij wel alle boeken naar beneden gebracht zodat hij ze niet meer zomaar kan pakken. Maar hij zal ze vast mee smokkelen weer. Voor nu steken we maar weer in op een goed gesprek, de boeken blijven even beneden en we zullen hem af en toe controleren. En dan mag hij best een half uurtje lezen voordat hij gaat slapen, maar op gegeven moment is het wel klaar voor hem. Maar of wij de "strijd" gaan winnen, ik heb er een hard hoofd in.

De laat maar gaan methode houd ik in mijn achterhoofd, maar ik vind hem idd nog wel jong om zelf zaken in te gaan zien, zo werkt het nog niet helemaal bij hem denk ik. En als we dit toepassen, leert hij dan ook niet dat als wij willen dat hij iets niet doet, hij doet het toch, hij uiteindelijk zijn zin krijgt? Lastig hoor, ik hink echt wel een beetje op 2 gedachtes.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 25 Apr 2017 16:54

Re: Zoon (7) leest 's avonds erg lang en doet dit stiekem

Dan vind ik misschien dat tijdklok licht idee wel een goede. Eerlijk is eerlijk, ik vind het nu nog steeds moeilijk om mijn boek weg te leggen, lees altijd langer dan gepland en stop meestal halverwege een hoofdstuk omdat ik de einde- hoofdstuk - cliffhangers helemaal niet kan weerstaan. Best moeilijk als je nog maar 7 bent.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 25 Apr 2017 17:36

Re: Zoon (7) leest 's avonds erg lang en doet dit stiekem

wat zouden jullie eigenlijk doen bij een kind dat heel vroeg wakker is? mag het kind stilletjes gaan spelen/lezen/naar beneden? of ga je het kind straffen en verplichten om langer te slapen?

beeldscherm zoals een tablet vind ik wel wat anders aangezien het licht daarvan invloed heeft op de aanmaak van melatonine en daarmee de slaap.


Mamsie schreef:Ik ben het eigenlijk niet met het merendeel eens. Oke lezen is goed, maar daar gaat het nu niet om. Een kind van 7 heeft gewoon een bepaald aantal uren slaap nodig en persoonlijk vind ik om 22 uur gaan slapen echt te laat. Het lichaam heeft gewoon genoeg uren nodig, ook voor de verwerking van de dag etc. Ik zou nogmaals duidelijke afspraken maken en een wekkertje zetten tot wanneer hij mag lezen. Gaat de wekker af, dan boek inleveren en gaan slapen (wat dan meestal nog wel even duurt, omdat hij nog aan z'n boek zal denken). Ik zou wel consequenties hangen aan het stiekeme gedrag als hij dat blijft doen. Misschien kun je hem ook uitleggen waarom zijn lichaam een bepaald aantal uren slaap nodig heeft.

Als hij gewoon aan het spelen zou zijn, zou iedereen het afkeuren maar met lezen mag het dan ineens wel? Voor mij zou dat in dit geval geen verschil maken. Slaaptijd is slaaptijd.
Als mijn oudste bijv. nog huiswerk zit te maken om 22 uur heeft hij ook pech! Dan had je er eerder aan moeten beginnen.

Als iemand tegen jou zegt: "je moet vanavond om 20:00 slapen" lukt jou dat dan ook?

ik ben nooit een vroege slaper geweest, van kleins af aan al niet. mocht ik niet lezen dan ging ik spelen, of naar buiten kijken of iets anders doen want ik was nog klaarwakker. het was niet dat ik zonder die activiteiten opeens eerder ging slapen dus wat schiet je er dan mee op om lezen/spelen/huiswerk maken/enz te verbieden? mijn ouders hebben werkelijk alles geprobeerd maar je kan een ander niet dwingen om op een bepaald tijdstip te slapen.
Afbeelding
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 25 Apr 2017 18:20

Re: Zoon (7) leest 's avonds erg lang en doet dit stiekem

Elska schreef:beeldscherm zoals een tablet vind ik wel wat anders aangezien het licht daarvan invloed heeft op de aanmaak van melatonine en daarmee de slaap.


Maar geldt dit niet ook voor een lampje boven zijn bed? Geen verstand van verder hoor.

Bij te vroeg wakker worden (hebben we gelukkig weinig ervaring mee) moeten ze bij ons wel in bed blijven. Meestal vallen ze alsnog in slaap. Maar goed, dat is makkelijk praten want dat gebeurd hier sporadisch een keer.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

ChiQ

Bericht 25 Apr 2017 18:31

Re: Zoon (7) leest 's avonds erg lang en doet dit stiekem

Haal alle boeken weg, verstop ze even. Laat hem 1 boek kiezen, en dan zeg je dat je 20:30 naar boven komt en dan even wat dingen uit het boek bespreekt, hem instoppen, boek mee en licht uit.
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 25 Apr 2017 18:37

Re: Zoon (7) leest 's avonds erg lang en doet dit stiekem

Dat stiekeme en niet aan de afspraak houden zou ik ook niet fijn vinden.
Daarbij is hij 7 en heeft nog veel slaap nodig, op die leeftijd kunnen ze dat nog niet zelf beslissen.
Ik zou duidelijke afspraken en consequenties en beloning aan verbinden.
Heeft hij een klokje op z'n kamer? Zou een tijdstip afspreken met hem, dan naar boven gaan, kort boek doornemen, instoppen en boek mee naar beneden en als hij zich hier aan houdt een beloning opstellen, houdt die zich er niet aan consequenties afspreken.

Over vroeg wakker, mijn kids zijn erg vroeg wakker, vooral mijn oudste. Was altijd rond 5:30'uur ongeacht tijdstip naar bed en dan direct hyper de piep en liefst het hele huis wakker, ook had hij hier op een gegeven moment last van en ik ook.
Ik heb hem een klokje gegeven, afspraken gemaakt, volgehouden en inmiddels weet hij dat hij in het weekend pas om 7 uur eruit mag komen.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 25 Apr 2017 18:38

Re: Zoon (7) leest 's avonds erg lang en doet dit stiekem

Elska schreef:wat zouden jullie eigenlijk doen bij een kind dat heel vroeg wakker is? mag het kind stilletjes gaan spelen/lezen/naar beneden? of ga je het kind straffen en verplichten om langer te slapen?

beeldscherm zoals een tablet vind ik wel wat anders aangezien het licht daarvan invloed heeft op de aanmaak van melatonine en daarmee de slaap.


Mamsie schreef:Ik ben het eigenlijk niet met het merendeel eens. Oke lezen is goed, maar daar gaat het nu niet om. Een kind van 7 heeft gewoon een bepaald aantal uren slaap nodig en persoonlijk vind ik om 22 uur gaan slapen echt te laat. Het lichaam heeft gewoon genoeg uren nodig, ook voor de verwerking van de dag etc. Ik zou nogmaals duidelijke afspraken maken en een wekkertje zetten tot wanneer hij mag lezen. Gaat de wekker af, dan boek inleveren en gaan slapen (wat dan meestal nog wel even duurt, omdat hij nog aan z'n boek zal denken). Ik zou wel consequenties hangen aan het stiekeme gedrag als hij dat blijft doen. Misschien kun je hem ook uitleggen waarom zijn lichaam een bepaald aantal uren slaap nodig heeft.

Als hij gewoon aan het spelen zou zijn, zou iedereen het afkeuren maar met lezen mag het dan ineens wel? Voor mij zou dat in dit geval geen verschil maken. Slaaptijd is slaaptijd.
Als mijn oudste bijv. nog huiswerk zit te maken om 22 uur heeft hij ook pech! Dan had je er eerder aan moeten beginnen.

Als iemand tegen jou zegt: "je moet vanavond om 20:00 slapen" lukt jou dat dan ook?

ik ben nooit een vroege slaper geweest, van kleins af aan al niet. mocht ik niet lezen dan ging ik spelen, of naar buiten kijken of iets anders doen want ik was nog klaarwakker. het was niet dat ik zonder die activiteiten opeens eerder ging slapen dus wat schiet je er dan mee op om lezen/spelen/huiswerk maken/enz te verbieden? mijn ouders hebben werkelijk alles geprobeerd maar je kan een ander niet dwingen om op een bepaald tijdstip te slapen.


Mogen jouw kinderen net zo laat naar bed als ze willen?

Ik heb een dochter die altijd vroeg wakker is en die mag niet voor 7 uur uit bed anders komt ze er steeds vroeger uit. Dus die moet tot 7 uur in bed blijven en ook stil zijn. Daarna mag ze eruit en gaan spelen. Ze hoeft dus niet verplicht te slapen maar wel in bed liggen. Hetzelfde als mijn zoon in de avond, als je nog niet kan slapen is niet erg maar wel gewoon lekker in je bed liggen en niet lezen of spelen na de afgesproken tijd anders valt hij zeker niet in slaap.
2010 2012
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 25 Apr 2017 19:07

Re: Zoon (7) leest 's avonds erg lang en doet dit stiekem

Elska schreef:wat zouden jullie eigenlijk doen bij een kind dat heel vroeg wakker is? mag het kind stilletjes gaan spelen/lezen/naar beneden? of ga je het kind straffen en verplichten om langer te slapen?

beeldscherm zoals een tablet vind ik wel wat anders aangezien het licht daarvan invloed heeft op de aanmaak van melatonine en daarmee de slaap.


Mamsie schreef:Ik ben het eigenlijk niet met het merendeel eens. Oke lezen is goed, maar daar gaat het nu niet om. Een kind van 7 heeft gewoon een bepaald aantal uren slaap nodig en persoonlijk vind ik om 22 uur gaan slapen echt te laat. Het lichaam heeft gewoon genoeg uren nodig, ook voor de verwerking van de dag etc. Ik zou nogmaals duidelijke afspraken maken en een wekkertje zetten tot wanneer hij mag lezen. Gaat de wekker af, dan boek inleveren en gaan slapen (wat dan meestal nog wel even duurt, omdat hij nog aan z'n boek zal denken). Ik zou wel consequenties hangen aan het stiekeme gedrag als hij dat blijft doen. Misschien kun je hem ook uitleggen waarom zijn lichaam een bepaald aantal uren slaap nodig heeft.

Als hij gewoon aan het spelen zou zijn, zou iedereen het afkeuren maar met lezen mag het dan ineens wel? Voor mij zou dat in dit geval geen verschil maken. Slaaptijd is slaaptijd.
Als mijn oudste bijv. nog huiswerk zit te maken om 22 uur heeft hij ook pech! Dan had je er eerder aan moeten beginnen.

Als iemand tegen jou zegt: "je moet vanavond om 20:00 slapen" lukt jou dat dan ook?

ik ben nooit een vroege slaper geweest, van kleins af aan al niet. mocht ik niet lezen dan ging ik spelen, of naar buiten kijken of iets anders doen want ik was nog klaarwakker. het was niet dat ik zonder die activiteiten opeens eerder ging slapen dus wat schiet je er dan mee op om lezen/spelen/huiswerk maken/enz te verbieden? mijn ouders hebben werkelijk alles geprobeerd maar je kan een ander niet dwingen om op een bepaald tijdstip te slapen.


Nee dwingen werkt niet, maar al ga je met je grote teen spelen, dat maakt mij niet uit. Dan liggen ze maar wakker. Kinderen gaan dan vanzelf dingen overdenken in hun bed en uiteindelijk vallen ze vanzelf in slaap. Dat is prima wat mij betreft. Ze moeten ook leren om zelf in slaap te vallen zonder dat daar eerst een uur lezen ofzo aan voorafgaat. Dan slapen ze namelijk nog later want ook dan gaan ze daarna eerst nog dingen overdenken etc. Zeker een kind van 7 geef je die vrijheid niet, ze hebben hun slaap gewoon nodig ookal denken ze zelf van niet.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 25 Apr 2017 20:52

Re: Zoon (7) leest 's avonds erg lang en doet dit stiekem

Knillis schreef:
Elska schreef:beeldscherm zoals een tablet vind ik wel wat anders aangezien het licht daarvan invloed heeft op de aanmaak van melatonine en daarmee de slaap.


Maar geldt dit niet ook voor een lampje boven zijn bed? Geen verstand van verder hoor.

nee dat geldt niet voor een zwak lampje boven het bed. heeft te maken met de kleur van het licht als ik het goed heb.

Vlaai schreef:Over vroeg wakker, mijn kids zijn erg vroeg wakker, vooral mijn oudste. Was altijd rond 5:30'uur ongeacht tijdstip naar bed en dan direct hyper de piep en liefst het hele huis wakker, ook had hij hier op een gegeven moment last van en ik ook.
Ik heb hem een klokje gegeven, afspraken gemaakt, volgehouden en inmiddels weet hij dat hij in het weekend pas om 7 uur eruit mag komen.

wat doet hij dan als hij in tussentijd als hij wel wakker is? toch niet spelen of een boek lezen?

sorry, beetje advocaat van de duivel maar dat is iets waar ik destijds moeite mee had. broertje en andere kinderen in die sochtends ver voor de wekker wakker waren mocht dan spelen/lezen. sommigen zelfs beneden tv kijken. (dat is blijkbaar ook iets van nu want daar was op het forum laatst nog een topic over, of kinderen sochtens alleen naar beneden mochten).

ik sliep gewoon tot de wekker maar als ik savonds niet kon slapen moest ik maar voor me uit liggen staren. uren en uren lang, hoe frustrerend. dan zie ik hier in het topic meerdere keren het argument dat een kind van 7 meer slaap nodig heeft. maar een kind dat vroeg wakker wordt heeft volgens datzelfde argument ook meer slaap nodig.

Mamsie schreef:Nee dwingen werkt niet, maar al ga je met je grote teen spelen, dat maakt mij niet uit. Dan liggen ze maar wakker.

ik vind het wel lekker makkelijk om te zeggen dat een kind dan maar wakker moet liggen.
het eerdere argument dat een kind niet mag lezen omdat het een bepaald aantal uur slaap nodig heeft gaat dan niet meer op. want een kind dat wakker ligt slaapt ook niet.
Afbeelding
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 25 Apr 2017 23:15

Re: Zoon (7) leest 's avonds erg lang en doet dit stiekem

Nee, maar valt wel eerder in slaap dan dat ze wel mogen lezen.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem245

Bericht 26 Apr 2017 07:29

Re: Zoon (7) leest 's avonds erg lang en doet dit stiekem

Ik vind het een beetje raar om als voorbeeld te zeggen: "Kun jij om 20u al gaan slapen als je nog niet moe bent?"
Als een kind van 7 de hele dag wakker is dan is hij rond die tijd echt wel moe. Ik zie dat ook aan mijn zoon (10), heeft duidelijk minder slaap nodig en kan makkelijk tot 23u op blijven en dan merk je niks aan hem, maar als ik hem om 21.30 naar bed stuur ligt hij binnen een kwartier te slapen.
Een kind kan dat zelf nog niet inschatten, plus ik vind ook niet dat het hoort. Dan lig je inderdaad maar even wakker, maar lezen tot die tijd zou ik niet goed vinden. Want waar leg je de grens, lezen op een ereader zou misschien al andere reacties oproepen.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 26 Apr 2017 12:39

Re: Zoon (7) leest 's avonds erg lang en doet dit stiekem

Gister heeft zoon al zijn boeken beneden neer gelegd. We hebben een heel goed gesprek gehad en hem gevraagd wat hij liever wil, mee naar beneden en dan niet meer lezen in bed, wat korter mee naar beneden en dan ook nog even lezen in bed, niet mee naar beneden en dan lezen of afwisselend. Hij wil heel graag mee naar beneden, daar lezen o.i.d. en dan naar bed zonder boeken. Dit afgesproken met de consequentie erbij dat als we erachter komen dat hij dan toch nog leest, hij de volgende avond niet mee naar beneden mag maar gewoon naar bed moet. Ook aangegeven dat we het echt niet erg vinden dat hij leest, maar dat hij zich niet aan de afspraken houdt en dat hij daarover stiekem doet.

Gisteravond is hij na even beneden te zijn geweest naar bed gegaan en met 20 minuten lag hij te slapen. Dus dat ging heel goed! Ben benieuwd wat hij vanavond doet.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 26 Apr 2017 16:34

Re: Zoon (7) leest 's avonds erg lang en doet dit stiekem

Kira schreef:Ik vind het een beetje raar om als voorbeeld te zeggen: "Kun jij om 20u al gaan slapen als je nog niet moe bent?"
Als een kind van 7 de hele dag wakker is dan is hij rond die tijd echt wel moe. Ik zie dat ook aan mijn zoon (10), heeft duidelijk minder slaap nodig en kan makkelijk tot 23u op blijven en dan merk je niks aan hem, maar als ik hem om 21.30 naar bed stuur ligt hij binnen een kwartier te slapen.
Een kind kan dat zelf nog niet inschatten, plus ik vind ook niet dat het hoort. Dan lig je inderdaad maar even wakker, maar lezen tot die tijd zou ik niet goed vinden. Want waar leg je de grens, lezen op een ereader zou misschien al andere reacties oproepen.


Sorry, maar mijn dochter van 6,5 jaar oud is om 20.00u ècht nog niet moe. Ik streefde er altijd om haar rond 19.30u in bed te hebben. Ze slaapt serieus pas tussen 22.00 en 23.00 uur in. En wat we ook doen, eerder valt ze echt niet in slaap. Is altijd al een ontzettend slechte slaper geweest.

Ik vind ook niet dat het hoort, ik probeer het elke keer weer. Op tijd naar bed, op tijd in slaap laten vallen. Maar haar dan maar minimaal 2,5 uur lang wakker laten liggen vind ik ook geen optie. Dit is niet 'even wakker liggen'. Ik vind het zielig zelfs. 2,5 uur is onwijs lang voor een kind van 6.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers