Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vlooien allergie -> welk vlooienmiddel

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 22 Apr 2017 13:25

Vlooien allergie -> welk vlooienmiddel

In oktober kreeg de hond uitslag op haar buik, conclusie: bacteriële huidinfectie, shampoo mee, die hielp.
Eind dit jaar kreeg kat 1 allemaal kapotte plekken op haar kop, we dachten dat ze veel te hard vocht met de andere kat (ze is al op leeftijd) dus zagen er geen ernst in, tot we terug kwamen van Disney en ze er uit zag alsof ze aangereden was door een vrachtwagen.. Overal open wonden. Hop weer naar de DA, conclusie: voedselallergie, over op hypo allergeen voeding en 5 a 6 weken aankijken.
1,5 maand verder, geen verbetering, maar juist verslechtering, dus over op de anallergene voeding (nog een stapje hoger), dit zou toch echt moeten gaan helpen, al komen zulke heftige voedselallergieën zelden bij katten voor (just our luck..).
Goed, nu ook een week of 4 daar mee bezig en helaas nog geen enkel verbetering. Dus ik had voor volgende week woe een afspraak gemaakt weer bij de DA.
Tot ik toevallig eergister met de andere kat op de bank zit, en zie dat hij boven zijn staart ook wondjes heeft en ook zijn pootjes blijken open te liggen, ik besluit eens een kijkje te nemen bij de hond, et voilaaaaaaaaaaaaaa ook haar buik zit weer onder.
Ze hebben het alle 3 op dezelfde plek, kont, achterpoten buik en bij Mimi dan ook op haar complete kop en nek.

Met spoed gister weer terug naar de dierenarts, die kwam tot de conclusie: dit is geen voedselallergie, dan had het allang aan moeten slaan, maar ik vermoed een vlooien allergie, dat geeft dit soort plekken. 'Wel heel apart dat ze het alle 3 hebben' aldus de dierenarts.
Ze zijn helemaal gekamd, en er kwam bij Mimi 1 vlo te voorschijn, verder waren ze alle 3 helemaal schoon.
Ze hebben nu alle 3 een prik gekregen tegen de jeuk, en we moeten nu zeer consequent gaan en blijven ontvlooien (ik geef toe, dat deed ik niet al te goed).

Nu dus mijn vraag: Wie weet een goed middel voor zowel hond (16 kilo) als katten (5,3 en net 3 kilo?).

Voor nu is het dus weer aankijken, en als dit met een maand of 2 /3 niet weg is gaan we maar weer terug :eyes:
Er is niets in huis veranderd, geen stress, geen verbouwing, geen nieuwe meubels, geen ander schoonmaakmiddel etc etc..
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:10

Bericht 23 Apr 2017 18:42

Re: Vlooien allergie -> welk vlooienmiddel

Onze kat is ook allergisch voor vlooien en krijgt advantix. Die werkt goed.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 24 Apr 2017 13:03

Re: Vlooien allergie -> welk vlooienmiddel

Ik moet even denken welke wij hebben...die hoeft maar eens per kwartaal en stinkt ook niet zo!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 22:58

Bericht 25 Apr 2017 13:44

Re: Vlooien allergie -> welk vlooienmiddel

Ik gebruik Stronghold voor mijn dieren, dit koop overigens via de dierenarts.
Dit is ook meteen tegen wormen, maar ik gebruik het maar hooguit twee keer per jaar.
<<

Anoniem278

Bericht 25 Apr 2017 21:48

Re: Vlooien allergie -> welk vlooienmiddel

Ik gebruik ook Stronghold via de dierenarts.

Wat je ook doet, gebruik geen Bravecto.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 26 Apr 2017 20:46

Re: Vlooien allergie -> welk vlooienmiddel

Ik gebruik de bandjes van saresto al een aantal jaren.
Die werken ongeveer 8 maanden voor 25 euro per bandje. Mijn buurmeisje die dierenartsassistent is raadde deze toen aan.

Ik heb hier sindsdien geen enkele vlo of teek meer op de katten gezien. En je kunt het ook niet vergeten!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 26 Apr 2017 21:14

Re: Vlooien allergie -> welk vlooienmiddel

Nee bravecto inderdaad niet!
Ik ben uiteindelijk ook uitgekomen op advantage en advantix (een is voor de hond, de ander voor de kat). Heb het vandaag op ze gesmeerd ;)
Ben benieuwd.

Zo'n bandje heb ik inderdaad ook voorbij zien komen! Zal dat eens in de gaten houden.

Kat 1 en hond lijken qua jeuk een stuk rustiger.. kat 2 is twijfelachtig..
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 27 Apr 2017 11:18

Re: Vlooien allergie -> welk vlooienmiddel

Volgens mij hebben wij bravecto . Wat is daar mis mee?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem278

Bericht 27 Apr 2017 11:23

Re: Vlooien allergie -> welk vlooienmiddel

Jip, daarover is steeds meer bewijs dat dieren er ernstig ziek en erger van kunnen worden.

Lees bv:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... g-of-niet/

https://www.animalstoday.nl/is-anti-vlo ... or-honden/
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 27 Apr 2017 11:39

Re: Vlooien allergie -> welk vlooienmiddel

Wat ik lees gaat vooral over honden. Ik zal eens informeren bij de dierenarts.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 27 Apr 2017 15:46

Re: Vlooien allergie -> welk vlooienmiddel

Ik heb ook Stronghold via de dierenarts, dat spul werkt supergoed.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 27 Apr 2017 18:43

Re: Vlooien allergie -> welk vlooienmiddel

Wat vervelend zeg, voor je kat en jullie! Onze kat heeft ook een vlooienallergie waardoor ze ook last krijgt van jeuk. De dierenarts heeft ons toen een middel voorgeschreven dat werkt vóór de beet. De meest katten krijgen namelijk jeuk als ze gebeten zijn maar de meeste middelen doden pas vlooien wanneer ze bijten. Wij gebruiken dus nu Frontline tegen vlooien en teken waarvoor niet meer eerst gebeten hoeft te worden :) Hopelijk heb je er iets aan!

http://www.medpets.nl/frontline+spray/
https://petsplace.nl/pps-frontline-spot-on-kat-8713942401638.html?gclid=Cj0KEQjwrYbIBRCgnY-OluOk89EBEiQAZER58oiWdqOedANAurR20XDaf1qM3Bz_6g5DQnQ2YwyeNfUaAvsK8P8HAQ#304=10916
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 28 Apr 2017 07:32

Re: Vlooien allergie -> welk vlooienmiddel

Frontline werkt niet meer goed, helaas. Vlooien zijn er resistent tegen geworden. Ik heb het jaren gebruikt en op een bepaald moment deed het nog amper iets. Toen ben ik overgestapt op Stronghold en dat was een wereld van verschil, ineens waren alle vlooien binnen een paar uur dood.
<<

Anoniem278

Bericht 28 Apr 2017 07:40

Re: Vlooien allergie -> welk vlooienmiddel

Wat Derpy schrijft zegt mijn dierenarts dus ook, dat Frontline nu iets is waar de nieuwe generatie vlooien compleet resistent voor is.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 30 Apr 2017 09:41

Re: Vlooien allergie -> welk vlooienmiddel

Advantage/tix werkt geloof ik ook voordat ze bijten!

Kat 1 en hond doen t goed, geen plekken en/of jeuk meer.

Kat 2 lijkt de goede kant op te gaan, maar die was zo gehavend dat het echt heeeel lang duurt voor die weer de oude is. De wonden zijn nu droog, maar genezing betekent ook jeuk natuurlijk, en jeuk is krabben.. en krabben is de wonden weer open :(
Maar voor nu *klopklop* lijkt het de goede kant op te gaan.
Ze 'relaxt' ook weer, ipv in een hoekje op het aanrecht gespannen op een propje te liggen.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron