Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik word beschuldigd van dierenmishandeling!

<<

caribbeanlover

Bericht 04 Sep 2013 10:00

Ik word beschuldigd van dierenmishandeling!

Hier loopt al een tijd een kater (ik denk dat het geen poes is gezien zijn vorm) rond die er slecht uitziet. Eerst dacht ik nog dat hij een baas had, maar ben de laatste tijd op hem gaan letten en hij ziet er slecht uit. Hij draagt geen halsband, is dat verplicht eigenlijk?

Maandag zag ik hem op een hoopje bij een bosje zien slapen wat volgens mij niet hoort bij katten/poezen, want diegene die ik hier zie lopen rond en slapen doen ze thuis neem ik aan. Dus ik kon hem aaien, voelde een verdikking onder de kaak en kon nu goed zien dat de vacht er slecht uitzag. Ook zag ik volgens mij teken.

Bij ons heb je een huisdierenmeldpunt en ik had hun om advies gevraagd. De dame zei dat ik kon bellen en dan komen ze hem halen, maar ik zei dat als ik hem zie dat die zo weer weg kan zijn dus dat dat lastig kan zijn. Ze zei dat het er idd niet goed uit zag en die verdikking kan een abces zijn. Ze zei dat ik hem kan proberen te lokken en te vangen. Dat heb ik gister gedaan, met een stukje leverworst en een band van stof (die om je middel hoort bij een trui). Die had ik om zijn nek, maar hij maakte zich zo los. Ben hem nog even achterna gegaan zonder succes en daarna liep hij een tuin in. Ik ben toen naar huis gegaan.

Dus ik haar weer om raad vragen. Ik zei dat ik wellicht het met een riem kon proberen om de nek, die dan strak aantrekken, maar niet te strak natuurlijk. Uit een riem maakt hij zich minder gauw los.

Reageerd ze met dat ik al dichtbij dierenmishandeling ben met dat touw en riem! Dat het met een vangkooi zinvoller is.
WTF, ik probeer ook maar alternatieven te zoeken met dingen die ik thuis heb. Heb haar maar even gezegd dat ik het super vind dat er mensen zoals hun zijn, maar dat ik er niet van gediend ben om beschuldigd te worden van dierenmishandeling! Als er iemand daar niet aan doet, dan ben ik dat wel heb ik haar verteld.
<<

Zero

Bericht 04 Sep 2013 10:03

Re: Ik word beschuldigd van dierenmishandeling!

Je kan een kat inderdaad niet vangen met een riem, en als hij daar een abces heeft is dat natuurlijk niet prettig.
Maar je bedoelingen waren goed, dus je hoeft het je niet zo aan te trekken.
<<

caribbeanlover

Bericht 04 Sep 2013 10:07

Re: Ik word beschuldigd van dierenmishandeling!

Hij heeft het niet in de hals, maar ik wist anders ook niks te verzinnen. Heb ze verteld waar hij meestal rond loopt en dan kunnen ze zelf zoeken. Mij lukt het denk ik toch niet en eerlijk gezegd heb ik er niet veel zin meer in, dat is misschien lullig maar misschien niet anders.
<<

Zero

Bericht 04 Sep 2013 10:24

Re: Ik word beschuldigd van dierenmishandeling!

Nah daarom, je hebt gedaan wat jij dacht dat goed was, meer kun je niet doen.
<<

caribbeanlover

Bericht 04 Sep 2013 10:26

Re: Ik word beschuldigd van dierenmishandeling!

Idd

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers