Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Traphekje

<<

Okidoki

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 145

Geregistreerd: 16 Jan 2014 19:06

Bericht 23 Apr 2017 08:19

Traphekje

Wij willen graag een traphekje aanschaffen maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Eerst zie ik bij de consumentenbond dat een Ikea hekje als beste uit de test gekomen is en vervolgens blijkt er een terugroepactie geweest te zijn omdat hij niet veilig was.

Welk traphekje hebben jullie? En wat zijn de ervaringen/voordelen/nadelen?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 23 Apr 2017 13:49

Re: Traphekje

Wij hadden een klem hekje van de lidl. Na drie dagen kon R, toen bijna 2, hem zelf open krijgen. Hekje weg gehaald en geleerd hoe je goed moet traplopen en uitgelegd dat je met de ambulance moet als je er af valt.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem236

Bericht 23 Apr 2017 13:53

Re: Traphekje

Volgens mij zijn die dingen van Ikea teruggeroepen omdat, mochten ze hele rare fratsen uithalen er tussen of onderdoor konden klimmen. Niemand laat zijn zo jonge kind zolang alleen zonder toezicht, dat ze daar de kans voor krijgen.

Hier twee hekjes van de babydump (kidsriver geloof ik). Opzich prima rekjes, maar onze trappen zijn altijd scheef geweest dat ze nooit perfect gemonteerd kunnen worden, en dus wat stroef opengaan.
Die van IKEA hebben we ook gehad, maar die ging kapot, net op het moment de terugroep actie was.
<<

Geel

Bericht 23 Apr 2017 13:56

Re: Traphekje

We hebben bij de Consumentenbond gekeken welke het beste uit de test kwam. Dat bleek de Lindam, maar die werd nergens meer geleverd. Uiteindelijk zijn we voor de meest veilige gegaan die ook nog in een acceptabele prijsklasse zat en dat werd de JéWé Lucas. We zijn er erg tevreden over.
<<

Jasmina

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 Sep 2013 20:44

Bericht 23 Apr 2017 14:06

Re: Traphekje

Wij hebben de traphekjes gekocht die als best getest is door de Consumentenbond. We hebben ze nog niet geïnstalleerd, dus kan er nog niets over zeggen. Waren inderdaad bijna nergens verkrijgbaar, alleen bij Bol. Ze zijn niet goedkoop maar veiligheid voor alles, zullen we maar zeggen.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 23 Apr 2017 14:09

Re: Traphekje

De traphekjes van ikea konden blijkbaar plotseling open springen.
Wij hadden die eerst. En nu de klemhekjes van babydan. Officieel moet je die bovenaan de trap niet gebruiken omdat ze in t uiterste geval met hekje en al naar beneden donderen, maar dat risico hebben wij genomen nadat ik dat pas later bedacht en ervaarde dat je wel minstens met een auto tegen het hekje moest rijden om hem los te krijgen. Wij zijn in ieder geval zeer tevreden.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11585

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 23 Apr 2017 16:47

Re: Traphekje

ik heb nu de Noma van patenatal. Enige nadeel is dat ze aan de onderkant niet vast willen. Voor hier is dat prima. 1 is namelijk voor de woonkamer en het is vooral in gebruik als ik er zelf bij ben. Al denk ik dat J ook veilig de trap af zou komen.
2015 💙
<<

Oriole

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 23 Apr 2017 20:03

Bericht 23 Apr 2017 20:07

Re: Traphekje

Wij hebben de KiddyGuard. Dure dingen, maar de kinderen krijgen ze niet open, ze zijn overal te monteren en ze zitten niet in de weg als ze open zijn :)
<<

Okidoki

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 145

Geregistreerd: 16 Jan 2014 19:06

Bericht 23 Apr 2017 21:47

Re: Traphekje

Oriole schreef:Wij hebben de KiddyGuard. Dure dingen, maar de kinderen krijgen ze niet open, ze zijn overal te monteren en ze zitten niet in de weg als ze open zijn :)


Hier heb ik ook naar zitten kijken. Ideaal dat je er geen last van hebt als je hem niet gebruikt.
Maar ik heb hem in de winkel gezien en vroeg me af of hij wel stevig genoeg is als hij dicht/strak gespannen staat.
Bij het exemplaar dat in de winkel stond had ik het gevoel dat hij wel wat doorhangt als de kinderen er tegenaan gaan hangen.
<<

Anoniem243

Bericht 23 Apr 2017 22:16

Re: Traphekje

Ik volg even want moet die van de Ikea nog steeds vervangen...
<<

Anoniem286

Bericht 23 Apr 2017 22:17

Re: Traphekje

Wij hebben een klemhekje met zo'n deurtje erin, fijn ding. Was in breedte aan te passen (wij hebben een breed trapgat), volgens mij van geuther.
deze of hij lijkt er in ieder geval op
http://www.traphekjes.nl/contents/nl/p3 ... m_Wit.html
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 24 Apr 2017 07:59

Re: Traphekje

Ik heb alleen op de eerste verdieping 2 hekjes, die heb ik via marktplaats en zelden dicht..
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 24 Apr 2017 08:41

Re: Traphekje

Okidoki schreef:
Oriole schreef:Wij hebben de KiddyGuard. Dure dingen, maar de kinderen krijgen ze niet open, ze zijn overal te monteren en ze zitten niet in de weg als ze open zijn :)


Hier heb ik ook naar zitten kijken. Ideaal dat je er geen last van hebt als je hem niet gebruikt.
Maar ik heb hem in de winkel gezien en vroeg me af of hij wel stevig genoeg is als hij dicht/strak gespannen staat.
Bij het exemplaar dat in de winkel stond had ik het gevoel dat hij wel wat doorhangt als de kinderen er tegenaan gaan hangen.


Wij hebben er hier ook twee (de avant versie) en zijn erg tevreden. Het doorhangen valt en staat naar mijn idee met een goede montage. Het doek trekt zichzelf strak wanneer beide delen recht gemonteerd staan. Ze adviseren de accent versie voor kinderen tot 2 jaar, dus er zal een maximaal gewicht zijn waar tegen hij bestand is bij het tegenaan hangen. Hoe dat bij de avant zit weet ik niet. Ik vind het automatisch vergrendelen ook ideaal. Mijn zoontje krijgt hem met geen mogelijkheid open.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Lexi