Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat was jouw Cito score?

<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 23 Apr 2017 11:16

Wat was jouw Cito score?

Omdat het allemaal weer gaande is in groep 8..

Was was destijds jouw Cito score?

Mijn Cito score was 547
<<

Anoniem304

Bericht 23 Apr 2017 11:17

Re: Wat was jouw Cito score?

535 of 537.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Apr 2017 11:19

Re: Wat was jouw Cito score?

Ook 547 of 548. Weet het niet precies meer.
Let's discover the world together.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 23 Apr 2017 11:21

Re: Wat was jouw Cito score?

Ja ik ook 547 of 548, in ieder geval wat de juf verbijsterd want die had met een mavo/havo-advies willen geven. Dat werd dus toch maar een havo-vwo-advies.
<<

Anoniem252

Bericht 23 Apr 2017 11:22

Re: Wat was jouw Cito score?

Ik geloof 539, genoeg voor brugklas havo/vwo. Hoewel Mn leraar toen zei dat ik nooit vwo zou kunnen. Uiteindelijk op Mn gemak gehaald en makkelijk de universiteit afgerond.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 23 Apr 2017 11:23

Re: Wat was jouw Cito score?

538 met een grote uitval op taal.
In de brugklas kwam er ook zware dyslectie naar voren wat in groep 2-3 al gesignaleerd had moeten worden.
Laatst gewijzigd door Silly-One op 23 Apr 2017 18:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem304

Bericht 23 Apr 2017 11:24

Re: Wat was jouw Cito score?

Ik had trouwens HAVO advies, maar dan had ik wel veel moeten leren, dus ik heb VMBO-T gedaan.
<<

anoniem224

Bericht 23 Apr 2017 11:27

Re: Wat was jouw Cito score?

538.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 23 Apr 2017 11:27

Re: Wat was jouw Cito score?

Geen idee, zou ik moeten zoeken of er nog iets ligt in zo'n koffertje met dit soort dingetjes van vroeger. Ik was niet foutloos maar geloof 1 of 2 foutjes. Iig 99 percentiel en vwo plus advies, dus gok iets van 548 of 549 dan ofzo? Hoe werkt dat die score? Of is het niet een foutje een punt?
Laatst gewijzigd door Whatever op 23 Apr 2017 13:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 23 Apr 2017 11:30

Re: Wat was jouw Cito score?

539 geloof ik. Ik zou vmbo basis advies krijgen maar hierdoor mocht ik naar de vmbo/havo brugklas.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem221

Bericht 23 Apr 2017 11:36

Re: Wat was jouw Cito score?

543. Mijn leraar raadde Mavo aan, want zeer jonge leerling en blabla, maar ik wilde heel erg graag naar de Havo en dat liet mijn score ook zien. Hij beloofde Havo, maar plaatste me alsnog op de Mavo. Dat was het begin van het einde.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 23 Apr 2017 11:43

Re: Wat was jouw Cito score?

Hoe weten jullie dat in vredesnaam nog??
Dat is 22 jaar geleden voor mij!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem221

Bericht 23 Apr 2017 11:47

Re: Wat was jouw Cito score?

Marsy31 schreef:Hoe weten jullie dat in vredesnaam nog??
Dat is 22 jaar geleden voor mij!


De reden dat ik het onthouden heb is omdat ik heel erg trots was op de score. Op mijn tiende stond het pad dat ik zou gaan volgen vast. Ik zou naar de Havo, vervolgens een jaar Highschool doen in Amerika (waarvan mijn vader zei dat hij daar toch echt het geld niet voor over had en toen had ik al bedacht dat er vast beurzen ofzo zouden zijn), om daarna een HBO studie te volgen (wat mijn vader meer dan zonde vond, maar dan betaalde ik het zelf wel). Een andere weg was er niet. Maar toen werd ik door de leraar fout geplaatst, werd ik gepest, omdat ik volgens klasgenoten het woordenboek uit mijn hoofd kende, veel te goede cijfers haalde en alles erbij heb laten zitten, omdat ik er ook gewoon bij wilde horen. Die score dat is iets dat in mijn hoofd blijft spoken, al 23 jaar inmiddels. Was 11 toen ik naar de middelbare school ging. :)
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 23 Apr 2017 11:54

Re: Wat was jouw Cito score?

548. Weet het nog precies omdat ik zo verbaasd was.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem315

Bericht 23 Apr 2017 11:56

Re: Wat was jouw Cito score?

Ik heb geen idee meer van de precieze score, maar ik was teleurgesteld. Het kwam door rekenen, want ik begreep niks van breuken en procenten (de logica ontbrak me totaal. Kwam pas op latere leeftijd dat ik een 'aha-erlebnis' had. Doodzonde..). Op taalgebied had ik bijna geen fouten. Er kwam een mavo/havo advies uit, en dus ben ik mavo/havo gaan doen en in het tweede jaar mocht ik naar havo/vwo.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 23 Apr 2017 11:57

Re: Wat was jouw Cito score?

Marsy31 schreef:Hoe weten jullie dat in vredesnaam nog??
Dat is 22 jaar geleden voor mij!


Bij mij een frustratie dat ik de laagste score van het gezin had waarover een hoop vragen ontstonden. Verder liggen de scores nog bij mijn ouders in de lade :smile:.
Ondertussen en ik wel met mijn tweede HBO bezig ( met veel moeite de tweede, maar ik ga hem halen). Dus in dat opzicht zegt een Cito score niet heel veel. Er zijn tegenwoordig ook plannen om de score totaal los te laten. Aangezien het een moment opname is en er een hoop kinderen toch wel laat bloeiers zijn qua studievaardigheden.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 23 Apr 2017 12:02

Re: Wat was jouw Cito score?

Ik had 544. Doordat ik onzeker was, kreeg ik mavo/havo-advies. In het tweede jaar ben ik naar havo/vwo gegaan en heb daarna mijn vwo-diploma gehaald.
❤ 7 juni 2018
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:13

Bericht 23 Apr 2017 12:13

Re: Wat was jouw Cito score?

Grappig om te lezen dat bij lang niet iedereen het advies uit gekomen is.

Zelf heb ik de Cito toets niet gedaan. Mijn school deed een andere toets. Wel jammer eigenlijk. Nu ik zelf op een middelbare school werk, zie ik veel Cito scores voorbij komen dus ben wel benieuwd wat ik had gehaald.

Het zegt nu alleen heel weinig. Er wordt hier in Friesland gekeken naar alle Cito scores van groep 6,7,8. Ipv één momentopname van de Cito eind toets.
En dan nog willen basisscholen hun leerlingen vaak hele hoge (niet altijd terechte) adviezen geven zodat we een hoog uitstroom gemiddelde hebben en dit aan de inspectie kunnen laten zien. En daar hebben wij in het vo weer last van...
<<

Anoniem313

Bericht 23 Apr 2017 12:18

Re: Wat was jouw Cito score?

Fedora schreef:
Marsy31 schreef:Hoe weten jullie dat in vredesnaam nog??
Dat is 22 jaar geleden voor mij!


De reden dat ik het onthouden heb is omdat ik heel erg trots was op de score. Op mijn tiende stond het pad dat ik zou gaan volgen vast. Ik zou naar de Havo, vervolgens een jaar Highschool doen in Amerika (waarvan mijn vader zei dat hij daar toch echt het geld niet voor over had en toen had ik al bedacht dat er vast beurzen ofzo zouden zijn), om daarna een HBO studie te volgen (wat mijn vader meer dan zonde vond, maar dan betaalde ik het zelf wel). Een andere weg was er niet. Maar toen werd ik door de leraar fout geplaatst, werd ik gepest, omdat ik volgens klasgenoten het woordenboek uit mijn hoofd kende, veel te goede cijfers haalde en alles erbij heb laten zitten, omdat ik er ook gewoon bij wilde horen. Die score dat is iets dat in mijn hoofd blijft spoken, al 23 jaar inmiddels. Was 11 toen ik naar de middelbare school ging. :)


Maar Fedora, die leraars heeft je niet geplaatst, dat doen leraren niet. Ze geven alleen een advies. Wel jammer dat het je zo negatief is bijgebleven. Kon je dat jaar in Amerika niet na je mavo doen?

Ik had 549, het verbaast me ook wel dat ik dat nog weet, want ik heb helemaal geen goed geheugen. Volgens mij heb ik het onthouden omdat mijn leraar het ook heel verrassend vond en me alsnog een mavo-havo advies gaf vanwege mijn werkhouding. Ik ben gewoon naar het VWO gegaan.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 23 Apr 2017 12:21

Re: Wat was jouw Cito score?

Marsy31 schreef:Hoe weten jullie dat in vredesnaam nog??
Dat is 22 jaar geleden voor mij!

onthouden omdat mijn score nogal opvallend hoog was.
vanuit de school kwam een vmbo advies. cito score zei vwo/vwo+. uiteindelijk havo gedaan. vwo had ik nooit kunnen redden.

eigenlijk sloeg die test bij mij nergens op, mijn grootste struikelblok is taal maar begrijpend lezen was prima. in de cito toets werd (geen idee of dat nu nog zo is) vooral begrijpend lezen getest.
Afbeelding
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 23 Apr 2017 12:39

Re: Wat was jouw Cito score?

Haha, ik vind het echt knap dat jullie het nog weten! Ik weet mijn advies zelfs niet meer :O
Ben MAVO - MBO - HBO- Master - PhD gaan doen, dus ik zal wel mavo advies hebben gekregen toen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem236

Bericht 23 Apr 2017 12:47

Re: Wat was jouw Cito score?

Ik heb geen Cito gedaan, onze school deed dat als eerste niet, was toen nog een proef.

Ik had vmbo K van de leerkracht als advies gekregen. Kwam in een vmbo k-t klas en uiteindelijk met twee vingers in mijn neus de havo gehaald. Wellicht als ik meteen een t advies had gehad, ik de havo een jaar eerder klaar had gehad.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 23 Apr 2017 12:47

Re: Wat was jouw Cito score?

545, maar ik had al een VWO-advies, dus dat hield ik gewoon.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem278

Bericht 23 Apr 2017 12:54

Re: Wat was jouw Cito score?

550. Ik weet dat alleen nog maar omdat ik me zo ontzettend schaamde. En omdat ik bij alles altijd te horen kreeg (nog wel krijg) dat ik hartstikke intelligent ben. Alsof dat allesoplossend en wereldhelend is.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 23 Apr 2017 12:56

Re: Wat was jouw Cito score?

538

Vmbo-t advies. Ik wilde heel graag een vmbo-t/havo advies maar niet gekregen. Ik kwam ik een jenaplan klas (vmbo-t/havo/atheneum) in een klas de eerste twee jaar. Ook hier alleen havo cijfers gehaald (wel een aantal zessen), maar na twee jaar toch in een vmbo-t examenklas geplaatst en geslaagd met alleen maar achten en negens. Daarna alsnog de havo gedaan, ook zonder onvoldoendes. Ik vind het nog steeds stom dat ik nooit het vertrouwen van leerkrachten heb gekregen. Niet op mijn basisschool en niet op mijn middelbare school.
Laatst gewijzigd door Frankie op 23 Apr 2017 15:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers